Ecommerce slovník
Slovník užitečných pojmů z oblasti e-commerce.
Výsledky vyhledávání pro 🔍 zrušit
4A v marketingu
Model 4A označuje marketingovou strategii, pomocí které se zjistí, zda se vyplatí daný produkt nebo službu nabídnout skupině zákazníků. Prvním bodem je affordability, tedy cenová dostupnost, která je zejména z pohledu zákazníka. Druhým je availability, a tedy celková dostupnost, jakým způsobem reklamy může značka oslovit zákazníka. Dalším bodem je awareness, což označuje povědomí o produktu. […]
Více info4P marketingový mix
4P označuje anglické pojmy product, prize, promotion, place. Je to strategie, při které se vytváří portfolio produktů, tedy nabídka organizace. Jako první je produkt, který se bude prodávat, a to z hlediska ceny, kvality nebo různých dalších atributů týkajících se daného produktu nebo služby. Prize označuje cenu, ať už zboží, nebo i všeobecné hospodaření firmy. […]
Více infoA/B testování
A/B testování je nástroj na vylepšení konverzního poměru e-shopu. Připraví se u něj dvě varianty stránky, každá z nich má jiný design, je jinak upravená, aby se zjistilo, která z nich je efektivnější. Jedna z těchto částí se zobrazuje jedné části návštěvníků, druhá té druhé části. Výsledek se potom hodnotí podle určeného cíle, tedy míry […]
Více infoAd Blocking
Ad Blocking je software, který blokuje reklamy v prohlížeči. Dá se nainstalovat jako rozšíření do internetového prohlížeče. Dokáže rozpoznat reklamu a zablokovat ji při prohlížení webových stránek. Může blokovat například bannerovou reklamu nebo vyskakovací pop-up okna nebo různé animace či videa. Jedním z nejznámějších softwarů je například AdBlock Plus, který se dá nainstalovat do různých […]
Více infoAIDA model vyvolání pozornosti
AIDA je zkratka, která v sobě skrývá pojmy pozornost, zájem, touha a akce. Tyto pojmy označují procesy, kterými prochází spotřebitel před tím, než si koupí produkt. Prvním z nich je pozornost, tedy zákazník upře svoji pozornost na konkrétní produkt nebo službu. Druhým z nich je zájem zákazníka o produkt nebo službu. Dál je to vzbuzení […]
Více infoAkvizice
Akvizice je proces získávání zákazníka. Tento proces je součástí každé marketingové strategie. Realizuje se pomocí různých taktik, jako například e-mailing, affiliate programy nebo kampaně, jejichž součástí jsou influenceři.
Více infoAnchor text
Anchor text je hypertextový odkaz, který je součástí textu a obvykle je zvýrazněný modrou barvou. Dá se na něj kliknout a tím přesměruje návštěvníka na jiné místo na stránce, na úplně jinou stránku, nebo může otevřít nějaký soubor. Tyto linky berou do úvahy vyhledávače, aby zjistily, o čem je stránka. Pokud je jich v textu […]
Více infoArchetypy v marketingu
Archetypy jsou určité vzory nebo vlastnosti, které se v různých formách opakují. V marketingu to znamená, že je vytvořená značka, která funguje na základě nějakého archetypu a právě z jeho vlastností potom vychází reklama a komunikace se zákazníky. Právě díky vlastnostem každého typu si umí najít svoji pozici na trhu a cílovou skupinu. Značka si […]
Více infoAstroturfing
Astroturfing je jednou z neférových marketingových praktik, které využívají některé značky nebo ti, kteří se snaží prodávat různé produkty. Jde při tom o takovou taktiku, kdy zadavatel si zaplatí za pozitivní reklamu nebo propagaci na různých online místech. Mohou to být ať už sociální sítě nebo diskuse, nebo různé blogy založené jen za účelem šíření […]
Více infoB2B
B2B, teda business to business, je obchodní vztah mezi dvěma společnostmi nebo podniky, které nejsou konečnými spotřebiteli. Tento pojem se používá zejména v marketingu a při elektronickém obchodovaní.
Více infoB2C
B2C, teda business to customer, což znamená byznys pro zákazníka, je podnikatelský nebo marketingový model, kde jsou v obchodním vztahu na jedné straně podnik a na té druhé zákazník, tedy konečný spotřebitel. Často tento pojem označuje zejména obchodování v online oblasti. Je to jeden z nejčastějších a nejpopulárnějších modelů obchodování na internetu.
Více infoBanner
Banner je reklamní prvek, který se používá na webových stránkách. Zpravidla se umísťuje blízko okraje obrazovky jako obrázek nebo animace. Stále tvoří jednu z nejčastějších forem reklamy na internetu. Tyto bannery umísťují inzerenti na stránky publisherů, kterým za to platí. Jakým způsobem se vyplácí odměna, je už individuální. Mohou platit za imprese, tedy za zobrazení, […]
Více infoBannerová slepota
Bannerová slepota je pojem, který označuje vědomou nebo podvědomou tendenci lidí ignorovat bannerovou reklamu. Je to způsobené tím, že reklama nemusí být relevantní a člověk se soustředí jen na obsah, kvůli kterému na stránku přišel. Právě proto se mnozí snaží o to, aby byla reklama co nejpoutavější, ale často má právě opačný účinek, začne být […]
Více infoBehaviorální segmentace
Behaviorální segmentace diferencuje zákazníky i potenciální zákazníky do různých skupin, aby tak mohly značky a prodávající přizpůsobit svoji strategii prodeje. Uskutečňuje to na základě několika kritérií, například podle toho, jestli daný produkt už vyzkoušeli, nebo ne, nebo podle loajálnosti ke značce.
Více infoBlack hat SEO
Black hat SEO jsou zakázané praktiky, které se využívají v marketingu na to, aby se zvýšilo postavení stránek ve vyhledávání SEO. Vyhledávače je zakazují, a pokud přijdou na to, že je stránky využívají, mohou být vyřazené z vyhledávání. Existují různé techniky jako například cloaking, neviditelné strany, vytváření duplicit nebo také nahlašování konkurence, tedy Negativní SEO. […]
Více infoBrand
Brand, v překladu značka, je jméno, specifický symbol, logo, které odlišují jednoho konkurenta na trhu od druhého. Různými formami se snaží od sebe diferencovat, a takto vyniknout na trhu mezi ostatní konkurencí. Efektivní a kvalitní využití značky může pomoci k vyššímu prodeji. Firmy využívají různé strategie budování svých značek, které se týkají různých aspektů podnikání. […]
Více infoBranding
Branding je marketingová metoda vytváření pozitivního vnímání značky, tedy brandu, zákazníky a spotřebiteli. Skládá se z vícera strategií, a to například vytvoření výstižného a snadno zapamatovatelného jména, vytvoření loga, které si zákazníci snadno zapamatují, sloganu, který bude s touto značkou korespondovat. Mezi tyto činnosti patří také například vymezení značky vůči ostatním konkurentům a určení si […]
Více infoBreadcrumb navigation
Breadcrumb navigation, česky drobečková navigace, je termín, který označuje pomůcku, která pomáhá uživateli zorientovat se na webové stránce nebo v různých programech či dokumentech. Můžeme ji považovat i za jeden z faktorů, které ovlivňují SEO vyhledávání. Poskytuje navigaci na předešlé stránky, které uživatel navštívil, a pomáhá mu zorientovat se v místě na stránce, kde se […]
Více infoBuzzmarketing
Buzzmarketing je typ marketingu, jehož cílem je vytvořit ruch, hukot nebo bzukot o značce, produktu nebo službě mezi lidmi. Jeho účelem je vytvořit povědomí o značce bez toho, aby na to byly vynaložené vysoké náklady. Součástí buzzmarketingu je také virální marketing a astroturfing. Je jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů, protože pokud je tato kampaň úspěšná, […]
Více infoC2C
Za zkratkou C2C se skrývá výraz customer to customer, což znamená zákazník zákazníkovi. Je to jeden z modelů elektronického obchodování, kdy na internetové platformě obchodují nebo si vyměňují zboží spotřebitelé mezi sebou navzájem. Tento vztah zprostředkuje jiná platforma, na které si, z pohledu kategorizace trhu, primárně konzumenti vyměňují produkty nebo informace a zkušenosti o těchto […]
Více infoCause marketing
Cause marketing je typ marketingu, který spojuje zvyšování zisku společnosti a společenskou odpovědnost firmy. Takovéto společnosti obvykle podporují například neziskové organizace a tímto způsobem vytvářejí o sobě pozitivní obraz. K takovému zlepšování mohou společnosti podporovat i svoje zákazníky, aby například přispěli různým organizacím, s nimiž spolupracují, a tímto způsobem je podporují. Jedním ze způsobů je […]
Více infoCílení (Targeting)
Targeting, nebo cílení, je pojem, který označuje relevantní nastavení reklamy pro cílovou skupinu, které je určená. Tomuto kroku předchází segmentace trhu, která má za cíl analyzovat strukturu trhu, a následuje ho positioning, čím se odlišuje od konkurence. Při cílení je také několik důležitých atributů, jako například velikost daného segmentu, nebo to, jestli je dost atraktivní […]
Více infoCílová skupina
S pojmem cílová skupina jste se setkali pravděpodobně v marketingu nebo v oblasti reklamy. Jde o velmi důležitý parametr, který by měla znát každá značka či firma. Od něho se následně odvíjí, na koho budete cílit svoje reklamy, příspěvky či výrobky. Důležitá je pro správnou marketingovou strategii Cílovou skupinu tvoří vaši zákazníci, popřípadě lidé, na […]
Více infoCloaking
Cloaking patří mezi zakázané Black hat SEO techniky. V principu jde o to, že vyhledávači je nabídnutá stránka, která je optimalizovaná přesně na míru algoritmům, které určují pozici stránek ve vyhledávání. Tím pádem vyhledávač zobrazí danou stránku na lepší pozici. Problém je ale v tom, že se návštěvníkům zobrazí stránka úplně jiná, kterou by jinak […]
Více infoCMS
Zkratka CMS znamená Content Management System, což je v překladu Systém pro správu obsahu. Tento systém používají především laici, kteří neovládají programovací jazyky. Je určený na správu obsahu internetových stránek bez nutnosti ovládání programovacích jazyků. Je přístupný přes administrační rozhraní CMS, kde je možné přidávat, editovat a upravovat rozsah. Výhodou je, že i neprogramátoři mohou […]
Více infoCo je hoax?
V současném kontextu sociálních sítí lidé za hoax považují informace, se kterými se buď neztotožňují, nebo které odporují jejich vidění světa. Svět není černobílý, ty máš svůj názor, já mám svůj názor, pravda je relativní a podobné fráze nás chtějí přesvědčit, že nemůžeme spolehlivě určit pravost a pravdivost informací.
Více infoCo je to digitální garáž?
Digitální garáž Google je bezplatný online vzdělávací program. Umožňuje rozšířit a posílit vaše dovednosti prostřednictvím kurzů digitálního marketingu. Možná dokonce získáte práci, po které jste toužili, a začnete novou kariéru. Do digitální platformy společnosti Google se může přihlásit každý, kdo má chuť se učit. Ať už chcete postoupit v kariéře, posunout se na vyšší pozici […]
Více infoCookie
Soubory cookies jsou záznamy, které si webový prohlížeč ukládá po prokliku z affiliate linku. Právě na tomto základě funguje affiliate marketing. Po kliknutí na odkaz se vytvoří soubor cookie, který se uloží v prohlížeči, standardně na 30 dní. Po uplynutí této doby se automaticky vymažou a provize už publisherovi nepřísluší. Soubory cookies jsou údaje publishera, […]
Více infoCopywriting
Copywriting je tvorba zajímavých a poutavých komerčních textů, které jsou určené na prodávání různých produktů a služeb. Této činnosti se věnuje copywriter, který by měl být schopný napsat funkční text a brát ohled i na SEO optimalizaci nebo správné použití klíčových slov. Copywriting je důležitý v tom, že má prezentovat produkt nebo službu tak, aby […]
Více infoCPA
Zkratka CPA znamená cost per action, tedy cena za akci. Je to platba za konverzi, kterou zaplatí inzerent, pokud na jeho stránce návštěvník udělá konverzi, tedy například když nakoupí v jeho e-shopu. Je to způsob online marketingu, při kterém inzerent platí publisherovi jen za to, kolik zákazníků provede určenou akci, tedy například nákup. Tento typ […]
Více infoCPC
CPC, tedy Cost per click – cena za proklik – je součástí internetového marketingu a označuje, kolik zaplatí inzerent publisherovi za kliknutí na jeho reklamu. Tento pojem velmi úzce souvisí s pojmem PPC, tedy Pay per click. Zatímco CPC je samotná cena za jedno kliknutí, PPC je systém fungování takovéhoto typu reklamy.
Více infoCPI
CPI, cost per impresion, tedy cena za impresi. Tento pojem se spojuje s online trafficem a internetovou reklamou. Označuje cenu, kterou zaplatí inzerent za každé zobrazení jeho reklamy uživateli internetu. Podobný termín, který se spojuje s cenou za impresi, je CPM, cost per mille, což je cena za tisíc zobrazení. Tyto termíny se používají na […]
Více infoCPO
Cost per order, což znamená cena za objednávku, je termín, který označuje náklady na objednávku kampaně nebo internetové reklamy. Tato cena se vypočítá dělením nákladů na reklamu počtem úspěšných objednávek. Účelem tohoto výpočtu je zjištění, jaké náklady jsou potřebné na to, aby byla získaná objednávka. Pokud je hlavním účelem této formy marketingu právě generování prodeje, […]
Více infoCRO
CRO představuje pojem Conversion rate optimization, v překladu optimalizace míry konverze. Tento pojem představuje různé činnosti, které souvisí s optimalizací webu tak, aby se zvyšovala míra konverze. Tyto úpravy souvisí s uživatelským zážitkem, tedy se snaží, aby byl web uživatelsky přijatelnější a úspěšnější. Souvisí i s testováním webů, například A/B testování, které zkoumá to, jaká […]
Více infoCross selling
Cross selling, tedy v překladu křížový prodej, je jednou z prodejních taktik, které nabízejí už existujícím zákazníkům další produkty nebo služby. Up selling je podobnou taktikou, která má ale za cíl nabízet dražší výrobek. U cross sellingu to nemusí být dražší výrobek, ale například příslušenství. Tedy zákazník si koupí například mobil a prodejce mu k […]
Více infoCTA
CTA, call to action, tedy výzva k akci je prvok, který má motivovat nakupujícího ke konverzi. Tato výzva by měla směrovat lidí k provedení akce, tedy například k nákupu daného produktu, po tom, co stisknou tlačítko vložit do košíku. Mohou to být různé akce, jako například stažení obsahu, registrace nebo sdílení.
Více infoDoména
Doména se používá na označení internetové adresy. Pokud zadáte do prohlížeče jméno domény, automaticky se načítá obsah z daného hostingu. Známe tři úrovně, resp. řády domén. První úroveň je označení domény jako například .com, .net, .org, .sk, .cz. Domény druhé úrovně jsou zpoplatněné a registrované, protože už obsahují konkrétní název stránky jako například google.com. Třetí […]
Více infoDuplicitní obsah
Termín duplicitní obsah můžeme najít zejména v SEO vyhledávání. Tímto termínem označujeme totožný obsah, který můžeme najít na dvou nebo více internetových stránkách najednou. Mohou mít různou formu, a to už například přímo ukradený obsah, který bez povolení převezmou jiné stránky, ale také obsah, který je sdílený s povolením autora, což je ale třeba nastavit […]
Více infoE-commerce
E-commerce je pojem, který označuje nákup a prodej výrobků nebo služeb přes různé elektronické prostředky. Nejrozšířenější z nich jsou nákupy přes e-shopy, tedy internetové obchody.
Více infoE-mail ninja
Výraz e-mail ninja označuje odborníka, který se zaměřuje na oblast e-mailového marketingu. Je to slangový výraz, který vyjadřuje to, že má tento člověk množství zkušeností a nadprůměrné schopnosti v této oblasti.
Více infoE-shop
E-shop neboli internetový obchod je rozšířený způsob internetového prodeje zboží. Zákazník si zboží nebo službu může zakoupit přes internet a převzít si ho může různými způsoby. Může to být například klasickou poštou, prostřednictvím kurýra, nebo si může zboží sám vyzvednout v různých výdejních místech. Platba probíhá většinou elektronicky, kdy zákazník může platit například přes internet […]
Více infoGamification
Gamifikace je proces, který využívá v marketingu různé prvky nebo principy, které se spojují s hrami. Mohou to být například různé věrnostní programy, kdy za určitou akci, tedy například za nákup, může zákazník dostat body. Po dosažení určitého množství bodů se může dostat na úroveň, při které získává určitou odměnu. Gamifikace zvyšuje motivaci zákazníka například […]
Více infoGDPR
Zkratka GDPR, která v sobě skrývá výraz General Data Protection Regulation, což v překladu znamená všeobecné nařízení na ochranu osobních údajů. Je to nařízení, které se týká ochrany fyzických osob v souvislosti se zpracováváním osobních údajů. Jeho úkolem je zvýšit ochranu osobních údajů občanů Evropské unie. Toto nařízení se dotýká všech subjektů, které přicházejí do […]
Více infoGhostwriter
Se slovy ghostwriter nebo ghostwriting se v poslední době setkáváme stále častěji. Co vlastně označují? Profesionál bez podpisu Ghostwriter je člověk, který vám dokáže napsat profesionální texty bez toho, aby byl pod nimi podepsaný. Jde o profesionálního spisovatele, redaktora nebo copywritera. Jeho služby můžete využít například při psaní knihy či článku na svůj blog. V […]
Více infoGoogle Adsense
Google Adsense je program, který umožňuje publisherům umísťovat reklamy na webové stránky, které nejsou součástí Googlu. Majitelé webových stránek se mohou zaregistrovat na platformě Adsense a umísťovat na svoji stránku reklamy, které jsou k dispozici v Google Adwords. Za tyto reklamy získávají provize, a to buď na základě kliků, nebo impresí. Znamená to tedy, že […]
Více infoGoogle Adwords
Google Adwords je největší reklamní platforma na světě. Patří společnosti Google, pro kterou je jedním z primárních zdrojů příjmu. Funguje na principu platby za kliknutí. Tato služba obsluhuje reklamy jak ve vyhledávání, tak i v obsahové síti Google Adsense. Inzerenti platí za zobrazení krátké reklamy, nabídky služeb nebo produktů v rámci reklamní sítě Google. Podle […]
Více infoGoogle Analytics
Google Analytics je analytický nástroj, který je určený na sledování a vyhodnocování návštěvnosti internetových stránek a chování návštěvníků. Nabízí také komplexnější analýzu webu, jako například výkonnost online kampaní a návratnost investicí do reklamy. Funguje tak, že si uživatel nasadí na stránku měřicí kódy, které sledují pohyby a aktivitu na internetové stránce. Podle naměřených údajů může […]
Více infoGoogle Keyword tool
Google Keyword tool je nástroj společnosti Google, který pomáhá při zjišťování důležitosti klíčových slov. Důležité je to kvůli reklamním kampaním, SEO a SEM.
Více infoGoogle Panda
Google Panda je algoritmus společnosti Google, který obsahuje množství vyhledávacích mechanismů. Jeho hlavním úkolem je rozlišit relevantnost stránky a vyřadit z vyhledávání ty stránky, které nemají žádnou hodnotu. Google Panda odstavuje z vyhledávání stránky, které jsou nekvalitní, nemají žádný obsah nebo mají množství duplicit. Podle množství faktorů uděluje internetovým stránkám hodnocení, podle něhož se potom […]
Více infoGoogle Sandbox
Google Sandbox je mechanismus, který ochraňuje Google vyhledávání před nevyžádaným SEO spamem. Internetové stránky se sem mohou dostat většinou při používání zakázaných black hat SEO praktik. Často se sem mohou dostat i nové stránky, které si ještě budují hodnotný a relevantní obsah a různé odkazy. Google Sandbox je Google nástrojem, který se snaží zejména rozeznat, […]
Více infoGoogle Trends
Google Trends je nástroj, který sleduje a porovnává vyhledávání klíčových slov. V reálném čase si můžete prohlédnout, jaká klíčová slova si právě uživatelé vyhledávají. Podle těchto poznatků se dá naplánovati další marketingová strategie. Podle tohoto nástroje je možné odhadnout, po jakých produktech a aktivitách bude v nejbližším období zájem.
Více infoGuerilla marketing
Guerilla marketing označuje zajímavou marketingovou strategii vhodnou pro menší firmy. Důvodem je, že využívá různé způsoby a metody. Prostřednictvím nich maximalizujete dosah a efekt reklamy i s nižšími náklady. Nejdůležitější je moment překvapení V zahraničí je guerilla marketing rozšířený, u nás zatím méně. Mnohé společnosti si však uvědomují jeho sílu. Pro tento způsob marketingu je […]
Více infoHoax
Slovo hoax označuje žert nebo podvod, který se šíří e-mailem nebo sociálními sítěmi. Může to být například e-mail se šokující zprávou nebo oznámením, a s požadavkem, aby byl odeslaný co největšímu počtu lidí. Mohou obsahovat také například nebezpečné rady nebo prosby o pomoc v nouzi. Text takové zprávy je obvykle psaný s gramatickými chybami nebo […]
Více infoHosting
Hosting je služba, která poskytuje prostor na serveru určený webovým stránkám. Všechny internetové stránky jsou umístěné na serverech, které mají na starosti poskytovatelé webhostingu. Zodpovídají za množství důležitých parametrů, které ovlivňují funkčnost webu. Patří k nim například to, jak rychle se daný web načítá, reaguje. Hosting poskytuje propojení mezi doménou, jejím obsahem, který je uložený […]
Více infoImprese s click-rate (CTR)
Imprese je zobrazení reklamy. Toto zobrazení se využívá zejména u bannerové reklamy, kde se platí právě za počet impresí. Click-rate (CTR) je počet, který se udává v procentech a vyjadřuje, kolik z návštěvníků kliklo na banner. Mohou to být klasické bannerové reklamy na stránkách, nebo také e-mailové kampaně. Čím je vyšší míra prokliku, tím lépe, […]
Více infoInbound marketing
Inbound marketing je forma marketingu, která se snaží zaujmout zákazníka nevtíravým způsobem. Zákazník se snaží aktivně najít produkt nebo službu na internetu a prodejce by měl vytvořit obsah tak, aby byl pro zákazníka prospěšný a užitečný. Právě tento způsob, že zákazník najde praktickou a užitečnou stránku, ho může motivovat, aby nakoupil. Je opakem klasické placené […]
Více infoInfluencer
Slovo influencer je odvozené z anglického slova influence – tedy vliv. Osoba influencera je tedy člověk, který má určité publikum, které může ovlivňovat, například svými názory, nebo oblečením, nebo chováním. Jsou to zejména veřejně známé osobnosti, které mohou lidé znát například z televize nebo z veřejného života. Rozšířenější jsou ale takoví influenceři, kteří svoji slávu […]
Více infoInfografika
Zaujmout pozornost lidí je v dnešní době stále těžší. Jedním z účinných prostředků, jak na to, je infografika. Jde o obrázek, ve kterém rozebíráte určité informace. Může jít jednodušší nebo těžší témata, návody, triky či rady. Lidé ji mají rádi Lidé mají infografiky velmi rádi. V příjemně zpracovaném obrázku najdou vždy zajímavé informace. Dokonce některá […]
Více infoKeyword stuffing
Keyword stuffing, tedy přecpávání klíčovými slovy, je termín označující SEO techniku, která je jednou z black hat technik. Tímto pojmem se vyjadřuje, zda je na stránce příliš velké množství klíčových slov. Tato klíčová slova jsou většinou skrytá před čtenářem, mohou se nacházet například za obrázky, nebo mají stejnou barvu jako pozadí, se kterým splývají. Internetové […]
Více infoKlíčová slova
Klíčová slova jsou slova nebo fráze, které nejvíc vystihují obsah a charakter dané stránky. Jsou spojené s různými oblastmi, které si uživatelé na internetu vyhledávají. Pomocí nich můžeme přivést potenciální zákazníky na svoje stránky. Používají se v rámci optimalizace SEO a u PPC kampaní.
Více infoKontextová reklama
Kontextová reklama je internetová reklama, která se uživateli zobrazuje na základě klíčových slov. Ta se shodují s obsahem webové stránky, tedy s jejím kontextem. Tedy pokud si uživatel vyhledává informace například o sportu a přejde na webovou stránku, která se věnuje podobné tematice, tak se mu zobrazí reklamy, které se právě této oblasti týkají. Právě […]
Více infoKonverze a míra konverze
Konverze je cíl, který si stránka určí pro svoje návštěvníky. Určit si může cokoliv, například nákup, vyplnění formuláře, přihlášení k odběru novinek, stažení souboru nebo poslání e-mailu. Míra konverze vyjadřuje to, kolik ze sta návštěvníků udělalo konverzi. Čím vyšší je konverzní poměr, tím víc je e-shop úspěšný. Míra konverze tedy určuje úspěšnost e-shopu na základě […]
Více infoLanding page
Landing page, nebo „dopadová stránka“ označuje internetovou stránku, na kterou je člověk přesměrovaný po kliknutí na banner, newsletter nebo po vyhledání klíčového slova. Znamená to tedy, že pokud na banneru jsou kabelky nějaké značky, tak po kliknutí na odkaz by měl být zájemce přesměrovaný na stránku, kde tyto kabelky najde. Chybou může být, když je […]
Více infoLead
Výraz lead v marketingové oblasti označuje zejména získání zákazníka. Je to také jeden z druhů konverze. Leadem označujeme zákazníka, který projevil zájem o náš produkt nebo službu. Tito zákazníci jsou základem úspěšného marketingu a některé společnosti za tyto zákazníky i platí. Výraz lead má souvislost i s Lead Generation marketingem, jehož primárním úkolem je takovéto […]
Více infoLink farma
Pojmem Link farma se označují stránky, které jsou tvořené velkým množstvím dalších stránek, propojených různými dalšími odkazy. Jejich jediným účelem je přidávat link juice ostatním internetovým stránkám. Pomocí těchto link farem mohou weby získat vyšší page rank. Je to jedna z black hat SEO technik, které se řadí mezi zakázané, proto za ně může hrozit […]
Více infoLink juice
Link juice se spojuje se SEO vyhledáváním a označuje to, jakou hodnotu zpětných linků si mezi sebou stránky vyměňují. Může to být pomocí různých backlinků nebo také interních odkazů na jiné weby. Čím je na stránce víc kvalitních odkazů, tím vyšší hodnocení stránka má, a tedy je výše umístěná v SERP. U link juice je […]
Více infoLinkbaiting
Linkbaiting je technika, která má za účel zvýšit množství zpětných odkazů na web, a teda zvyšuje jeho viditelnost. Funguje na tom principu, že na stránkách se uveřejňuje různý zajímavý, poutavý obsah, který se potom sdílí na ostatních stránkách. Tyto stránky potom přivádějí organický traffic a tím pádem pomáhají stránkám ve vyhledávačích. Na rozdíl od link […]
Více infoLinkbuilding
Důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO) je linkbuilding. Je to vyhledávání zpětných odkazů, což je jedním z off-page faktorů. Pokud Google zjistí, že na vás někdo odkazuje, tak vás ve vyhledávání posune na lepší pozice. Je to proto, že si myslí, že máte zajímavý obsah a vaše stránka je užitečná pro uživatele. Primární funkce linkbuildingu […]
Více infoLong tail
Označení Long tail se používá zejména v PPC a SEO reklamě, na označení méně vyhledávaných slov, nebo frází se specifičtějším významem. Jsou mnohem méně vyhledávané než nejpoužívanější slova, na které jsou stránky optimalizované, zejména pro jejich specifičnost. Jejich výhoda může spočívat v tom, že lidé, kteří je vyhledávají, přesně vědí, co chtějí, a právě proto […]
Více infoMarketing
Marketing je proces, prostřednictvím něhož se uspokojují potřeby zákazníka tak, aby byl daný obchod výhodný pro obě strany, jak pro kupujícího, tak i pro prodávajícího. Zahrnuje také identifikaci nebo ovlivňování poptávky a nabídky zboží a služeb na trhu. Jeho fungování závisí na trhu a na reklamě, která je jeho součástí. Snaží se nabídnout řešení problému […]
Více infoMicrosite
Microsite je webový projekt, který má většinou jen malý rozsah a může mít omezené trvání. Je připravený speciálně pro konkrétní téma a je formou marketingové strategie na podporu jiných, větších projektů nebo kampaní. Může sloužit k propagaci konkrétního produktu, služby nebo kampaně e-shopu. Buduje se v rámci SEO, linkbuildingu nebo jako přirozený zdroj návštěvnosti. Značky […]
Více infoMíra opuštění stránky (Bounce rate)
Bounce rate, tedy Míra opuštění stránky představuje množství návštěvníků, kteří stránku opustili hned po tom, co ji navštívili. Pokud se návštěvník neproklikne na další obsah, znamená to, že na stránce je chybný obsah. Aby si člověk prohlédl stránku, tak ho musí zaujmout. Proto je lepší, čím je míra opuštění stránky nižší. Podle toho můžeme upravovat […]
Více infoNewsletter / E-mail marketing
Newsletter je hromadně zasílaný e-mail pro návštěvníky e-shopů, kteří se přihlásili k odběru. Na rozdíl od spamu je tato pošta vyžádaná přímo zákazníky, resp. návštěvníky e-shopů. Obsahuje zejména reklamu, ale také přehled slev, akcí nebo různé výprodeje a kampaně daného e-shopu.
Více infoNofollow odkazy
No follow je HTML atribut, který se používá ve zpětných odkazech na to, aby ho nesledovaly vyhledávače. Pokud je ve zpětném odkazu zahrnutý nofollow, tak stránka nedostává žádnou hodnotu, tedy nemá žádný link juice. Primárně bylo jeho účelem omezit spamové backlinky, které byly určené jen na to, aby webové stránky měly vyšší ranking. Toto označení […]
Více infoOpen rate
Open rate je ukazatelem, který označuje poměr mezi rozeslanými a otevřenými e-maily, vyjádřený v procentech. Využívá se tedy u newsletterů na to, aby se určila úspěšnost dané e-mailové kampaně. Ne vždy úplně odráží reálnou míru otevření, protože na měření toho, zda byl mail otevřený, se často využívají obrázky. Příjemce ale často musí dát povolení na […]
Více infoOrganic traffic
Organic traffic je organická návštěvnost, která přichází na stránku z přirozených výsledků ve vyhledávačích na základě SEO. Vnímají ji jako jeden z nejlepších zdrojů návštěvnosti, protože je velmi kvalitní. Dá se zvyšovat pomocí rozličných technik optimalizace, tedy úpravou různých on-page a off-page faktorů. Ty mohou ovlivnit přirozenou návštěvnost stránek, a tak se dostat na vyšší […]
Více infoPage Rank
Page rank je algoritmus, který používá Google na to, aby tak přiřadil každé stránce hodnocení, podle kterého se potom objevují tyto stránky ve výsledcích vyhledávání. Dělá tak podle mnoha kritérií, například podle významu, kvality, nebo podle množství zpětných linků, které vedou na dané stránky. Tato čísla tedy určují hodnotu, popularitu a důležitost dané stránky. Pokud […]
Více infoPenalizace webu
Penalizace webu je termín, který se spojuje zejména se SEO vyhledáváním. Webové stránky mohou být penalizované zejména v tom případě, pokud používají různé zakázané black hat SEO techniky. Dělají to hlavně z toho důvodu, aby posílily svoje místo ve vyhledávačích, a tedy přitáhly návštěvnost na svoje stránky. Penalizované mohou být různými způsoby, například tím, že […]
Více infoPerex
Pokud jste se někdy setkali s označením perex, pravděpodobně to bylo v souvislosti s článkem. Slovo perex označuje úvodní, tučně vytištěnou část textu. Ta se nachází v téměř všech článcích a jejím úkolem je určitým způsobem upoutat čtenáře. Kromě tučného písma se na jeho vyznačení občas využívá kurzíva. Perex musí být výstižný Aby perex zaujal, […]
Více infoPersona
Persona je modelová osoba, která představuje základní vlastnosti a charakteristiky skupiny potencionálních zákazníků. Pomocí tohoto způsobu vytvoření fiktivní osoby může prodávající lépe pochopit svého zákazníka a tím pádem mu dokáže lépe přizpůsobit svůj produkt, službu a marketingovou strategii. Často se tyto osoby popisují až do úplných detailů, to znamená, že kromě základních charakteristik jako například […]
Více infoPLA PPC inzeráty
PLA, tedy product listing ads, jsou reklamy, které obsahují informace o nabízených produktech. Zobrazují se ve vyhledávačích při hledání klíčových slov spojených s nabízenými produkty. V těchto reklamách jsou aktuálně produkty, pokud je aktualizovaný feed.
Více infoPlug-in
Plug-iny, anebo zásuvné moduly, slouží na rozšiřování a přidávání nových vylepšení a různých funkcionalit na stránky. Jsou součástí vícera systémů, které nabízejí stránkám různá nová rozšíření, přinášející množství nových funkcí. Nepracují samostatně, na jejich využívání je potřebné mít už vytvořenou stránku, do které je můžete přidávat. Například ve službě WordPress si jimi můžete upravit celou […]
Více infoPop-up
Pop-up je forma reklamy, která se objevuje před obsahem na stránce v podobě reklamního banneru nebo nového okna v prohlížeči.
Více infoPositioning
Positioning je strategie, která má za cíl odlišit značku od těch ostatních a tímto způsobem určit a vymezit jí místo na trhu. Vytváří určitý obraz, který mají zákazníci o dané značce, produktu, nebo službě. Positioning pomáhá značkám odlišit se od konkurence a vybudovat si svoje místo na trhu. Určuje to různými způsoby, jako například logem […]
Více infoPPC
Zkratka PPC, tedy Pay per click, což v překladu znamená platba za proklik, je typ reklamy, u které se platí za kliknutí na reklamu, bannerovou nebo kontextovou. Inzerent tedy publisherovi neplatí za zobrazení reklamy, ale jen když se uživatel proklikne na stránku. Reklamy tedy mohou být cílené i placené mnohem účiněji. Hlavně proto, že se […]
Více infoPřípadová studie
Případové studie se v marketingu využívají jako zdroj informací. Tyto studie sledují vývoj a výsledky určené činnosti, které potom slouží jako zdroj pro orientaci v problematice. Pomáhají při vytváření dalších podobných projektů, protože na základě těchto studií se dá vyvarovat chybám, případně pokračovat v tom, co funguje
Více infoPull marketing
Pull marketing je marketingová stratagie, kde si značka chce přitáhnout zákazníka místo toho, aby mu svoje produkty vnucovala. Svoji strategii si zakládá na tom, aby nabídla řešení problému zákazníka. Je tedy opakem push marketingu, který se snaží svoje produkty a služby vnucovat zákazníkovi. Takováto taktika se snaží vybudovat u zákazníků loajálnost ke značce a ti […]
Více infoPush marketing
Push marketing je taková marketingová taktika, při níž se značka snaží svoje produkty a služby přímo představit zákazníkům. Může být ve formě klasické bannerové reklamy, ale také v případě, že obchody nabízejí zlevněné produkty přímo zákazníkům. Je opakem pull marketingu a více se snaží přivést svoje produkty přímo k potenciálnímu zákazníkovi.
Více infoReklama
Reklama je forma propagace, která má za úkol představit a dostat do povědomí nějaké zboží nebo službu. Tato komunikace se zákazníky je většinou placená a může mít různé formy. Mohou to být například reklamní billboardy nebo letáky či různé reklamní plochy, ale jejich přebytek může vyvolat tzv. reklamní smog. Na internetu to může být například […]
Více infoRemarketing
Remarketing nebo retargeting je nástroj, jak opět oslovit uživatele, kteří už navštívili e-shop, ale opustili ho bez konverze. Jsou velmi důležité a také účinné. Po opuštění e-shopu zákazníkem se jim v rámci reklamní sítě zobrazuje reklama s produktem, o který měl daný zákazník zájem. Pomocí vysoké relevance reklamy je možno s vysokou přesností zacílit na […]
Více infoROI
Zkratka ROI znamená return on investment, což je v překladu návratnost investice. Vyjadřuje poměr mezi vydělanými a investovanými penězi. Představuje zisk a návratnost investice a to, zda se daná investice vyplatí.
Více infoRTB
RTB, nebo Real time bidding, je technologie, která umožňuje inzerentovi v reálném čase nakupovat reklamní prostor pro bannery prostřednictvím aukce. V tomto případě se neplatí za místo pro reklamu, ale za imprese, tedy zobrazení reklamy konkrétním lidem. Inzerent si může sám vybrat, kde se reklama zobrazí, a může zobrazení lépe korigovat. Má na to k […]
Více infoSee – Think – Do – Care model
V rámci online marketingu se můžete setkat s několika praktickými modely. Mezi ně se řadí také See – Think – Do – Care známý pod zkratkou STDC. Jde o model zobrazující nákupní fáze zákazníka, díky čemuž může firmě pomoct v mnohých směrech. See V první fázi se lidé ještě nenazývají zákazníky. Je to proto, že […]
Více infoSEM
SEM nebo Search engine marketing je jedna z forem propagace a zviditelnění webu. Zabývá se získáváním návštěvnosti a efektivitou stránek. Využívá se na to SEO optimalizace, která upravuje výsledky ve vyhledávačích tak, aby byly na vyšší příčce ve vyhledávání a PPC reklama. Využívá reklamní platformu Google Adwords, kde se podle vybraných klíčových slov platí za […]
Více infoSEO
Pod zkratkou SEO se skrývá výraz Search Engine Optimization neboli Optimalizace pro vyhledávače. Je to proces, který ovlivňuje to, jak se zvolená webová stránka objevuje v organickém vyhledávání v internetových prohlížečích. Funguje na základě vícera faktorů, které se dělí na on-page a off-page. Ty on-page mohou být například použití správných klíčových slov v obsahu stránky, […]
Více infoSEO relevance
SEO relevance označuje to, zda je webová stránka dostatečně relevantní na to, aby na ni byl vložený vhodný odkaz. Tato relevance je důležitá při linkbuildingu, tedy zda mají odkazy souvislost s obsahem stránky.
Více infoSERP
SERP znamená Search engine result page. Je to stránka s výsledky, které se zobrazí po zadání slov do vyhledávače. Obsahuje jak přirozené, tedy organické obsahy, tak i placenou PPC reklamu. Může obsahovat různé odkazy, videa nebo obrázky.
Více infoShort tail
Slovní spojení short tail se nejčastěji využívá v rámci SEO. Setkat se s ním můžete také v jiných případech. Například při tvorbě PPC reklam. Označuje vysoce konkurenční a často vyhledávaná slova nebo fráze. Zpravidla jsou tvořená 1 až 3 slovy. Short tail jsou všeobecné Na rozdíl od long tail výrazů short taily nejsou tak přesné. […]
Více infoSide bar
Side bar, nebo boční panel, je boční, tedy levá nebo pravá část stránky. V těchto místech se nejčastěji objevuje bannerová reklama nebo navigační menu, případně odkazy na sociální sítě.
Více infoSPAM
SPAM je nevyžádaný, hromadně rozesílaný obsah, který dostane návštěvník do e-mailové schránky. Jeho obsahem může být často reklama nebo různé nabídky nebo klamavé zprávy. Nacházíme ho v současnosti i na sociálních sítích a různých diskuzních fórech. Existuje i ochrana proti spamu, která je ale velmi komplikovaná, protože ne vždy se dá určit, zda je daný […]
Více infoSWOT analýza
SWOT analýza je strategickým marketingovým nástrojem, který označuje komplexní vnitřní i vnější analýzu projektu nebo prostředí organizace. Zaměřuje se na silné a slabé stránky, které vycházejí z interního prostředí, a příležitosti a hrozby, které vycházejí z externího prostředí. Měla by následovat po definování si jasného cíle, jinak může být zbytečná, ale pokud je tato analýza […]
Více infoTLD
Zkratka TLD z anglického výrazu Top level domain označuje doménu nejvyššího řádu. Je to poslední část domény, nachází se za tečkou. Může to být například .sk, .cz, .org. Většinou jsou jimi označené zkratky států nebo mohou být všeobecné, například .com, .net.
Více infoTone of voice
Označení tone of voice označuje způsob, jak firma či značka komunikuje s okolím. Znamená to, zda zákazníkům tyká nebo vyká. Také to, zda v rámci komunikace využívá humor nebo spíše vážný projev. To však není všechno. Co všechno patří pod tone of voice? Kromě uvedených pod tone of voice patří také: používané barvy v rámci […]
Více infoTrust flow
Trust flow je ukazatelem, který reprezentuje důvěryhodnost webové stránky. Je jedním z nástrojů ze stránky MajesticSEO.com.
Více infoUp Selling
Up selling je jednou z prodejních technik, u které je cílem prodat zákazníkovi produkt ve vyšší hodnotě, než si původně vybral. Může mu nabídnout na výběr vyšší řadu, tím pádem i vyšší cenu daného produktu, nebo další produktové služby jako například pojištění nebo dopravu zdarma. Je to podobná taktika jako Cross selling, u které se […]
Více infoUX
UX, nebo user experience, tedy uživatelská zkušenost jsou různé techniky a metody, které se využívají při navrhování uživatelských rozhraní. Zkoumá to, co uživatelé chtějí, očekávají, jaké jsou jejich emoce a jaký mají postoj k různým produktům nebo servisu. Jeho cílem je vytvořit web tak, aby s ním byl uživatel spokojený a našel tam, co hledal, […]
Více infoVirální marketing
Virální marketing je jednou z marketingových technik, která využívá zejména šíření komerčního odkazu na sociálních sítích. Je to aktivita, která nejlépe funguje, když je její součástí jistý emocionální apel. Znamená to tedy, že příspěvek na sdílení je vytvořený tak, aby byl buď vtipný, smutný, nebo se snaží šokovat. Na dosažení virálního výsledku je nutných mnoho […]
Více infoVýkonnostní marketing
Výkonnostní marketing se zaměřuje na sekundární výkon kampaní. To znamená, že po tom, co si určí cíle, tak analyzuje a měří už přímo dokončené akce na webu inzerenta, tedy konverze. Primárním výkonem může být například imprese nebo kliknutí na banner, sekundární je už samotná konverze, tedy nákup nebo registrace. Zdroje návštěvnosti mohou být různé, a […]
Více infoWhite hat SEO
White hat SEO jsou opakem Black hat praktik, které jsou zakázané. Tyto White hat SEO jsou marketingové praktiky, které pomáhají zvyšovat pozici ve vyhledávačích. Stránky tak mohou dělat různými způsoby, a to například kvalitním obsahem, službami, stránkou, která rychle funguje, je přehledná a dá se najít díky mnoha klíčovým slovům. Všechny White hat praktiky doporučují […]
Více infoWordPress
WordPress je jeden z nejpoužívanějších redakčních systémů na světě. Je jednoduchý a vhodný i pro začátečníka. Poskytuje široké možnosti používání. Kromě klasické webstránky si na něm můžete vytvořit také blog či e-shop. Bezplatný systém vhodný pro začátečníky WordPress je bezplatný nástroj. Jeho prostřednictví si vytvoříte web stránku a spravujete její obsah. Jeho největší výhodou je […]
Více info