Články a novinky na téma E-commerce marketing

Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout
5 min. doba čtení

Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout

Předplatné není jen o streamovacích službách a měěsíčních boxech. Podle zprávy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažívá celý model předplatného výrazný posun – a e-commerce z toho může značně těžit. Vybrali jsme pět klíčových trendů, které mají největší dopad na online prodej, a přeložili je do praktických souvislostí pro ty, kteří chtějí růst […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
EU zpřísňuje regulace e-commerce. Jaké změny přinese?
7 min. doba čtení

EU zpřísňuje regulace e-commerce. Jaké změny přinese?

Prodejci ze zemí mimo EU, zejména z Číny, výrazně ovlivňují evropský trh a česká e-commerce není výjimkou. Příliv jejich zboží roste více než dvojnásobným tempem ročně a čínští prodejci využívající platformy jako Temu či Aliexpress už loni zaujali přes 10 % trhu.

Redakce Redakce
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu
3 min. doba čtení

Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu

Rok 2024 byl přelomovým obdobím pro digitální marketing, reklamní technologie a digitální obsah. Fúze a akvizice v těchto sektorech dosáhly nejvyššího počtu za posledních pět let, což naznačuje silnou investiční aktivitu a zvýšený zájem o technologické inovace. Firmy se strategicky spojovaly, aby si upevnily svou tržní pozici, rozšířily technologická portfolia a reagovaly na rostoucí požadavky […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Jak se přizpůsobit nákupnímu chování zákazníků?
3 min. doba čtení

Jak se přizpůsobit nákupnímu chování zákazníků?

Nákupní scénář je jiný, než na jaký jsme byli zvyklí. Funguje to spíše takto: Zákazník narazí na zajímavý produkt během rychlého scrollování na sociální síti. O pár dní později si na něj vzpomene, když čte recenze na blogu. Nakonec si jej přidá do košíku během večerního surfování na e-shopu, ale nákup dokončí až o týden […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Ovlivňování nákupních rozhodnutí přes dark patterns je běžná praxe. Ve výzkumu neobstála ani jedna platforma
5 min. doba čtení

Ovlivňování nákupních rozhodnutí přes dark patterns je běžná praxe. Ve výzkumu neobstála ani jedna platforma

V online prostředí se denně pohybuje více než 100 milionů evropských spotřebitelů. A to je celkem zajímavý podnět využít manipulativní design, tzv. Dark Patterns. Setkáváme se s ním čím dál častěji. Má za cíl získat a udržet pozornost uživatelů za každou cenu – přitom však často vede k neúmyslným nebo impulzivním rozhodnutím. Pro e-commerce je […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge