Přehled novinek
Byli jsme na největší slovenské konferenci Marketing Rulezz. Užili jsme si skvělou atmosféru, inspirativní nápady a skvělý networking. Oblíbená akce se světovými řečníky a místními hvězdami vyprodala Starou tržnici v Bratislavě a přinesla užitečné informace. Shrnuli jsme pro vás to nejdůležitější, i když nejlepší způsob, jak si ji vychutnat, je samozřejmě naživo.
Den věnovaný marketingu zahájil Les Binet přednáškou Marketing v době krize, po níž následovala Magda Nenycz-Thiel, která nás provedla řízením značky v turbulentních časech. Trojici mezinárodních řečníků uzavřela Rita Harnettová s příspěvkem “Back to basics – a threat to the online shopping experience?”. Hlavní pódium na závěr dne uzavřel slovenský marketingový guru Michal Pastier, když ukázal “4 zásady značky, ze které zákazníci padají na zadek”.
Mezitím na pódiu vystoupil slovenský král obsahu Filip Kuna, zakladatel GymBeam Dalibor Cicman, organizátor akce Peter Šebo z agentury PS:Digital a další skvělí řečníci. Pokud jste to letos nestihli, nenechte si to příště ujít.
Zákazníci se mohou při nákupu módy na platformě GLAMI poradit s chatbotem poháněným umělou inteligencí. Společnost představila prvního nákupního asistenta poháněného umělou inteligencí v České republice. Můžete se jí zeptat na cokoli – například jak vybrat běžecké boty nebo zda je vhodné vzít si na pohovor džíny.
Amazon se řídí pravidly Evropské komise, která nutí e-shopy používat ekologické a opakovaně použitelné krabice. Cílem je, aby do roku 2030 byly všechny obaly recyklovatelné. Společnost Amazon nyní oznámila, že do přepravy zavádí 100% recyklovatelné obaly. Zákazníci nyní dostávají své objednávky v pružných papírových sáčcích, kartonových obálkách a krabicích z vlnité lepenky, které jsou snadno recyklovatelné. Tato novinka se však vztahuje pouze na evropské zásilky.
Ekologie a udržitelnost jsou velkým tématem i pro módní průmysl. Na trh přicházejí kousky vyrobené z udržitelných materiálů a hledají se udržitelné zdroje. Ukazuje se však, že tyto snahy ztroskotávají na návratnosti. Řešením mohou být tzv. virtuální zrcadla, bohaté informace a realistické fotografie. Podle portálu Fashion Network nedávné studie ukázaly, že díky virtuálnímu fittingu se spotřebitelé mohou při hodnocení výrobků cítit jistěji a pohodlněji. Značky využívající tuto funkci mohou snížit míru vrácení zboží až o 64 %.
Ve studiu jsme přivítali Romanu Ljubasovou z Inca Collagen. V jejich portfoliu stačil jeden výrobek k tomu, aby se stala významným jménem v kosmetickém segmentu. Přestože v rozhovoru nenajdete slevový kód na kolagen, podívali jsme se na to, jaké retenční nástroje při podnikání používají a jaký je poměr prodeje přes jejich vlastní e-shop a další kanály.
Přemýšleli jste o úpravě své SEO strategie? Janko Januška ze Spotibo v rozhovoru vysvětlil, jak ji správně nastavit. Podívali jsme se také na to, zda má smysl konzultovat s třetí stranou a jaké jsou vyhlídky v této oblasti pro rok 2024.
Česká společnost Dotidot prochází změnami. Spoluzakladatel Pavel Vachek opustil představenstvo a nahradí ho Petra Pacáková, která firmu v posledních letech vedla z pozice Chief Growth Officer.
Na začátku tohoto měsíce jsme informovali, že YouTube zpřísňuje svou hru v boji proti blokátorům reklamy. Platforma nyní potvrdila, že zpomaluje načítání videí uživatelům, které přistihne při používání blokovačů reklam. Firma tvrdí, že těmito kroky chce podpořit rozmanitý ekosystém tvůrců. Jako řešení otravných reklam nabízí placenou prémiovou službu.
Ve své snaze stát se silným hráčem v oblasti elektronického obchodu na americkém trhu čelí Temu výzvám, které je těžké překonat. Čínský gigant čelí několika problémům: potýká se s kapacitou skladů, protože se snaží vyřizovat objednávky a zpracovávat vrácené zboží. Navíc společnost stále přichází o velké peníze. Odhaduje se, že na každé zakázce v USA ztrácí přibližně 30-35 % a na zakázkách v celosvětovém měřítku v průměru 40 %.
Mnoho společností, které zvažují odchod ze společnosti Social X, hledá náhradu. První možností, která se nabízí, je textová aplikace Threads z dílny Instagramu. Společnost Meta, pod kterou Threads spadá, chce dohlížet na algoritmy. V aplikacích je nejoblíbenější obsah, který vyvolává emoce. Algoritmus rozhoduje o tom, že daný příspěvek je zajímavý a mělo by ho vidět více lidí, aby se zvýšila celková pozornost. Různé studie naznačují, že nejlepší odezvu mají příspěvky, které vyvolávají silné emoce, jako je hněv, strach nebo štěstí. Tyto příspěvky pak mají potenciál se velmi rychle šířit a stát se virálními. Meta se snaží podporovat pozitivní interakci, což dává vláknům zvláštní charakter. V Threads nejsou sdílené příspěvky tak výrazné jako v jiných aplikacích. To může podněcovat lidi k přímé interakci namísto pouhého sdílení příspěvku, což může být pro Threads výhodou.
Ve spolupráci se společností Datacop jsme přinesli článek o marketingovém techstacku větších e-commerce firem. Techstack je zjednodušeně řečeno soubor nástrojů pro e-mailing, SMS marketing, personalizaci webu, A/B testování, reporting nebo dalších nástrojů, které marketingový tým pravidelně používá ke své práci.
Úloze návrhu a uživatelského rozhraní platební brány jsme se věnovali v nedávném článku. Nyní jsme se podívali na to, jak vybrat platební bránu pro e-shop. Které funkce by vás měly zajímat a proč mohou být pro vaše podnikání důležité? Jaké funkce můžete využít? A jak je to s uložením karty pro budoucí nákupy? Právě na to se díváme díky našemu partnerství se společností GoPay.
Jaké to je provozovat online sexshop na Slovensku? Martina Melíšková, brand manažerka iSEXshop.sk, vysvětlila, že podnikat v e-commerce lze smysluplně i v tabuizovaném segmentu. V rozhovoru také vysvětlila, jak strategie Levosphere pomohla značce změnit portfolio produktů.
Bleskovky z Bridge NOW
- Agentura pro podnikání a inovace (API) zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Digitální podnik – Technologie 4.0.
- Co zlomí začínajícím startupům vaz? Czechcrunch odhaluje fuckupy z pohledu investora.
- (EN) Chaos v OpenAI by mohl prospět projektům AI na sociálních platformách. Zdá se, že se blíží významný posun ve vývoji umělé inteligence, který se přímo týká několika platforem sociálních médií a mohl by ovlivnit jejich další vývoj v této oblasti.
- Green0meter z ČSOB spustila rozcestník, který zjistí uhlíkovou stopu do pěti minut. Platforma umožňuje firmám zjistit, jaké povinnosti z oblasti ESG reportingu se jich týkají.
- Nejčastějším informačním zdrojem jsou v EU televize a weby. Za nejdůvěryhodnější jsou označována média veřejné služby.