
Klimatická krize bije na poplach v několika odvětvích. Například módní průmysl se snaží řešit svůj podíl a zavádět udržitelnější materiály. Vysoká míra návratnosti online objednávek však klade překážky vizi ekologičtější budoucnosti.
Online prodej oblečení v Americe představuje nejprodávanější kategorii. Předpokládá se, že v předvánočním období se prodá zboží za více než 41 miliard dolarů. Ušlechtilý zájem o nákup oblečení, které je šetrné k životnímu prostředí, však může být narušen vracením výrobků.
V USA je v průměru vrácen každý čtvrtý nákup oblečení na internetu. V některých kategoriích je počet vrácených peněz vyšší – například u elektroniky je to 11 % a u knih 7 %. Poradenská společnost Eco-Age pro Fashion Network uvedla, že přeprava vráceného zboží vytváří v USA ročně více než 15 milionů tun emisí CO2. Tento objem odpovídá emisím 3 milionů automobilů.
Online nakupování sází na zrak
Špatný odhad, přikrášlené výrobky, nevhodný materiál nebo přehnaná očekávání. Důvodů pro vrácení zboží může být mnoho, ale v online prostředí nakupujeme především očima. Základem jsou kvalitní realistické fotografie a popisky.
Nakupování pomocí moderních technologií je stále oblíbenější. Takzvaná “virtuální zrcadla” mohou být účinným řešením, které spotřebitelům pomůže vybrat vhodné produkty a výrazně sníží míru vrácení zboží. Jedná se o rozšířenou realitu, kdy kamery chytrého telefonu přesně překrývají fyzické tělo virtuálním oblečením. Tuto technologii si osvojily inovativní značky a její odhady jsou stále přesnější.
Podle Fashion Network nedávné studie ukázaly, že virtuální testy mohou spotřebitelům zajistit větší jistotu a pohodlí při hodnocení výrobků. Značky využívající tuto funkci mohou snížit míru vrácení zboží až o 64 % a zároveň zvýšit návratnost investic.