2 min. doba čtení

Co může módní průmysl udělat pro ekologičtější Vánoce?

Udržitelnost je buzzword dnešního módního průmyslu. Dobré úmysly však stále narážejí na základní pilíř e-commerce.

Co může módní průmysl udělat pro ekologičtější Vánoce?
Zdroj: Depositphotos

Klimatická krize bije na poplach v několika odvětvích. Například módní průmysl se snaží řešit svůj podíl a zavádět udržitelnější materiály. Vysoká míra návratnosti online objednávek však klade překážky vizi ekologičtější budoucnosti.

Online prodej oblečení v Americe představuje nejprodávanější kategorii. Předpokládá se, že v předvánočním období se prodá zboží za více než 41 miliard dolarů. Ušlechtilý zájem o nákup oblečení, které je šetrné k životnímu prostředí, však může být narušen vracením výrobků.

V USA je v průměru vrácen každý čtvrtý nákup oblečení na internetu. V některých kategoriích je počet vrácených peněz vyšší – například u elektroniky je to 11 % a u knih 7 %. Poradenská společnost Eco-Age pro Fashion Network uvedla, že přeprava vráceného zboží vytváří v USA ročně více než 15 milionů tun emisí CO2. Tento objem odpovídá emisím 3 milionů automobilů.

Online nakupování sází na zrak

Špatný odhad, přikrášlené výrobky, nevhodný materiál nebo přehnaná očekávání. Důvodů pro vrácení zboží může být mnoho, ale v online prostředí nakupujeme především očima. Základem jsou kvalitní realistické fotografie a popisky.

Nakupování pomocí moderních technologií je stále oblíbenější. Takzvaná „virtuální zrcadla“ mohou být účinným řešením, které spotřebitelům pomůže vybrat vhodné produkty a výrazně sníží míru vrácení zboží. Jedná se o rozšířenou realitu, kdy kamery chytrého telefonu přesně překrývají fyzické tělo virtuálním oblečením. Tuto technologii si osvojily inovativní značky a její odhady jsou stále přesnější.

Podle Fashion Network nedávné studie ukázaly, že virtuální testy mohou spotřebitelům zajistit větší jistotu a pohodlí při hodnocení výrobků. Značky využívající tuto funkci mohou snížit míru vrácení zboží až o 64 % a zároveň zvýšit návratnost investic.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?
4 min. doba čtení

Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekce komentářů. Sociální sítě čím dál víc podporují obsah, který vyvolává interakci, a právě komentáře jsou signálem, který algoritmy sledují velmi pozorně.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe