2 min. doba čtení

Co může módní průmysl udělat pro ekologičtější Vánoce?

Udržitelnost je buzzword dnešního módního průmyslu. Dobré úmysly však stále narážejí na základní pilíř e-commerce.

Co může módní průmysl udělat pro ekologičtější Vánoce?
Zdroj: Depositphotos

Klimatická krize bije na poplach v několika odvětvích. Například módní průmysl se snaží řešit svůj podíl a zavádět udržitelnější materiály. Vysoká míra návratnosti online objednávek však klade překážky vizi ekologičtější budoucnosti.

Online prodej oblečení v Americe představuje nejprodávanější kategorii. Předpokládá se, že v předvánočním období se prodá zboží za více než 41 miliard dolarů. Ušlechtilý zájem o nákup oblečení, které je šetrné k životnímu prostředí, však může být narušen vracením výrobků.

V USA je v průměru vrácen každý čtvrtý nákup oblečení na internetu. V některých kategoriích je počet vrácených peněz vyšší – například u elektroniky je to 11 % a u knih 7 %. Poradenská společnost Eco-Age pro Fashion Network uvedla, že přeprava vráceného zboží vytváří v USA ročně více než 15 milionů tun emisí CO2. Tento objem odpovídá emisím 3 milionů automobilů.

Online nakupování sází na zrak

Špatný odhad, přikrášlené výrobky, nevhodný materiál nebo přehnaná očekávání. Důvodů pro vrácení zboží může být mnoho, ale v online prostředí nakupujeme především očima. Základem jsou kvalitní realistické fotografie a popisky.

Nakupování pomocí moderních technologií je stále oblíbenější. Takzvaná „virtuální zrcadla“ mohou být účinným řešením, které spotřebitelům pomůže vybrat vhodné produkty a výrazně sníží míru vrácení zboží. Jedná se o rozšířenou realitu, kdy kamery chytrého telefonu přesně překrývají fyzické tělo virtuálním oblečením. Tuto technologii si osvojily inovativní značky a její odhady jsou stále přesnější.

Podle Fashion Network nedávné studie ukázaly, že virtuální testy mohou spotřebitelům zajistit větší jistotu a pohodlí při hodnocení výrobků. Značky využívající tuto funkci mohou snížit míru vrácení zboží až o 64 % a zároveň zvýšit návratnost investic.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+