
Youtube globálně tlačí na své uživatele, aby povolili zobrazování reklam nebo alespoň zvážili službu YouTube Premium. Tuto informaci oznámil Christopher Lawton, manažer komunikace YouTube, v nedávném prohlášení pro portál The Verge.
Zaplatit nebo povolit
Platforma v červnu potvrdila, že uživatelům s blokátory reklam videa nespustí, Lawton to ovšem označil za “malý globální experiment”. Za poslední týdny narostl počet uživatelů s nainstalovanými blokátory reklam, kteří nemohou sledovat videa na YouTube. Platforma v takovém případě zobrazuje oznámení, že přehrávání videa je zablokováno, pokud není blokátor reklam zcela vypnutý, nebo alespoň nemá udělenou výjimku pro YouTube. Uživatelé vyzývá k povolení reklamy nebo povzbuzuje vyzkoušet službu YouTube Premium.

Zdroj: The Verge
YouTube má v blokování téměř 100% úspěšnost, ale může se stát, že video půjde přehrát i přes zmíněné výzvy.
YouTube změnil reklamní strategii
Letos se platforma přiklonila k několika změnám v zobrazování reklam. V květnu společnost do své televizní aplikace zavedla 30sekundové reklamy bez možnosti přeskočení. Později začala experimentovat s delšími, ale méně častými reklamami. Od tohoto kroku si pravděpodobně slibuje, že podnítí více uživatelů k předplacení YouTube Premium bez reklam. Na druhé straně, platforma se přiklonila ik nepopulárním krokům – zdražila prémiovou verzi o 2 dolary a zrušila levnější plán Premium Lite, čímž si zřejmě zkomplikuje cestu k platícím uživatelům.
Lawton tvrdí, že používání blokovačů reklam porušuje podmínky používání platformy. Dodává, že “reklamy podporují rozmanitý ekosystém tvůrců na celém světě a umožňují miliardám lidí přístup k jejich oblíbenému obsahu na YouTube”.