Popsat vlastními slovy hledaný oděv či styl a dostat relevantní výsledky. To je cíl nové funkce módního vyhledávače GLAMI. Zákazníci nebudou muset zadávat do vyhledávání konkrétní název oděvu nebo stylu, místo toho se pustí do interakce s GLAMI AI Asistentkou. Ta si v rámci konverzace se zákazníkem ujasní jeho přání a následně vybere nejvhodnější módní kousky z více než 2,5 milionu produktů dostupných na GLAMI.
“Naším cílem bylo vyvinout v online prostředí službu, na kterou jsou zákazníci zvyklí při běžné konverzaci s personálem v kamenné prodejně. Neví přesný název produktu nebo třeba hledají produkt vhodný pro nějakou příležitost a personál jim pomáhá najít ten nejvhodnější. My v GLAMI vždy využíváme nejnovějších technologií, už dlouho pracujeme s AI a teď jsme se rozhodli vyvinout asistentku ve stylu konverzačních chatbotů. Jsme moc rádi, že se nám podařilo tuto službu přinést do Česka jako první, a těšíme se na první ohlasy,” uvádí Ján Kešelák, CEO GLAMI.
Jak s Asistentkou pracovat? Zeptat se lze na cokoliv. “Jak vybrat boty na běhání? Mohu si vzít na pohovor džíny?” Asistentka umí pracovat i s počasím nebo konkrétními trendy, umí tedy navrhnout například “co si obléct jako host na listopadovou svatbu” nebo “podle čeho vybrat zimní kabát”. Umí zároveň poradit, pokud zákazník nemá úplně konkrétní představu, třeba “teplé pyžamo pro malou holčičku s postavičkami z animovaných filmů”.
Dalším příkladem je nákup dárků: je to příležitost, kdy si zákazníci často nejsou jistí, co koupit. Například pokud uživatel hledá dárek pro nadšence do Hvězdných válek, AI nákupní asistentka navrhne sbírku předmětů souvisejících s tímto tématem. Hledáte malý vánoční dárek pro svou babičku? AI nákupní asistentka nabídne výběr produktů, ze kterých můžete vybírat.
Spuštěním testovací verze AI nákupní asistentky GLAMI znovu prokazuje svůj závazek k inovacím a misi poskytovat milionům uživatelů nový, snadný a rychlý způsob objevování módy. Narozdíl od klasického používání filtrů při hledání produktů, asistentka dělá vyhledávání mnohem intuitivnější. Po testování a vylepšení nástroje na českém trhu plánuje GLAMI jeho zavedení na všech 13 trzích, na kterých působí.
Společně s lepším zážitkem z online nákupu GLAMI usiluje také o poskytování sofistikované technologie umělé inteligence tisícům módních značek a e-shopů připojených k platformě, z nichž některé nemusí mít vlastní prostředky na investování do takových technologií. GLAMI věří, že usnadnění nákupů online bude prospěšné pro spotřebitele i samotné obchody.
Tisková zpráva