3 min. doba čtení

GLAMI představuje první AI nákupní asistentku v Česku

Zákazníci se nyní mohou radit o nákupu módy s umělou inteligencí. Platforma pro vyhledávání oblečení, obuvi a doplňků GLAMI nabízí uživatelům takovou službu jako první v Česku.

GLAMI představuje první AI nákupní asistentku v Česku
Zdroj: glami.cz

Popsat vlastními slovy hledaný oděv či styl a dostat relevantní výsledky. To je cíl nové funkce módního vyhledávače GLAMI. Zákazníci nebudou muset zadávat do vyhledávání konkrétní název oděvu nebo stylu, místo toho se pustí do interakce s GLAMI AI Asistentkou. Ta si v rámci konverzace se zákazníkem ujasní jeho přání a následně vybere nejvhodnější módní kousky z více než 2,5 milionu produktů dostupných na GLAMI. 

“Naším cílem bylo vyvinout v online prostředí službu, na kterou jsou zákazníci zvyklí při běžné konverzaci s personálem v kamenné prodejně. Neví přesný název produktu nebo třeba hledají produkt vhodný pro nějakou příležitost a personál jim pomáhá najít ten nejvhodnější. My v GLAMI vždy využíváme nejnovějších technologií, už dlouho pracujeme s AI a teď jsme se  rozhodli vyvinout asistentku ve stylu konverzačních chatbotů.  Jsme moc rádi, že se nám podařilo tuto službu přinést do Česka jako první, a těšíme se na první ohlasy,” uvádí Ján Kešelák, CEO GLAMI.

Jak s Asistentkou pracovat? Zeptat se lze na cokoliv. “Jak vybrat boty na běhání? Mohu si vzít na pohovor džíny?” Asistentka umí pracovat i s počasím nebo konkrétními trendy, umí tedy navrhnout například “co si obléct jako host na listopadovou svatbu” nebo “podle čeho vybrat zimní kabát”. Umí zároveň poradit, pokud zákazník nemá úplně konkrétní představu, třeba “teplé pyžamo pro malou holčičku s postavičkami z animovaných filmů”. 

Dalším příkladem je nákup dárků: je to příležitost, kdy si zákazníci často nejsou jistí, co koupit. Například pokud uživatel hledá dárek pro nadšence do Hvězdných válek, AI nákupní asistentka navrhne sbírku předmětů souvisejících s tímto tématem. Hledáte malý vánoční dárek pro svou babičku? AI nákupní asistentka nabídne výběr produktů, ze kterých můžete vybírat.

Spuštěním testovací verze AI nákupní asistentky GLAMI znovu prokazuje svůj závazek k inovacím a misi poskytovat milionům uživatelů nový, snadný a rychlý způsob objevování módy. Narozdíl od klasického používání filtrů při hledání produktů, asistentka dělá vyhledávání mnohem intuitivnější. Po testování a vylepšení nástroje na českém trhu plánuje GLAMI jeho zavedení na všech 13 trzích, na kterých působí.

Společně s lepším zážitkem z online nákupu GLAMI usiluje také o poskytování sofistikované technologie umělé inteligence tisícům módních značek a e-shopů připojených k platformě, z nichž některé nemusí mít vlastní prostředky na investování do takových technologií. GLAMI věří, že usnadnění nákupů online bude prospěšné pro spotřebitele i samotné obchody.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe