2 min. doba čtení

Temu se snaží expandovat a poznává své limity

Čínská aplikace pro elektronické obchodování Temu vzala počátkem tohoto roku snahy o expanzi do Evropy útokem. Nyní se snaží proniknout na americký trh a konkurovat společnostem jako Shein a Amazon.

Temu se snaží expandovat a poznává své limity
Zdroj: Depositphotos

Čínská aplikace pro elektronické obchodování Temu vzala počátkem tohoto roku snahy o expanzi do Evropy útokem. Nyní se snaží proniknout na americký trh a konkurovat společnostem jako Shein a Amazon.

Od svého uvedení na americký trh v září 2022 se Temu podařilo rychle vyšplhat na vrchol počtu stažení v obchodech s aplikacemi. Aplikaci vlastní čínská společnost PDD Holdings, která vlastní také obrovskou platformu pro elektronické obchodování Pinduoduo. Nabízí výrazné slevy prostřednictvím kupónů a dotací a v současné době působí ve 47 zemích.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Společnost však čelí několika výzvám. Temu dělá problémy kapacita skladů, protože se snaží plnit objednávky a zpracovávat vrácené zboží. Navíc společnost stále prodělává spoustu peněz. Odhaduje se, že na každé zakázce v USA ztrácí přibližně 30-35 % a na zakázkách v celosvětovém měřítku v průměru 40 %. Ačkoli Temu tvrdí, že tyto odhady neodpovídají realitě, magazín Wired získal vyjádření od anonymního zdroje obeznámeného s finanční situací PDD, který tato čísla potvrdil.

Temu investuje obrovské částky do reklamy a propagace, včetně utrácení milionů dolarů za reklamy na Super Bowl. Denně vynakládá reklamní rozpočty na platformách Meta a Google. Navzdory rychlému růstu a úspěchu při získávání zákazníků existují obavy, že by společnost mohla mít problémy se ziskem z obrovského počtu uživatelů.

Firma se také potýká s logistickými problémy, které způsobují zpoždění při odesílání produktů a komplikace při procesech vracení zboží. Temu navíc tvrdí, že nechce být vnímána jako čínská platforma, a proto investuje do lobbingu v USA, aby odvrátila kritiku svého dodavatelského řetězce v Číně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+