2min. doba čtení

Temu se snaží expandovat a poznává své limity

Čínská aplikace pro elektronické obchodování Temu vzala počátkem tohoto roku snahy o expanzi do Evropy útokem. Nyní se snaží proniknout na americký trh a konkurovat společnostem jako Shein a Amazon.

Temu se snaží expandovat a poznává své limity
Zdroj: Depositphotos

Čínská aplikace pro elektronické obchodování Temu vzala počátkem tohoto roku snahy o expanzi do Evropy útokem. Nyní se snaží proniknout na americký trh a konkurovat společnostem jako Shein a Amazon.

Od svého uvedení na americký trh v září 2022 se Temu podařilo rychle vyšplhat na vrchol počtu stažení v obchodech s aplikacemi. Aplikaci vlastní čínská společnost PDD Holdings, která vlastní také obrovskou platformu pro elektronické obchodování Pinduoduo. Nabízí výrazné slevy prostřednictvím kupónů a dotací a v současné době působí ve 47 zemích.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Společnost však čelí několika výzvám. Temu dělá problémy kapacita skladů, protože se snaží plnit objednávky a zpracovávat vrácené zboží. Navíc společnost stále prodělává spoustu peněz. Odhaduje se, že na každé zakázce v USA ztrácí přibližně 30-35 % a na zakázkách v celosvětovém měřítku v průměru 40 %. Ačkoli Temu tvrdí, že tyto odhady neodpovídají realitě, magazín Wired získal vyjádření od anonymního zdroje obeznámeného s finanční situací PDD, který tato čísla potvrdil.

Temu investuje obrovské částky do reklamy a propagace, včetně utrácení milionů dolarů za reklamy na Super Bowl. Denně vynakládá reklamní rozpočty na platformách Meta a Google. Navzdory rychlému růstu a úspěchu při získávání zákazníků existují obavy, že by společnost mohla mít problémy se ziskem z obrovského počtu uživatelů.

Firma se také potýká s logistickými problémy, které způsobují zpoždění při odesílání produktů a komplikace při procesech vracení zboží. Temu navíc tvrdí, že nechce být vnímána jako čínská platforma, a proto investuje do lobbingu v USA, aby odvrátila kritiku svého dodavatelského řetězce v Číně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+