2 min. doba čtení

YouTube zpomaluje videa uživatelům, kteří blokují reklamy

Pokud YouTube zjistí použití blokovače, uživatel bude mít pomalejší a nepříjemnější zážitek ze sledování. Toto opatření je součástí rozsáhlé snahy YouTube zabránit uživatelům blokovat jeho reklamy.

YouTube zpomaluje videa uživatelům, kteří blokují reklamy
Zdroj: Depositphotos

Na začátku tohoto měsíce jsme informovali, že YouTube zpřísňuje svou hru v boji proti blokovačům reklam. Platforma potvrdila, že zpomaluje načítání webových stránek uživatelům, které při návštěvě YouTube přistihne při používání adblockerů.

YouTube postupně zpřísňuje svá opatření. Některým uživatelům dokonce zcela brání v přehrávání obsahu. Nyní, jak oznámil server Android Authority a potvrdil sám YouTube, dochází také ke zpoždění načítání stránek, přičemž různí uživatelé hlásí čekací dobu pět a více sekund.

„Abychom podpořili rozmanitý ekosystém tvůrců po celém světě a umožnili miliardám lidí přístup k jejich oblíbenému obsahu na YouTube, spustili jsme iniciativu, která nutí diváky s povoleným blokováním reklam povolit reklamy na YouTube nebo vyzkoušet službu YouTube Premium pro zážitek bez reklam. Uživatelé s nainstalovaným blokováním reklam mohou mít nepříznivý zážitek ze sledování bez ohledu na to, jaký prohlížeč používají,“ uvedla platforma v oficiálním prohlášení pro Android Authority.

Změny se týkají pouze webové verze aplikace, nikoli těch, kteří se na YouTube přihlašují prostřednictvím mobilní aplikace. Většina přístupů probíhá přes stránky youtube.com, nikoli přes aplikaci. Dopad blokátorů by tedy mohl být významný. Podobná opatření však můžeme očekávat i od jiných platforem. YouTube vytáhl do boje právě proto, že uživatelé obcházejí jeho hlavní zdroj příjmů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+