8 min. doba čtení

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí

Máte zamotanou hlavu z nepřeberného množství platebních bran? Vybrat správnou platební bránu může být pořádný oříšek. Online placení je totiž klíčová funkce pro každý e-shop. A špatná platební brána může vaše zákazníky od dokončení nákupu odradit.

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí

Nebojte, pomůžeme vám! Pojďte se s námi podívat, jak vybrat platební bránu. V třídílném seriálu vám prozradíme, na co se při výběru zaměřit a na co si dát pozor. Všechny typy vycházejí z našich best practises, které optimalizujeme na základě sebraných dat. S těmito tipy určitě nesáhnete vedle! 

V prvním díle našeho seriálu se podíváme na vzhled platební brány a uživatelské prostředí. Jak by měla vypadat správně optimalizovaná platební brána? 

Jednoduchý a srozumitelný platební formulář

V jednoduchosti je krása a ne nadarmo se moderní design uchyluje právě k minimalismu.V zásadě platí, že design má především sloužit. Špatně optimalizované prostředí se nepěkně podepíše na konverzi.

Zvláštní pozornost si v tomto ohledu zaslouží formulář pro platbu platební kartou – tuto platební metodu totiž volí většina platících zákazníků – a to až 84 % zákazníků.

Správně optimalizovaná platební brána vyžaduje po zákaznících vyplnit nezbytné minimum polí. Absolutní nutností jsou jen tři kolonky – číslo platební karty, datum expirace a CVC kód. Každé další pole navíc představuje pro zákazníka zbytečnou překážku na cestě k zaplacení.

Elektronické peněženky pro vyšší konverzi

Novým trendem v online placení jsou elektronické peněženky a úložiště, která prakticky nahrazují peněženku s plastovými kartami – Google Pay, Apple Pay i Click to Pay. Zákazníci nechtějí složitě přepisovat údaje z karty a ani ji mít fyzicky u sebe, a proto sázejí na elektronické peněženky. Meziročně dokonce pozorujeme mírný pokles zobrazení formuláře pro platbu z anonymní karty ve prospěch plateb pomocí Apple Pay a Google Pay. 

V GoPay se zákazníkům snažíme maximálně usnadnit placení. Nově jsme tak na stránku pro platbu anonymní kartou přidali možnost se prokliknout na platbu Google Pay, Apple Pay i Click to Pay. Platební brána navíc automaticky rozpozná zařízení i prohlížeč zákazníka, a podle toho mu nabídne dostupná úložiště. Od nasazení této úpravy pozorujeme pozitivní růst konverze – oproti roku 2022 máme o bezmála 2 % více dokončených plateb!

Proč se soustředíme na elektronické peněženky? Jejich jednoduchost má vliv na úspěšnost plateb v porovnání s platbou z anonymní karty. Apple Pay dosahuje rekordní 95 % úspěšnosti! Google Pay nestojí pozadu a je o 3 % úspěšnější v porovnání s platbou z anonymní karty.

Celkovou uživatelskou přívětivost GoPay vnímají nejen uživatelé, ale i naši obchodníci. Třeba Martin Palenčík, sales director z e-shopu www.mtbiker.sk, hodnotí rozhraní v porovnání s ostatními platebními branami pozitivně.

Responzivní design 

Neboli optimalizace pro mobilní zařízení. Že je většina online nákupů v dnešní době realizovaná z mobilních zařízení není žádné tajemství. Jen v GoPay využívá mobilní verzi brány až 65 % nakupujících. 

Platební brána by s tímto scénářem měla počítat a nabízet optimalizované zobrazení speciálně pro telefony a tablety. Nic totiž neodradí zákazníka od placení tolik jako špatně zobrazené rozhraní na mobilu. Nebo dokonce nefunkční prvky. 

GoPay platební brána nabízí i optimalizaci pro telefony a tablety. Platební brána automaticky rozpozná zařízení zákazníka a přizpůsobí zobrazení. Díky tomu mohou zákazníci pohodlně zaplatit na jakémkoliv zařízení.

V meziročním porovnání dat dokonce vnímáme s inovovaným platebním rozhraním růst konverze plateb z mobilní brány. Oproti roku 2022 je celkový počet úspěšných plateb o 3 % vyšší.

Inline x redirect zobrazení 

Nemalou roli v konverzích hraje i typ zobrazení platební brány. V základu rozšiřujeme dva typy – inline a redirect zobrazení.

V případě zobrazení brány jako redirect dochází během platby k přesměrování zákazníka na platební bránu. Platební brána tak působí odděleně od e-shopu, protože běží na jiné doméně a obsah původního e-shopu není pro zákazníka v okamžiku platby viditelný. Po zaplacení se zákazník vrací zpět na e-shop.

Při inline variantě naopak nedochází k viditelnému přesměrování zákazníka z vašeho webu, a brána tak působí více jako součást e-shopu. Platební brána se otevře v modálním okně nad původním e-shopem a po dokončení platby se zase zavře. 

Proč je inline zobrazení úspěšnější?

GoPay nabízí jak redirect, tak inline zobrazení. Které je ale lepší? Abychom to zjistili, zanalyzovali jsme téměř 160 000 transakcí z různých e-shopů. Z naší analýzy vyplynulo, že 83 % nejvýkonnějších e-shopů integruje platební bránu metodou redirect, a zbylých 17 % jde cestou inline integrace.

Nejlepší e-shopy s inline integrací v naší studii měly o 1,7 % více konverzí než ty, co využívaly redirect integraci. Inline integrace dlouhodobě pro e-shopy funguje lépe. Využijte kouzlo inline brány ve váš prospěch a integrujte platební bránu s tímto typem zobrazení.

Inline verzi brány si díky vyšší konverzi oblíbili i naši obchodníci. Pozitivní zpětnou vazbu na tento typ zobrazení jsme získali od Petra Šiguta, CEO webu Hlídačky.cz.

Podívejte se na vizuální srovnání typů platebních bran – nalevo je zobrazení typu inline, napravo zobrazení typu redirect. 

Přesměrování z košíku na platební metodu

Přechod z e-shopu do platební brány by měl být pro zákazníka maximálně bezproblémový. V ideálním případě by ani neměl poznat, že platební brána je aplikace třetí strany. Měl by mít stále pocit, že je na původním e-shopu. 

Proto se zaměřte na platební bránu, která umožňuje přesměrování přímo na platební metodu, kterou si zákazník vybere v košíku na vašem e-shopu. 

Základem je také správné nastavení platební brány při zakládání platby. Zákazník by neměl opakovaně zadávat informace, které už jednou zadal ve vašem e-shopu. Díky flexibilitě platební brány GoPay můžete informace jednoduše přes API přenést na platební bránu.

Přesměrování z e-shopu přímo na platební metodu demonstrujeme na obrázku níže. Zákazník již nemusí volit platební metodu na platební bráně, a může se rovnou soustředit na zaplacení objednávky.

Bezpečnost

V době vysoké aktivity kybernetických “šmejdů” je bezpečnost platebního řešení rozhodující otázkou. Zákazníci musí mít jistotu, že jejich osobní a platební údaje jsou dostatečně chráněny.

Při výběru proto zvažte i tento bod. Zvolte zavedenou platební bránu s nejvyšším stupněm zabezpečení (PCI DSS certifikací a SSL šifrování), které zákazníci důvěřují. Důvěryhodná platební brána by také měla nabízet ochranu proti podvodům a možnost dvoufaktorové autentizace (3D Secure ověření).

Pro GoPay je bezpečnost prioritou. Transakce neustále monitorujeme a díky tomu efektivně detekujeme fraudové (podvodné) transakce. Mimo to disponujeme nejvyšším stupněm zabezpečení certifikací PCI DSS a platby ověřujeme přes 3D Secure zabezpečení.

Nastavitelný vzhled

Platební brána by měla být v ideálním případě kompatibilní s vzhledem vašeho webu, aby nedocházelo k narušení celkové estetiky.

Zaměřte se proto při výběru na možnosti customizace vzhledu platebního rozhraní. Přizpůsobení vzhledu umocňuje důvěru zákazníků v placení. Na platební bráně s vaším logem nebo ikonickou barvou si bude zákazník vždy jistý, že platí vašemu e-shopu. 

Spousta platebních bran vám umožní nastavit vlastní barvu rozhraní nebo nahrát vaše logo. Ale pozor na přehnaně barevné prostředí nebo vlastní obrázky v pozadí! Esteticky je to sice hezký prvek, nicméně zbytečně odvádí zákazníkovo pozornost od placení.

Branding brány má pozitivní vliv na konverzi

Na základě naší analýzy nejúspěšnějších e-shopů jsme zjistili, že 67 % těchto e-shopů využívá vlastní barvu a logo v platební bráně. I tato maličkost se pozitivně podepisuje na konverzi.

Víte, že GoPay platební brána nabízí vlastní branding brány? Můžete si nastavit barevné schéma platební brány i nahrát vaše logo do hlavičky platebního rozhraní. Vaše platební brána bude díky tomu nezaměnitelná!

Závěrem

V tomto článku jsme se vám prozradili význam vzhledu a uživatelského prostředí platební brány, i na co si při výběru dát pozor. Na závěr vám dáme bonusovou radu – v případě uživatelského prostředí a optimalizace se řiďte především daty, ne dojmy. Při výběru platebního řešení se zaměřte na efektivitu a procentuální množství konverzí.

V následujícím díle se podíváme na další klíčové faktory výběru – a to na platební metody, které nesmí na vašem e-shopu chybět a jak funguje cenotvorba platebních bran.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Tento článek ti přináší

GoPay

Platební brána GoPay je jedničkou na českém trhu v počtu obsluhovaných e-shopů - na GoPay spoléhá již 18 000 + obchodníků. Hledáte spolehlivou platební bránu pro váš e-shop? GoPay vám umožní bezstarostný příjem online plateb. 50+ platebních metod, 8 měn a 19 jazykových mutací v jednom řešení. GoPay navíc umožňuje uložení karty pro další nákupy, a díky tomu šetří zákazníkům 23 kliknutí navíc. Nyní navíc na 12 měsíců zdarma pro začínající e-shopy!

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kancelář v mobilu: Své faktury můžete mít vždy v kapse
4 min. doba čtení

Kancelář v mobilu: Své faktury můžete mít vždy v kapse

Podnikatelské aktivity se stále více přesouvají do online světa. Stále více mladých lidí preferuje flexibilní práci formou freelance, která jim umožňuje pracovat z domova, z kavárny či dokonce z pláže. Nejvíce volnosti a benefitů přináší do života především digitální nomádství. Tento trend vyžaduje jediné – stále lepší mobilní aplikace a přenášení desktopových řešení do mobilních […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago
3 min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodný manažér
Přečíst článek
Co je teď u e-shopařů trendy a co bude v roce 2023? Rozhovor s Honzou Sváškem z vshostingu
4 min. doba čtení

Co je teď u e-shopařů trendy a co bude v roce 2023? Rozhovor s Honzou Sváškem z vshostingu

Honzo, ty jsi hlavně u e-shopařů známý konzultant hostingových řešení. Řekni našim čtenářům, co teď nejvíc pálí lidi v e-commerce? Největším problémem je určitě nedostatek času a vývojových kapacit. V poslední době k tomu navíc přibyla neustále se měnící ekonomická situace. To ukrajuje ze schopnosti vidět věci z větší perspektivy, z čehož často pramení unáhlená […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+