8 min. doba čtení

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí

Máte zamotanou hlavu z nepřeberného množství platebních bran? Vybrat správnou platební bránu může být pořádný oříšek. Online placení je totiž klíčová funkce pro každý e-shop. A špatná platební brána může vaše zákazníky od dokončení nákupu odradit.

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí

Nebojte, pomůžeme vám! Pojďte se s námi podívat, jak vybrat platební bránu. V třídílném seriálu vám prozradíme, na co se při výběru zaměřit a na co si dát pozor. Všechny typy vycházejí z našich best practises, které optimalizujeme na základě sebraných dat. S těmito tipy určitě nesáhnete vedle! 

V prvním díle našeho seriálu se podíváme na vzhled platební brány a uživatelské prostředí. Jak by měla vypadat správně optimalizovaná platební brána? 

Jednoduchý a srozumitelný platební formulář

V jednoduchosti je krása a ne nadarmo se moderní design uchyluje právě k minimalismu.V zásadě platí, že design má především sloužit. Špatně optimalizované prostředí se nepěkně podepíše na konverzi.

Zvláštní pozornost si v tomto ohledu zaslouží formulář pro platbu platební kartou – tuto platební metodu totiž volí většina platících zákazníků – a to až 84 % zákazníků.

Správně optimalizovaná platební brána vyžaduje po zákaznících vyplnit nezbytné minimum polí. Absolutní nutností jsou jen tři kolonky – číslo platební karty, datum expirace a CVC kód. Každé další pole navíc představuje pro zákazníka zbytečnou překážku na cestě k zaplacení.

Elektronické peněženky pro vyšší konverzi

Novým trendem v online placení jsou elektronické peněženky a úložiště, která prakticky nahrazují peněženku s plastovými kartami – Google Pay, Apple Pay i Click to Pay. Zákazníci nechtějí složitě přepisovat údaje z karty a ani ji mít fyzicky u sebe, a proto sázejí na elektronické peněženky. Meziročně dokonce pozorujeme mírný pokles zobrazení formuláře pro platbu z anonymní karty ve prospěch plateb pomocí Apple Pay a Google Pay. 

V GoPay se zákazníkům snažíme maximálně usnadnit placení. Nově jsme tak na stránku pro platbu anonymní kartou přidali možnost se prokliknout na platbu Google Pay, Apple Pay i Click to Pay. Platební brána navíc automaticky rozpozná zařízení i prohlížeč zákazníka, a podle toho mu nabídne dostupná úložiště. Od nasazení této úpravy pozorujeme pozitivní růst konverze – oproti roku 2022 máme o bezmála 2 % více dokončených plateb!

Proč se soustředíme na elektronické peněženky? Jejich jednoduchost má vliv na úspěšnost plateb v porovnání s platbou z anonymní karty. Apple Pay dosahuje rekordní 95 % úspěšnosti! Google Pay nestojí pozadu a je o 3 % úspěšnější v porovnání s platbou z anonymní karty.

Celkovou uživatelskou přívětivost GoPay vnímají nejen uživatelé, ale i naši obchodníci. Třeba Martin Palenčík, sales director z e-shopu www.mtbiker.sk, hodnotí rozhraní v porovnání s ostatními platebními branami pozitivně.

Responzivní design 

Neboli optimalizace pro mobilní zařízení. Že je většina online nákupů v dnešní době realizovaná z mobilních zařízení není žádné tajemství. Jen v GoPay využívá mobilní verzi brány až 65 % nakupujících. 

Platební brána by s tímto scénářem měla počítat a nabízet optimalizované zobrazení speciálně pro telefony a tablety. Nic totiž neodradí zákazníka od placení tolik jako špatně zobrazené rozhraní na mobilu. Nebo dokonce nefunkční prvky. 

GoPay platební brána nabízí i optimalizaci pro telefony a tablety. Platební brána automaticky rozpozná zařízení zákazníka a přizpůsobí zobrazení. Díky tomu mohou zákazníci pohodlně zaplatit na jakémkoliv zařízení.

V meziročním porovnání dat dokonce vnímáme s inovovaným platebním rozhraním růst konverze plateb z mobilní brány. Oproti roku 2022 je celkový počet úspěšných plateb o 3 % vyšší.

Inline x redirect zobrazení 

Nemalou roli v konverzích hraje i typ zobrazení platební brány. V základu rozšiřujeme dva typy – inline a redirect zobrazení.

V případě zobrazení brány jako redirect dochází během platby k přesměrování zákazníka na platební bránu. Platební brána tak působí odděleně od e-shopu, protože běží na jiné doméně a obsah původního e-shopu není pro zákazníka v okamžiku platby viditelný. Po zaplacení se zákazník vrací zpět na e-shop.

Při inline variantě naopak nedochází k viditelnému přesměrování zákazníka z vašeho webu, a brána tak působí více jako součást e-shopu. Platební brána se otevře v modálním okně nad původním e-shopem a po dokončení platby se zase zavře. 

Proč je inline zobrazení úspěšnější?

GoPay nabízí jak redirect, tak inline zobrazení. Které je ale lepší? Abychom to zjistili, zanalyzovali jsme téměř 160 000 transakcí z různých e-shopů. Z naší analýzy vyplynulo, že 83 % nejvýkonnějších e-shopů integruje platební bránu metodou redirect, a zbylých 17 % jde cestou inline integrace.

Nejlepší e-shopy s inline integrací v naší studii měly o 1,7 % více konverzí než ty, co využívaly redirect integraci. Inline integrace dlouhodobě pro e-shopy funguje lépe. Využijte kouzlo inline brány ve váš prospěch a integrujte platební bránu s tímto typem zobrazení.

Inline verzi brány si díky vyšší konverzi oblíbili i naši obchodníci. Pozitivní zpětnou vazbu na tento typ zobrazení jsme získali od Petra Šiguta, CEO webu Hlídačky.cz.

Podívejte se na vizuální srovnání typů platebních bran – nalevo je zobrazení typu inline, napravo zobrazení typu redirect. 

Přesměrování z košíku na platební metodu

Přechod z e-shopu do platební brány by měl být pro zákazníka maximálně bezproblémový. V ideálním případě by ani neměl poznat, že platební brána je aplikace třetí strany. Měl by mít stále pocit, že je na původním e-shopu. 

Proto se zaměřte na platební bránu, která umožňuje přesměrování přímo na platební metodu, kterou si zákazník vybere v košíku na vašem e-shopu. 

Základem je také správné nastavení platební brány při zakládání platby. Zákazník by neměl opakovaně zadávat informace, které už jednou zadal ve vašem e-shopu. Díky flexibilitě platební brány GoPay můžete informace jednoduše přes API přenést na platební bránu.

Přesměrování z e-shopu přímo na platební metodu demonstrujeme na obrázku níže. Zákazník již nemusí volit platební metodu na platební bráně, a může se rovnou soustředit na zaplacení objednávky.

Bezpečnost

V době vysoké aktivity kybernetických “šmejdů” je bezpečnost platebního řešení rozhodující otázkou. Zákazníci musí mít jistotu, že jejich osobní a platební údaje jsou dostatečně chráněny.

Při výběru proto zvažte i tento bod. Zvolte zavedenou platební bránu s nejvyšším stupněm zabezpečení (PCI DSS certifikací a SSL šifrování), které zákazníci důvěřují. Důvěryhodná platební brána by také měla nabízet ochranu proti podvodům a možnost dvoufaktorové autentizace (3D Secure ověření).

Pro GoPay je bezpečnost prioritou. Transakce neustále monitorujeme a díky tomu efektivně detekujeme fraudové (podvodné) transakce. Mimo to disponujeme nejvyšším stupněm zabezpečení certifikací PCI DSS a platby ověřujeme přes 3D Secure zabezpečení.

Nastavitelný vzhled

Platební brána by měla být v ideálním případě kompatibilní s vzhledem vašeho webu, aby nedocházelo k narušení celkové estetiky.

Zaměřte se proto při výběru na možnosti customizace vzhledu platebního rozhraní. Přizpůsobení vzhledu umocňuje důvěru zákazníků v placení. Na platební bráně s vaším logem nebo ikonickou barvou si bude zákazník vždy jistý, že platí vašemu e-shopu. 

Spousta platebních bran vám umožní nastavit vlastní barvu rozhraní nebo nahrát vaše logo. Ale pozor na přehnaně barevné prostředí nebo vlastní obrázky v pozadí! Esteticky je to sice hezký prvek, nicméně zbytečně odvádí zákazníkovo pozornost od placení.

Branding brány má pozitivní vliv na konverzi

Na základě naší analýzy nejúspěšnějších e-shopů jsme zjistili, že 67 % těchto e-shopů využívá vlastní barvu a logo v platební bráně. I tato maličkost se pozitivně podepisuje na konverzi.

Víte, že GoPay platební brána nabízí vlastní branding brány? Můžete si nastavit barevné schéma platební brány i nahrát vaše logo do hlavičky platebního rozhraní. Vaše platební brána bude díky tomu nezaměnitelná!

Závěrem

V tomto článku jsme se vám prozradili význam vzhledu a uživatelského prostředí platební brány, i na co si při výběru dát pozor. Na závěr vám dáme bonusovou radu – v případě uživatelského prostředí a optimalizace se řiďte především daty, ne dojmy. Při výběru platebního řešení se zaměřte na efektivitu a procentuální množství konverzí.

V následujícím díle se podíváme na další klíčové faktory výběru – a to na platební metody, které nesmí na vašem e-shopu chybět a jak funguje cenotvorba platebních bran.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Tento článek ti přináší

GoPay

Platební brána GoPay je jedničkou na českém trhu v počtu obsluhovaných e-shopů - na GoPay spoléhá již 18 000 + obchodníků. Hledáte spolehlivou platební bránu pro váš e-shop? GoPay vám umožní bezstarostný příjem online plateb. 50+ platebních metod, 8 měn a 19 jazykových mutací v jednom řešení. GoPay navíc umožňuje uložení karty pro další nákupy, a díky tomu šetří zákazníkům 23 kliknutí navíc. Nyní navíc na 12 měsíců zdarma pro začínající e-shopy!

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kancelář v mobilu: Své faktury můžete mít vždy v kapse
4 min. doba čtení

Kancelář v mobilu: Své faktury můžete mít vždy v kapse

Podnikatelské aktivity se stále více přesouvají do online světa. Stále více mladých lidí preferuje flexibilní práci formou freelance, která jim umožňuje pracovat z domova, z kavárny či dokonce z pláže. Nejvíce volnosti a benefitů přináší do života především digitální nomádství. Tento trend vyžaduje jediné – stále lepší mobilní aplikace a přenášení desktopových řešení do mobilních […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago
3 min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodný manažér
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+