Mnoho společností, které zvažují odchod z X, hledá náhradu. První možností, která se nabízí, je textová aplikace Threads z dílny Instagramu. Jak tato síť funguje a jak maximalizovat své působení, abyste dosáhli optimálního zapojení?
Společnost Meta stále pracuje na rozšíření platformy, aby uspokojila rostoucí poptávku. Na konferenci CreatorIQ Connect představila marketingová ředitelka společnosti Meta několik důležitých prvků, na které stojí za to se zaměřit.
“Obsah, který funguje, jsou témata, která vyvolávají konverzaci. Na Threads vidíme mnohem větší zapojení u obsahu podněcujícího k zamyšlení. Motivujeme lidi, aby reagovali – a my chceme, aby reagovali,” přiblížila Jacki Pimentelová.
Zlatý důl konverzací
Podobný přístup již známe ze zavedených sociálních sítí. Strategie často zahrnují náročné podněty, na které uživatelé reagují. Ti přispívají svými vlastními myšlenkami a pohledy na dané téma a zvyšují organický dosah. Proto je logické, že budou fungovat i v aplikaci Threads.
Obsah, který v aplikacích vyvolává největší zájem, jsou informace, které vyvolávají emoce. Algoritmus vyhodnotí, že daný příspěvek získává pozornost a měl by být distribuován více uživatelům, aby se zvýšila širší angažovanost. Různé studie ukázaly, že nejlepší emocionální odezvu vyvolává obsah, který vyvolává silné emoce – například hněv, strach a štěstí. Takový obsah má potenciál stát se virálním. Meta se aktivně snaží usnadnit pozitivní zapojení v rámci této sociální sítě, což síti Threads dodává trochu jiný rozměr.
Cesta ven z toxického prostředí
Podle Social Media Today hodně záleží na tom, jakou váhu algoritmus přisuzuje různým typům zapojení. “Možná, že samotný počet komentářů není tak důležitý, ale komentáře plus lajky v určité korelaci svědčí spíše o pozitivní interakci, zatímco sdílení může být také dalším ukazatelem zapojení. Společnost Meta by o tom měla mít více údajů než kdokoli jiný a zdá se, že pracuje na vytvoření jiného typu algoritmu, který by více odpovídal pozitivitě na základě různých faktorů,” uvádí se v dokumentu.
Reposty v aplikaci Threads nemají takovou sílu jako v jiných aplikacích. To může být také pobídkou k přímému zapojení na rozdíl od pouhého doslovného šíření příspěvku.
Renomovaný časopis Wired uvedl: “Meta pro WIRED potvrdila, že algoritmus vážení sdílených příspěvků neovlivňuje příspěvky, které uživatelé nakonec vidí v aplikaci Threads. Podle mluvčí společnosti Meta Seine Kimové je kanál aplikace For You přizpůsoben každému uživateli na základě mnoha signálů, jako jsou účty a příspěvky, se kterými uživatel komunikoval. Tyto interakce se vztahují jak na aplikaci Threads, tak na Instagram, protože aplikace Threads je rozšířením API Instagramu.”
Společnost Threads využívá Instagram, aby si udělala obrázek o tom, co uživatelé chtějí vidět. Opět platí, že čím více uživatelů Threads získá, tím lepší graf zájmů bude vytvořen i bez těchto externích vstupů. Jak dlouho to bude trvat, je otázkou.
Jak být o krok napřed?
Zatím neexistuje návod, který by algoritmus definitivně zkrotil. Do té doby mohou marketéři těžit z informací, které Instagram nabízí. Co zajímá vaše uživatele? Jak to můžete promítnout do komunikace na webu Threads? Jak zapojujete své sledující? Pokud tyto poznatky převedete do nové sociální sítě a zaměříte se na pozitivní interakce, můžete být stejně pozitivně překvapeni zvýšeným zájmem.