2min. doba čtení

Amazon škrtl dvojité obaly a balí ekologičtěji

Všechny evropské objednávky z Amazonu jsou nyní recyklovatelné. Společnost také uvádí, že stále více produktů se zákazníkům posílá bez dalších obalů.

Amazon škrtl dvojité obaly a balí ekologičtěji
Zdroj: Depositphotos

Společnost Amazon oznámila, že do přepravy přináší 100% recyklovatelné obaly. Zákazníci nyní své objednávky dostávají ve flexibilních papírových sáčcích, kartonových obálkách a krabicích z vlnité lepenky, které jsou snadno recyklovatelné. Novinka se týká objednávek na evropských stránkách Amazonu, kde je společnost sama prodávající stranou, a také nákupů od prodejců třetích stran, pro které Amazon zpracovává objednávky (Fulfilment by Amazon nebo FBA).

Stále více objednávek bez dalšího balení

Společnost dále uvádí, že díky dohodám s dodavateli vzrostl v Evropě počet produktů zasílaných bez dalších obalů o více než 50 %. Balení je dostatečně robustní na to, aby zvládlo cestu k zákazníkovi, přičemž Amazon po odeslání objednávky přidá jen adresní štítek.

V Nizozemsku firma nedávno zavedla dopravu bez vnější krabice Amazonu a objednávky dodávají přímo v obalu výrobku. Zákazník je při objednávce informován, že výrobek bude dodán bez dalšího obalu. V případě, že chce balíček anonymizovat, například v případě dárku, může si však extra balení vyžádat.

Ekologické kroky Amazon zavedl už dříve, když v Británii přestal používat jednorázové plasty. Ve své tiskové zprávě uvedli, že od roku 2019 ušetřili více než jednu miliardu jednorázových plastových tašek.

Pat Lindner, viceprezident pro mechatroniku a udržitelné balení ve společnosti Amazon, uvedl: “Je to součást naší dlouhodobé snahy být lídrem v oblasti udržitelnosti. Budeme nadále investovat do inovativních technologií, strojového učení a udržitelnějších materiálů, abychom zajistili, že obaly – ať už používané námi nebo jinými společnostmi – budou prospěšné pro naše zákazníky, komunity a planetu.”

Podnět z EU motivuje logistiku ke změně

Evropská komise před rokem navrhla změnu pravidel, která e-shopy přinutí používat ekologické a opakovaně použitelné krabice. Cílem je zajistit recyklovatelnost všech obalů do roku 2030. Zásilkovna nedávno přinesla obdobné řešení – znovupoužitelné krabice, které zákazníci po nákupu z e-shopu nevyhodí, ale vrátí kurýrovi.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?
8min. doba čtení

Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?

Zákaznickou zkušenost nakupujících na e-shopech ovlivňuje řada faktorů. Z velké části do ní promlouvá uživatelská přívětivost nákupních košíků, úroveň logistiky, či zákaznická podpora při vrácení zboží. Jak si v těchto oblastech stojí české e-shopy? Společnosti Shopsys, Skladon a Retino tak již druhý rok po sobě uskutečnily v předvánoční špičce Velký test logistiky, který mapuje standard […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+