Platba kartou – základní stavební kámen e-shopů
Platební metoda, která vládne světu e-commerce je jednoznačně platba platební kartou. Drtivá většina uživatelů internetu platbu platební kartou preferuje, a proto by neměla na vašem e-shopu chybět.
Placení kartou přináší spoustu výhod pro vás i vaše zákazníky. Platba kartou je pro zákazníky rychlá a zároveň je pohodlnější než bankovní převod, jelikož zákazník vyplňuje při platbě podstatně méně údajů. Jakmile zákazník zaplatí kartou, platba vám dorazí prakticky ihned (narozdíl např. od bankovního převodu, kdy na úhradu můžete čekat až 3 dny).
Jen na GoPay platební bráně svoji objednávku zaplatí platební kartou 84 % platících zákazníků. Z anonymní (neuložené) platební karty tvoří toto číslo 67 % uživatelů, což je v meziročním porovnání o 5 % méně ve prospěch elektronickým peněženkám a úložištím (Google Pay, Apple Pay, Click to Pay a uložení platební karty na GoPay bráně).
Jak nám tedy ukazují data, nové trendy v online placení kartou se uchylují právě k elektronickým peněženkám a úložištím.
Google Pay a Apple Pay pro vyšší konverzi
Must have platební metody, díky kterým můžete získat více úspěšně dokončených plateb. V čem tkví jejich kouzlo?
Google Pay i Apple Pay umožňují placení z uložené platební karty. Zákazník tak přeskočí manuální vyplňování čísla karty. Díky tomu se minimalizuje prostor pro chybu a to není zdaleka vše – zákazník kartu dokonce ani nemusí mít fyzicky u sebe, aby zaplatil!
Proto upřednostněte tu platební bránu, která nabízí kromě platby kartou i integraci Google Pay a Apple Pay. A ideálně tyto platební metody neschovává v menu platebních metod, ale nabízí je přímo na stránce pro platbu z anonymní platební karty.
Jak jsme zmínili v prvním díle, v GoPay se nám podařilo posunout placení z úložišť na novou úroveň. Proklik Google Pay i Apple Pay nabízíme na stránce pro platbu anonymní kartou, abychom zákazníkům zkrátili cestu k zaplacení. Platební brána navíc automaticky rozezná zařízení zákazníka, a podle toho mu nabídne adekvátní úložiště. Díky této úpravě jsme zákazníkům maximálně usnadnili placení kartou!
Placení z elektronických peněženek se díky svojí efektivitě také pozitivně podepisuje na konverzi. Třeba Apple Pay má rekordní 94% úspěšnost! V porovnání s platbou z anonymní karty je tak o 10 % úspěšnější. Ani Google Pay nestojí pozadu a je o 3 % konverznější než platba z anonymní karty.
Click to Pay – novinka, která zrychluje placení
Kromě oblíbených platebních metod Google Pay a Apple Pay nedávno na trh platebních metod vstoupila Visa a Mastercard s vlastním úložištěm platebních karet – Click to Pay.
I bankovní převod může být efektivní
Bankovní převod sice platbu platební kartou v popularitě neporazí, nicméně v tuzemsku je tato platební metoda stále populární. A to zejména mezi konzervativními zákazníky, kteří v platbu kartou nemají silnou důvěru.
I placení převodem můžete zákazníkům citelně zjednodušit. Integrujte platební bránu, která umí rychlé bankovní platby – online převody a PSD2 převody.
Při platbě online bankovním převodem zákazník přeskočí zadávání údajů k převodu. Z platební brány je přesměrovaný do svého internetového bankovnictví, kde se pouze přihlásí, potvrdí předvyplněný příkaz a má zaplaceno prakticky ihned. Online bankovní převod se provede okamžitě, stejně jako platba kartou.
V doslovném překladu klikni a zaplať, tato nová platební metoda dostála svému jménu. Zákazník si uloží platební kartu do elektronické peněženky a poté zaplatí na jedno kliknutí bez přepisování údajů z platební karty.
Click to Pay jsme na platební bránu GoPay nasadili před rokem. Obliba této platební metody u zákazníků stále roste. Přes Click to Pay už proběhlo více než 175 000 plateb!
S konverzností na si ani tato platební metoda nevede špatně. Během roku její úspěšnost vzrostla o 0,5 %. V následujícím roce očekáváme další pozitivní růst.
PSD2 bankovní převod funguje obdobně jako online převod s tím rozdílem, že zákazník potvrzuje souhlas se stažením potvrzení o platbě. Díky tomu i tento převod proběhne okamžitě jako platba kartou.
GoPay platební brána nabízí nejširší nabídku bank co se online převodů a PSD2 plateb, navíc i převod QR kódem (zákazník naskenuje v bankovnictví QR kód a platební údaje se vyplní automaticky).
Jaké doplňkové funkce vám usnadní příjem online plateb?
Restart platby – maličkost s velkým vlivem
I zákazníci jsou jenom lidé a občas se mohou splést – třeba právě při vypisování čísla karty. Za chyby by ale správná platební brána neměla zákazníky zbytečně trestat.
V případě první neúspěšné platby umožní restart platby zákazníkovi platbu znovu zopakovat. Jedním kliknutím se zákazníkovi znovu otevře platební formulář a může platbu za objednávku realizovat znovu.
Restart platby je klíčová funkce, která rozhodně nesmí na vašem e-shopu chybět. Vyberte proto tu platební bránu, která vašim zákazníkům umožní snadno zopakovat neúspěšnou platbu.
V GoPay jsme restart platby na platební bránu nasadili před více než rokem. Díky tomu se nám podařilo zvýšit poměr úspěšně dokončených plateb o 4 %!
Opakované platby pro předplatné
Nabízíte předplatné a potřebujete zajistit automatické strhávání plateb? V tom případě se zaměřte na platební bránu s opakovanými platbami.
Díky opakovaným platbám můžete automaticky strhávat peníze z platební karty zákazník. Stačí, když autorizuje první platbu, čímž potvrdí souhlas s pravidelným strháváním.
GoPay platební brána vám umožní příjem hned dva typy opakovaných plateb – automatické (auto) a na vyžádání (on demand).
Zároveň jsme tuto funkci vylepšili s revoluční funkcí Account updater. Tato nová funkce zajistí aktualizaci platebních údajů v případě, že platební karta expiruje nebo je nahrazena jinou kartou. Zákazníci si tak nemusí lámat hlavu s ručním obnovováním předplatného.
Uložení karty pro další nákupy
Uložit platební kartu a pak zaplatit na jedno kliknutí. Funkce, která může vašim zákazníkům ještě více usnadnit placení. Pokud vaši zákazníci nevyužívají Apple Pay a Google Pay, můžete jim nabídnout alternativu v podobě uložení platebních údajů přímo na platební bráně.
Proč byste měli upřednostnit platební bránu s touto funkcí? Přinese vám nejen usnadnění placení pro zákazníky, uložení karty má benefity i pro vás. Jednak rozšíření zákaznické báze – s platební kartou uloženou na platební bráně zaplatí zákazník na všech e-shopech využívajících GoPay platební bránu.
Uložení platební karty využívá už 754 058 zákazníků platících na GoPay bráně. Počet uložených platebních karet na GoPay dosáhl rekordního čísla – 893 954 platebních karet!
GoPay platební brána nabízí uložení platební karty všem zákazníkům. Funkci nemusíte nijak složitě nastavovat, je automaticky součástí každé GoPay platební brány.
Uložení platební karty pomohlo zákazníkům e-shopu kytary.cz zjednodušit placení. Přečtěte si případovou studii a zjistěte, jaký potenciál uložení karty skrývá.
S GoPay bránou můžete využít i uložení platební karty v zákaznickém účtu vašeho e-shopu s funkcí Merchant card on file. Díky zabezpečené tokenizaci můžete ukládat karty svých zákazníků a usnadnit jim tak placení na vašem e-shopu.
Podnikatelský úvěr s automatickým splácením
Užitečnou doplňkovou funkcí platební brány je bezesporu možnost využít financování (podnikatelský úvěr) s automatickým splácením. Potřebujete extra budget pro vaše business cíle, ale vyřizování úvěru v bance je na dlouhé lokte?
S GoPay můžete využít i vychytané GoPay Financování. Financování si sjednáte na pár kliknutí z pohodlí domova a díky inteligentnímu modelu schvalování budete do 10 minut vědět, jakou částku můžete čerpat.
Splácení probíhá automaticky z transakcí přijatých prostřednictvím platební brány. Financování se vám maximálně přizpůsobí – sami si určíte, kolik budete z každé transakce splácet a jak dlouho. Financování vás ani časově neomezí – pokud se vám zadaří, můžete využít bezplatné předčasné splacení.
Transparentní komunikace nových funkcí
Platební brána by neměla být tajemná jako hrad v Karpatech. Naopak, chystané funkce a novinky by měla komunikovat transparetně.
Proto se zaměřte při výběru i na tento aspekt. Jakým způsobem platební řešení informuje o nadcházejících inovacích?
V GoPay jsme pro tyto účely vytvořili speciální roadmapu, pomocí které představujeme nadcházející novinky a také mapujeme již nasazené funkce. Zároveň o všech novinkách informujeme prostřednictvím e-mailového newsletteru a sociálních sítí.
Závěrem
V dnešním článku jsme vám představili důležité platební metody i doplňkové funkce, na které byste se při hledání platebního řešení pro váš e-shop měli zaměřit. Teď vás ve výběru platební brány už nic nezaskočí!
Pokud platební brána GoPay splňuje všechna vaše očekávání od platební brány, registrujte se a my vám zařídíme maximálně výkonnou platební bránu pro váš e-shop.