6min. doba čtení

Týdenní sumář 12/2024: Příliš drazí influenceři, Allegro na Slovensku, podvody v e-commerce rostou

Jak zvládnout Google Ads biddingové strategie? Stojí influenceři za to? A jak se stát kvalitním PPC specialistou?

Týdenní sumář 12/2024: Příliš drazí influenceři, Allegro na Slovensku, podvody v e-commerce rostou

Polský marketplace Allegro už je na Slovensku. Přichází s širokým portfoliem produktů z různých kategorií, jako například elektronika, domácí potřeby, móda, zdraví a mnoho dalších. Aktuálně na Slovensku nabízí produkty od 20 tisíc maloobchodních společností. Celkem je v nabídce přes 40 milionů produktů. Jelikož se jedná o marketplace, tedy internetové tržiště, služba samotná nemá zboží na vlastním skladu, jen spojuje nakupující a prodejce na jedné platformě.

Spolupráce značky se známou osobností by měla být nejen o dosahu, ale také o přidané hodnotě pro brand. Je však zcela běžné vidět, že influenceři stihnou publikovat během jednoho dne i 3 či 4 spolupráce. Vyplatí se ještě vůbec investovat do influencerů? To jsme se ptali naší databáze expertů. Jejich reakce se shodují na tom, že spolupráce s influencerem má být precizně promyšlena.

E-commerce stále častěji čelí podvodům s vrácením peněz. Návody se dokonce šíří také přes platformy jako Reddit, TikTok či Telegram. Podfuky s vrácením peněz spočívají hlavně v tom, že zákazník podvodně přinutí obchodníka vrátit peníze za nákup, aniž by mu zboží fyzicky vrátil. Ztráty Amazonu již dosáhly stovky tisíc dolarů a společnost podala žalobu na několik osob podezřelých z podvodů. Stále vážnějším problémem se stává i distribuce padělků, která se rozšiřuje stále více.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zvládnout Google Ads biddingové strategie je v konkurenčním prostředí online reklamy tajemství úspěchu. Článek od agentury 6clickz ukazuje základem, ale i pokročilým strategiím pro zvýšení výkonnosti kampaní a získání cenných informací.

Konec pandemie způsobil změny v prioritách a nákupních zvycích spotřebitelů. To vedlo k méně častým nákupům módy a nižším výdajům na textilní oblečení – a to až o 33 % ve srovnání s rokem 2008. Textilní odvětví cítí dopady inflace a změny spotřebitelských preferencí. Spotřebitelé se více orientují na nákupy podle aktuálních potřeb a ve snaze čelit inflaci se obracejí na obchody s nižšími cenami. Popularitě se tak těší levné značky jako jsou Shein, Pepco, Zeeman či Kik. Tyto změny způsobily stagnaci sektoru módy, který sice zaznamenal nárůst hodnoty, ale ne objemu, což může ohrozit budoucí růst vzhledem k vyčerpání inflačního cyklu. Celou situaci podtrhuje ještě potřeba přerodu módního průmyslu na udržitelnější model. Až 38,7 % spotřebitelů vnímá módu jako škodlivou pro životní prostředí a požaduje oděvy vyrobené z recyklovaných materiálů.

Po pandemii dosáhly biometrické technologie vrcholu popularity – tehdy totiž posloužily jako bezdotyková alternativa v retailu a na různé další potvrzování totožnosti. Současná doba poskytuje mnoho technologických služeb. Průzkum na americkém trhu však ukázal výrazný pokles důvěry spotřebitelů v ochranu jejich biometrických údajů. Zatímco v roce 2022 technologickým společnostem v rámci ochrany biometrických údajů důvěřovalo 28 % dotázaných, letos to kleslo na 5 %. Nejvýraznější pokles se týká otisků prstů, skenování obličeje a hlasu.

O GymBeamu mluvíme poměrně často, protože jde o slovenskou firmu, které se na e-commerce trhu daří a má skvělé výsledky. Proč se jí neinspirovat? Tentokrát jsme se na to podívali z jiného úhlu a věnovali jsme se náboru nových lidí. Jak v GymBeamu vypadá agenda HR manažera a kolik lidí se na pozice průměrně hlásí, nám ve studiu Ecommerce Bridge řekla Michaela Čižmárová, HR manažerka v GymBeam.

Michaela Čižmárová, GymBeam

Pokud jste někdy přemýšleli nad kariérou PPC specialisty, máme pro vás velmi zajímavý a obsáhlý článek od experta Martina Buláka z Boosters. Jak se stát kvalitním PPCčkářem? Zjistěte výhody a nevýhody pozice, výzvy a potěšení práce s daty a cizím rozpočtem. V článku se věnuje i tomu, jak se dá kariérně růst, jaké další marketingové znalosti se vám sejdou a zda se máte bát umělé inteligence.

Google oznámil novou integraci s Disney Real-time Ad Exchange. Díky tomu mohou inzerenti rozšířit své kampaně na platformy Disney jako jsou Hulu, Disney+ a YouTube. Firmy získají možnost spustit kampaně s širším dosahem a oslovit ještě větší množství lidí.

TikTok chce posílit svoji pozici v e-commerce a zopakovat úspěch své čínské verze na západních trzích. Tento krok směřuje k transformaci TikToku z platformy pro zábavný obsah na místo, kde se dělá byznys. Platforma tedy přidává nové formáty, kde chce inzerentům poskytnout větší prostor pro promování produktů. Ve spolupráci s platformou Shopify bude možné integrovat katalog a datová propojení na sociální síť. Obchodníci navíc získají možnost spustit svoji první Video Shopping Ad pomocí přednastavených parametrů kampaně a ověřených postupů přímo v platformě Shopify. Tento typ kampaní bude navíc také na kartě vyhledávání, které se rozšíří i za stránku Pro vás.

Týdenní podcast UPdate

Oblast DIY loni v Evropě dosáhla hodnoty 368 miliard eur, přičemž e-commerce tvořilo 15 % z celkových tržeb, což činí 56 miliard eur. Očekává se, že toto odvětví bude v Evropě každoročně růst o 1,25 %. Online prodeje v Evropě v rámci DIY segmentu by měly do roku 2025 narůst o 18 %.

Na konci května bude v Martinickém paláci na Pražském hradě největší e-commerce konference v Česku. GECOM, nebo tedy Global Ecommerce Congress nabídne zajímavý program. Účastníci si mohou vyslechnout poznatky na témata jako customer experience, personalizace e-shopů, logistika, marketplaces, omnichannel přístup a mnoho dalšího. Akci budou doprovázet tři hlavní panely, které se budou věnovat budoucnosti e-commerce v Evropě, dodržování předpisů a férové hospodářské soutěži a současným trendům a příležitostem v e-commerce a jeho regulaci. Poznamenejte si do svého eventového kalendáře konferenci GECOM na úterý 28. května 2024 v Praze.

Nezabudnite ani na šnúru namakaných konferencií po Slovensku, ktorú máme na starosti my! Už ZAJTRA sa môžeme vidieť v Trnave na Ecommerce Bridge LIVE spolu so zástupcami značiek Muziker, iSexShop, Creative Sites, MRS Sklady a DPD. Budeme sa venovať expanzii, logistike, rebrandingu a padnú aj tipy ako zapojiť kreativitu, keď vaša značka nemôže využiť tradičné marketingové kanály. Pridajte sa k nám a zažite to naživo v Sessleri už zajtra. Začíname o 17 a okrem rečníkov so zaujímavými témami vás čaká priateľská atmosféra, výdatné občerstvenie, panelová diskusia a súťaž. Lístky nájdete na webe a samozrejme sa viete registrovať aj na bezplatný live stream. Budete nám síce chýbať, nezoznámime sa a neužijete si ani panelovú diskusiu či súťaž. Ale dostanete sa k skvelým prednáškam ostrieľaných rečníkov, tak to určite nezmeškajte.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+