2 min. doba čtení

Uživatelé si dávají pozor na technologie. Důvěra v biometrii klesá

Současná doba poskytuje mnoho technologických služeb, ale zároveň v ně klesá důvěra. Výzkum na americkém trhu ukázal výrazný pokles důvěry spotřebitelů v ochranu jejich biometrických údajů.

Uživatelé si dávají pozor na technologie. Důvěra v biometrii klesá
Zdroj: Depositphotos

Po pandemii dosáhly biometrické technologie vrcholu popularity – posloužily jako bezdotyková alternativa v retailu a pro potvrzování totožnosti. Podle průzkumu společnosti GetApp klesla důvěra v technologické společnosti v oblasti ochrany biometrických údajů z 28 % v roce 2022 na pouhých 5 % v roce 2024.

Tento trend se odráží také v poklesu důvěry spotřebitelů ve sdílení biometrických údajů, přičemž nejvýrazněji poklesla důvěra ve snímání otisků prstů, obličeje a hlasu.

Obavy z bezpečnosti dat, krádeže identity a omezení soukromí jsou příčinou této situace, přičemž 63 % spotřebitelů vyjádřilo nedůvěru v přesnost biometrických technologií.

Tyto obavy zesílily po nedávných případech nesprávné identifikace na základě rozpoznávání obličeje, které vyvolaly vážné etické otázky. Tlak proti sdílení biometrických údajů se shoduje s nástupem generativní umělé inteligence v loňském roce. Až 85 % spotřebitelů má obavy ze sdílení osobních údajů s nástroji této technologie.

 

Kromě obav spotřebitelů se biometrické technologie dostávají také pod regulační kontrolu vládních organizací, což může mít významný dopad na společnosti, které s nimi pracují. Podniky by měly k zavádění biometrických technologií přistupovat uvážlivě a zajistit, aby shromažďování a uchovávání biometrických údajů bylo v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

Průzkum společnosti GetApp 2024 Biometric Technologies Survey byl proveden v lednu 2024 mezi 1 000 americkými spotřebiteli s cílem zjistit více o postojích k používání biometrických údajů ve firmách. Průzkum GetApp 2023 Retail AI Security Risks byl proveden v červenci 2023 mezi 1 000 americkými spotřebiteli s cílem zjistit více o jejich postojích a chování, pokud jde o nástroje umělé inteligence pro online nakupování. Respondenti byli prověřováni z hlediska frekvence online nakupování, přičemž všichni respondenti nakupují online alespoň jednou měsíčně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+