2 min. doba čtení

Uživatelé si dávají pozor na technologie. Důvěra v biometrii klesá

Současná doba poskytuje mnoho technologických služeb, ale zároveň v ně klesá důvěra. Výzkum na americkém trhu ukázal výrazný pokles důvěry spotřebitelů v ochranu jejich biometrických údajů.

Uživatelé si dávají pozor na technologie. Důvěra v biometrii klesá
Zdroj: Depositphotos

Po pandemii dosáhly biometrické technologie vrcholu popularity – posloužily jako bezdotyková alternativa v retailu a pro potvrzování totožnosti. Podle průzkumu společnosti GetApp klesla důvěra v technologické společnosti v oblasti ochrany biometrických údajů z 28 % v roce 2022 na pouhých 5 % v roce 2024.

Tento trend se odráží také v poklesu důvěry spotřebitelů ve sdílení biometrických údajů, přičemž nejvýrazněji poklesla důvěra ve snímání otisků prstů, obličeje a hlasu.

Obavy z bezpečnosti dat, krádeže identity a omezení soukromí jsou příčinou této situace, přičemž 63 % spotřebitelů vyjádřilo nedůvěru v přesnost biometrických technologií.

Tyto obavy zesílily po nedávných případech nesprávné identifikace na základě rozpoznávání obličeje, které vyvolaly vážné etické otázky. Tlak proti sdílení biometrických údajů se shoduje s nástupem generativní umělé inteligence v loňském roce. Až 85 % spotřebitelů má obavy ze sdílení osobních údajů s nástroji této technologie.

 

Kromě obav spotřebitelů se biometrické technologie dostávají také pod regulační kontrolu vládních organizací, což může mít významný dopad na společnosti, které s nimi pracují. Podniky by měly k zavádění biometrických technologií přistupovat uvážlivě a zajistit, aby shromažďování a uchovávání biometrických údajů bylo v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

Průzkum společnosti GetApp 2024 Biometric Technologies Survey byl proveden v lednu 2024 mezi 1 000 americkými spotřebiteli s cílem zjistit více o postojích k používání biometrických údajů ve firmách. Průzkum GetApp 2023 Retail AI Security Risks byl proveden v červenci 2023 mezi 1 000 americkými spotřebiteli s cílem zjistit více o jejich postojích a chování, pokud jde o nástroje umělé inteligence pro online nakupování. Respondenti byli prověřováni z hlediska frekvence online nakupování, přičemž všichni respondenti nakupují online alespoň jednou měsíčně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+