2 min. doba čtení

Inflace a spotřebitelská nedůvěra ovlivňují textilní sektor

Konec pandemie způsobil změny v prioritách a nákupních zvyklostech spotřebitelů. To vedlo k méně častým nákupům módy a nižším výdajům na textilní oblečení – a to až o 33 % ve srovnání s rokem 2008. Tvrdí to zpráva společnosti Kantar Worldpanel.

Inflace a spotřebitelská nedůvěra ovlivňují textilní sektor
Zdroj: Depositphotos

Spotřebitelé se více orientují na nákupy podle aktuálních potřeb a ve snaze čelit inflaci se obracejí na maloobchodníky s nižšími cenami. Popularitě se těší levné značky jako jsou Shein, Pepco, Zeeman či Kik.

Tyto změny způsobily stagnaci sektoru módy, který sice zaznamenal nárůst hodnoty, ale ne objemu, což může ohrozit budoucí růst vzhledem k vyčerpání inflačního cyklu. Spotřebitelé mají nové nákupní návyky a jiné priority, což způsobuje všeobecnou nejistotu brzdící růst.

“Konec pandemie vedl ke změnám v odvětví a v prioritách nákupních zvyklostí spotřebitelů. Výsledkem je, že v současnosti nakupuje módu méně lidí – nakupují méně často a na oblečení utrácejí o 33 % méně než v roce 2008 (584 EUR oproti 393 EUR),” tvrdí zpráva.

Půjde to i levně a udržitelně?

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Tato nejistota je ještě zvýrazněna nezbytným přerodem módního průmyslu na udržitelnější model. Až 38,7 % spotřebitelů vnímá módu jako škodlivou pro životní prostředí a požaduje oděvy vyrobené z recyklovaných materiálů. Tyto změny však mohou znamenat zvýšení cen oděvů. Jaké budou reakce zákazníků citlivých na ceny je však sporné.

Mladší generace mění své nákupní chování. Upřednostňují ekologický přístup k nákupům a nevadí jim ani věci z druhé ruky. Průmysl musí být obezřetný vůči těmto změnám a snažit se opět získat důvěru mladších spotřebitelů. Značky by proto měly jasně komunikovat své hodnoty, díky čemuž se odliší od konkurence a osloví spotřebitele ve vyšší míře.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce
3 min. doba čtení

Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce

Zákazníci dnes očekávají, že jim značka bude rozumět bez ohledu na to, zda právě otevřou aplikaci, kliknou na e-mail nebo navštíví web. Místo toho však často zažívají chaotickou komunikaci: v jednu chvíli je čeká připomínka v košíku, o pár hodin později obecný newsletter a mezitím push notifikace s nesouvisející akcí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie
6 min. doba čtení

AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie

AI revoluce mění pravidla digitální reklamy – prediktivní modely a bidding strategie poháněné umělou inteligencí dokážou v reálném čase odhadnout hodnotu každého kliknutí a automaticky upravovat nabídky pro maximální zisk. Díky inteligentnímu škálování kampaní už neplatíte za dohady, ale za výsledky.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+