3 min. doba čtení

Z platformy pro zábavu na místo, kde se realizuje obchod: TikTok rozšiřuje své komerční možnosti

TikTok chce posílit svoji pozici v e-commerce a zopakovat úspěch své čínské verze na západních trzích.

Z platformy pro zábavu na místo, kde se realizuje obchod: TikTok rozšiřuje své komerční možnosti
Zdroj: Depositphotos

TikTok se snaží diverzifikovat své příjmy a zvýšit svou konkurenceschopnost v oblasti sociálních médií a digitálního marketingu. Tento krok směřuje k transformaci TikToku z platformy pro zábavný obsah na místo, kde se realizuje také obchod.

Tento trend souvisí s širším vývojem, kdy se řada sociálních médií snaží zvýšit své zisky prostřednictvím e-commerce a digitálního marketingu, čímž posilují svoji pozici v digitálním ekosystému a přispívají k růstu online obchodu.

“V posledních letech jsme viděli, jak TikTok dokáže ovlivnit nakupující a řídit jejich nákupní rozhodnutí. Kromě vyprodaných regálů a hashtagů jako #TikTokMadeMeBuyIt je nejdůležitější, že toto nákupní hnutí vytvořila komunita – miliarda lidí po celém světě, kteří se na TikTok chodí bavit, inspirovat, vzdělávat a nyní i nakupovat,” vysvětluje platforma.

Navzdory obavám z možného narušení uživatelského prostředí se společnost zaměřuje na rozšíření obchodních funkcí aplikace, včetně nových formátů reklamy a spolupráce s platformou Shopify.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Video Shopping Ads

TikTok přidává nové formáty, které inzerentům poskytnou více prostoru pro propagaci produktů. Ve spolupráci se společností Shopify bude platforma schopna integrovat katalog a datové odkazy na sociální síť. Obchodníci získají možnost spustit svou první videoreklamu na nákupy pomocí přednastavených parametrů kampaně a osvědčených postupů přímo v platformě Shopify.

Tento typ kampaně se navíc bude nacházet i na kartě vyhledávání, která přesáhne stránku Pro vás.

“Pomocí Carouselu můžete při retargetingu dosáhnout dvojnásobného zvýšení CTR a 292% zvýšení CTA ROAS. U produktových dlaždic jsme zaznamenali 14% nárůst CTR a 3,2% nárůst ROAS ve srovnání se samotnými produktovými kartami,” uvádí v zprávě.

Týdenní podcast UPdate

TikTok Shop a Shop Ads

Podle údajů společnosti, 3 ze 4 uživatelů nakupují u značky, kterou viděli v obchodě TikTok.

“Nedávno jsme spustili kartu Shop, která uživatelům umožňuje snadno objevovat a procházet produkty a nabízí větší pohodlí pro online nakupující a více interakcí s obchodníky. Tato nová karta v aplikaci otevírá známé nákupní rozhraní, kde mají uživatelé přímý přístup ke všemu, co souvisí s jejich nákupními aktivitami,” přibližuje TikTok.

TikTok informuje také o novém formátu reklamy “Shop Ads Product Card”, který je nyní k dispozici na nově vytvořené kartě s názvem “Shop”. Dříve byl tento formát dostupný jen na hlavní stránce “For You”. Rozšířením umístění reklam na kartu „Shop“ mají obchodníci na TikToku novou možnost propagovat své produkty přímo na této kartě, přičemž využívají pouze obrázek a základní informace z katalogu produktů. Tato umístění jsou cílená na zákazníky, kteří jsou již aktivní v objevování produktů a nakupování, což může vést k lepšímu výkonnosti reklam a maximalizaci prodeje.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+