2 min. doba čtení

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky

E-commerce se stále častěji potýká s podvody při vracení peněz. Návody se šíří prostřednictvím platforem jako jsou Reddit, TikTok a Telegram. Uživatelé dokonce sdílejí videa a tipy, jak systém vracení peněz zneužít.

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky
Zdroj: Depositphotos

Společnost Amazon podala žalobu proti podvodníkům podezřelým z podvodů s vrácením peněz, přičemž ztráty se vyčíslily na stovky tisíc dolarů. V případě dalších žalob se objevují různé způsoby, jak podvodníci zneužívají systémy vrácení peněz.

Za zmínku stojí reportáž zpravodajské sítě CNBC. Podrobně popisuje případ zaměstnance společnosti Amazon, který si vydělal 3 500 dolarů za to, že v interním systému společnosti označil objednávky zákazníků jako vrácené, přestože balíčky ve skutečnosti nikdy nebyly společnosti odeslány zpět.

Podvodné skupiny fungují jako organizované podniky, které nabízejí služby vracení peněz prostřednictvím falešných oznámení. Běžně tvrdí, že balíček nikdy nedorazil nebo že zákazník obdržel prázdné balení.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

“Podvody s vrácením peněz, které spočívají v tom, že zákazník podvodem přinutí maloobchodníka vrátit peníze za nákup, aniž by zboží fyzicky vrátilo, se staly tak rozšířenými, že skupiny nyní prodávají své služby na Redditu, TikToku a Telegramu. Pokud na TikToku zadáte “metoda vrácení peněz” nebo “r3fund”, abyste obešli moderátory obsahu, objeví se videa, na kterých uživatelé ukazují hromady peněz, tenisek a iPhonů,” vysvětluje zpráva CNBC.

Částky za krádeže a podvody rostou

Ztráty společnosti Amazon dosáhly stovek tisíc dolarů. Společnost již podala žalobu na osoby podezřelé z podvodu s vrácením peněz.

Podle průzkumu Národní maloobchodní federace a společnosti Appriss Retail utrpěli maloobchodníci v loňském roce kvůli podvodům s vracením peněz ztráty ve výši více než 101 miliard dolarů.

Do inzerátu nalož podvody, lež a faleš

Problémem nejsou jen podvody s vrácením peněz, ale také distribuce padělků. Podle nedávné studie OECD ve spolupráci s Úřadem Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) může mít obchodování s padělaným zbožím fatální následky zejména pro malé a střední podniky.

Kanál YouTube Kluci z Prahy si nedávno posvítil na prodej padělaných výrobků v reklamách. Není žádným tajemstvím, že padělky často prodávají děti.

|

Vrácení zboží znamená pro e-shopy velké ztráty. Představují nešťastnou kombinaci ekologické a ekonomické zátěže. Některé země plánují omezit vracení zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí
5 min. doba čtení

Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí

E-commerce v Česku a na Slovensku zažívá dynamické změny. Automatizace, AI, multichannel strategie a expanze do zahraničí jsou klíčem k úspěchu. Jak využít nové trendy k optimalizaci procesů, snížení nákladů a růstu na konkurenčním trhu? Objevte praktické tipy a inovativní přístupy, které transformují lokální online byznys. Odpovídá CEO CEE Radek Klouda ze společnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Přečíst článek
Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích
4 min. doba čtení

Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích

V roce 2024 se v evropském e-commerce často skloňovala online tržiště. Změnila způsob, jakým lidé objevují a nakupují produkty, přičemž jednotlivé platformy intenzivně soupeří o pozornost a důvěru zákazníků. Tržiště expandují do strategických regionů a neustále zlepšují své služby, aby získala konkurenční výhodu. Nejnovější zpráva, založená na odpovědích 4 500 nakupujících z pěti zemí, ukazuje, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Doména jako základ úspěchu: Co by měli vědět podnikatelé v e-commerce?
6 min. doba čtení

Doména jako základ úspěchu: Co by měli vědět podnikatelé v e-commerce?

Výběr správné domény je klíčem k budování silné značky a důvěryhodnosti v očích zákazníků. Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je .sk stále první volbou Slováků? V rozhovoru s Petrem Bírem ze společnosti SK-NIC se dozvíte například i to, jak si zajistit krátkou a zapamatovatelnou adresu a podíváme se také na doménové aukce.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+