2 min. doba čtení

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky

E-commerce se stále častěji potýká s podvody při vracení peněz. Návody se šíří prostřednictvím platforem jako jsou Reddit, TikTok a Telegram. Uživatelé dokonce sdílejí videa a tipy, jak systém vracení peněz zneužít.

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky
Zdroj: Depositphotos

Společnost Amazon podala žalobu proti podvodníkům podezřelým z podvodů s vrácením peněz, přičemž ztráty se vyčíslily na stovky tisíc dolarů. V případě dalších žalob se objevují různé způsoby, jak podvodníci zneužívají systémy vrácení peněz.

Za zmínku stojí reportáž zpravodajské sítě CNBC. Podrobně popisuje případ zaměstnance společnosti Amazon, který si vydělal 3 500 dolarů za to, že v interním systému společnosti označil objednávky zákazníků jako vrácené, přestože balíčky ve skutečnosti nikdy nebyly společnosti odeslány zpět.

Podvodné skupiny fungují jako organizované podniky, které nabízejí služby vracení peněz prostřednictvím falešných oznámení. Běžně tvrdí, že balíček nikdy nedorazil nebo že zákazník obdržel prázdné balení.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

„Podvody s vrácením peněz, které spočívají v tom, že zákazník podvodem přinutí maloobchodníka vrátit peníze za nákup, aniž by zboží fyzicky vrátilo, se staly tak rozšířenými, že skupiny nyní prodávají své služby na Redditu, TikToku a Telegramu. Pokud na TikToku zadáte „metoda vrácení peněz“ nebo „r3fund“, abyste obešli moderátory obsahu, objeví se videa, na kterých uživatelé ukazují hromady peněz, tenisek a iPhonů,“ vysvětluje zpráva CNBC.

Částky za krádeže a podvody rostou

Ztráty společnosti Amazon dosáhly stovek tisíc dolarů. Společnost již podala žalobu na osoby podezřelé z podvodu s vrácením peněz.

Podle průzkumu Národní maloobchodní federace a společnosti Appriss Retail utrpěli maloobchodníci v loňském roce kvůli podvodům s vracením peněz ztráty ve výši více než 101 miliard dolarů.

Do inzerátu nalož podvody, lež a faleš

Problémem nejsou jen podvody s vrácením peněz, ale také distribuce padělků. Podle nedávné studie OECD ve spolupráci s Úřadem Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) může mít obchodování s padělaným zbožím fatální následky zejména pro malé a střední podniky.

Kanál YouTube Kluci z Prahy si nedávno posvítil na prodej padělaných výrobků v reklamách. Není žádným tajemstvím, že padělky často prodávají děti.

|

Vrácení zboží znamená pro e-shopy velké ztráty. Představují nešťastnou kombinaci ekologické a ekonomické zátěže. Některé země plánují omezit vracení zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout
5 min. doba čtení

Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout

Předplatné není jen o streamovacích službách a měěsíčních boxech. Podle zprávy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažívá celý model předplatného výrazný posun – a e-commerce z toho může značně těžit. Vybrali jsme pět klíčových trendů, které mají největší dopad na online prodej, a přeložili je do praktických souvislostí pro ty, kteří chtějí růst […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+