2 min. doba čtení

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky

E-commerce se stále častěji potýká s podvody při vracení peněz. Návody se šíří prostřednictvím platforem jako jsou Reddit, TikTok a Telegram. Uživatelé dokonce sdílejí videa a tipy, jak systém vracení peněz zneužít.

E-commerce v době podfuku. Internetem se šíří návody na podvod i padělky
Zdroj: Depositphotos

Společnost Amazon podala žalobu proti podvodníkům podezřelým z podvodů s vrácením peněz, přičemž ztráty se vyčíslily na stovky tisíc dolarů. V případě dalších žalob se objevují různé způsoby, jak podvodníci zneužívají systémy vrácení peněz.

Za zmínku stojí reportáž zpravodajské sítě CNBC. Podrobně popisuje případ zaměstnance společnosti Amazon, který si vydělal 3 500 dolarů za to, že v interním systému společnosti označil objednávky zákazníků jako vrácené, přestože balíčky ve skutečnosti nikdy nebyly společnosti odeslány zpět.

Podvodné skupiny fungují jako organizované podniky, které nabízejí služby vracení peněz prostřednictvím falešných oznámení. Běžně tvrdí, že balíček nikdy nedorazil nebo že zákazník obdržel prázdné balení.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

“Podvody s vrácením peněz, které spočívají v tom, že zákazník podvodem přinutí maloobchodníka vrátit peníze za nákup, aniž by zboží fyzicky vrátilo, se staly tak rozšířenými, že skupiny nyní prodávají své služby na Redditu, TikToku a Telegramu. Pokud na TikToku zadáte “metoda vrácení peněz” nebo “r3fund”, abyste obešli moderátory obsahu, objeví se videa, na kterých uživatelé ukazují hromady peněz, tenisek a iPhonů,” vysvětluje zpráva CNBC.

Částky za krádeže a podvody rostou

Ztráty společnosti Amazon dosáhly stovek tisíc dolarů. Společnost již podala žalobu na osoby podezřelé z podvodu s vrácením peněz.

Podle průzkumu Národní maloobchodní federace a společnosti Appriss Retail utrpěli maloobchodníci v loňském roce kvůli podvodům s vracením peněz ztráty ve výši více než 101 miliard dolarů.

Do inzerátu nalož podvody, lež a faleš

Problémem nejsou jen podvody s vrácením peněz, ale také distribuce padělků. Podle nedávné studie OECD ve spolupráci s Úřadem Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) může mít obchodování s padělaným zbožím fatální následky zejména pro malé a střední podniky.

Kanál YouTube Kluci z Prahy si nedávno posvítil na prodej padělaných výrobků v reklamách. Není žádným tajemstvím, že padělky často prodávají děti.

|

Vrácení zboží znamená pro e-shopy velké ztráty. Představují nešťastnou kombinaci ekologické a ekonomické zátěže. Některé země plánují omezit vracení zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu
3 min. doba čtení

Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu

Rok 2024 byl přelomovým obdobím pro digitální marketing, reklamní technologie a digitální obsah. Fúze a akvizice v těchto sektorech dosáhly nejvyššího počtu za posledních pět let, což naznačuje silnou investiční aktivitu a zvýšený zájem o technologické inovace. Firmy se strategicky spojovaly, aby si upevnily svou tržní pozici, rozšířily technologická portfolia a reagovaly na rostoucí požadavky […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+