6 min. doba čtení

Týdenní souhrn 26/2024: Aktualizace GA4, poplatek za kampaně přes iOS, síla personalizovaných nabídek

Amazon chce konkurovat čínským prodejcům s levným zbožím tak, že jej bude prodávat také. Jako evropské mistrovství ve fotbale těší fanoušky a obchodníkům přinášejí příjmy. Využijte plné proplacení kurzu online marketing expert.

Týdenní souhrn 26/2024: Aktualizace GA4, poplatek za kampaně přes iOS, síla personalizovaných nabídek

Google Analytics 4 přinesl nové aktualizace, které slibují lepší reporty a přehledy pro marketéry. Hlavní novinky zahrnují Cross-channel reportování a rozpočtování, které umožňuje firmám získat přehled o tom, jak se reklamě daří na různých platformách. Dále to je integrace dat třetích stran, což přináší možnost importovat data z Pinterestu, Redditu a Snapchatu. Nesmí chybět zapojení umělé inteligence – AI přehledy poskytnou jednoduché vysvětlení klíčových trendů a anomálií. Aktualizace myslely také na ochranu soukromí. GA4 podpoří API Chrome Privacy Sandbox pro měření efektivity kampaní bez cookies.

Při nakupování módy online mnozí Češi kladou důraz na cenu, i když mají obavy o bezpečnost. Téměř polovina má negativní zkušenosti, ale 37 % nakoupí v neznámém e-shopu, pokud je zaujme produkt a cena. 41 % uživatelů mělo problémy jako špatná kvalita zboží, dlouhé dodací lhůty nebo slabá podpora, ale stejné procento nezaznamenalo žádné problémy. Více než polovina dotázaných se vyjádřila, že při nákupu jsou pro ně klíčové recenze jiných zákazníků. 42 % preferuje platbu na dobírku, zejména z opatrnosti u nepoznaných e-shopů. Čeští spotřebitelé jsou ochotni riskovat při větších cenových rozdílech a ultrarychlou módu zná a využívá 80 % Čechů. Hlavní motivací je široký sortiment a nízké ceny.

Pinterest vylepšil sdílení nástěnek, aby zvýšil povědomí o Pinech i v jiných aplikacích a oslovil i mladší cílovku. Uživatelé mohou vybrat veřejnou nástěnku, ťuknout na ikonu Sdílet, vybrat šablonu a zobrazit přehled nástěnky ve formě příběhu. Pro Generaci Z je Pinterest prostorem k sebepoznání a vyjádření, kde formují svou identitu bez vnějších tlaků. S více než 500 miliony aktivních účtů měsíčně chce Pinterest maximalizovat růst hlavně u mladších uživatelů.

Týdenní podcast UPdate

Průzkum společnosti emerchantpay mezi více než 2 000 britskými spotřebiteli ukázal, že karty zůstanou nejpopulárnější platební metodou i o 5 let a Open Banking bude v těsném závěsu. I když tento pojem není všeobecně znám, po objasnění jeho významu až 45 % respondentů potvrdilo, že jej již použili. Otevřené bankovnictví umožňuje třetím stranám přístup k finančním údajům zákazníků prostřednictvím API. 42 % respondentů plánuje používat Open Banking pro platby v obchodě a 37 % pro online platby. Tato metoda předstihne manuální bankovní převody, kryptoměny i metodu Buy Now Pay Later. 42 % spotřebitelů chce používat Open Banking pro budoucí nákupy, zejména pro mobilní a online platby přímo z jejich bankovního účtu.

Amazon plánuje otevřít nový obchod s levným zbožím, aby konkuroval populárním platformám Temu a Shein. Čínští prodejci budou moci posílat zboží přímo americkým zákazníkům s dodáním za 9 až 11 dní. Obchod bude nabízet neznačkové položky do 20 dolarů, jako například masážní přístroje či obaly na telefony. Amazon zřejmě zvažoval přilákat více čínských prodejců již déle, protože nedávno otevřel inovační centrum v Šen-čeně a snížil poplatky. Počet čínských prodejců na Amazonu vzrostl v roce 2023 o více než 20 %.

Miloš Kondela, marketingový ředitel v Kondela, vysvětluje, proč se společnost při rebrandingu a změně webového řešení obrátila na nejlepší odborníky. Kondela se spojila s ui42 a přešla na platformu BUXUS, což výrazně zlepšilo jejich online přítomnost. Společnost Kondela se zaměřuje na expanzi a působí na různých trzích. Miloš zdůrazňuje, že je důležité nešetřit na klíčových věcech, protože kvalitní investice se v dlouhodobém horizontu vyplatí. Začínajícím podnikatelům výrazně doporučuje zaměřit se na kvalitu a spolupracovat s osvědčenými partnery.

Miloš Kondela, Kondela

Od příštího týdne se při nákupu reklamy na Facebooku a Instagramu přes zařízení se systémem iOS bude účtovat dodatečný 30% poplatek, který poputuje přímo Applu. V USA už o tom vědí své – změna tam funguje od února a nyní se má rozšířit na všechny inzerenty ve všech regionech. Meta reagovala úpravou svých webových platforem, aby inzerenti mohli podporovat příspěvky a vytvářet reklamy bez těchto poplatků. Pokud se tedy chcete vyhnout zbytečnému utrácení peněz, doporučujeme k nákupu reklam používat počítač.

Ecommerce Europe, neziskové sdružení Evropské unie, zveřejnilo otevřený dopis žádající rovné podmínky pro všechny e-commerce podniky na evropském trhu. Vyjádřili obavy z nekalé soutěže ze strany poskytovatelů mimo EU, kteří obcházejí předpisy týkající se ochrany spotřebitele, bezpečnosti, ochrany údajů a zdanění. Luca Cassetti, generální tajemník, zdůraznil potřebu lepšího prosazování stávajících pravidel. Dopis varuje před nebezpečnými výrobky ze zahraničních zdrojů a vyzývá k přísnějšímu dohledu a rovným kontrolám pro podniky mimo EU. O různých podobných krocích proti čínským gigantům jsme již několikrát informovali a situaci sledujeme i nadále, protože výraznější kroky nepadly. Zatím víme jen tolik, že díky vysokému počtu uživatelů Shein spadá pod DSA, což pro firmu znamená, že bude podléhat přísnějším kontrolám.

Podle průzkumu společnosti PYMNTS spotřebitelé touží po relevantních personalizovaných nabídkách. Téměř polovina je ochotna přejít k obchodníkům, kteří jim tyto nabídky poskytnou. Přitom jen 44 % spotřebitelů cítí, že nabídky, které dostávají, jsou pro ně vhodné. Firmy musí lépe poznat své zákazníky a doručovat personalizované nabídky přes preferované kanály jako textové zprávy či aplikace. Rozpoznávání obličeje a personalizované nabídky jsou pro třetinu nakupujících klíčové. Přestože každý má rád slevy, zákazníky potěší i nepeněžní výhody, jako například dřívější přístup k novým produktům. Vnímají to jako důležitý prvek pro budování loajality.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Podobné výsledky přinesla i zpráva od firem Twilio a Segment. Tvrdí, že personalizace je klíčová pro obchodní růst. Až 89 % manažerů věří, že bude neocenitelná pro úspěch jejich podniků. Umělá inteligence dokáže zásadně změnit tento přístup, neboť umožňuje zpracovat velké množství údajů v reálném čase a vytvářet přizpůsobené zážitky. Prediktivní analýza a chatboty s využitím AI jsou budoucností personalizace, dokonce 59 % manažerů očekává, že do roku 2025 budou ve svých týmech používat AI na denní bázi.

26. června 2024 společnost Meta změnila zásady ochrany osobních údajů. Uživatelé v Evropě mohli vyjádřit nesouhlas s používáním jejich údajů na trénování umělé inteligence přes zaslaný formulář. Videa na TikToku a jiných sítích poskytovaly návody, jak podat námitku. Meta oznámila, že nepoužívá soukromé zprávy k trénování AI a konzultovala změny s irskou komisí pro ochranu údajů.

Mistrovství Evropy ve fotbale přinášejí nejen sportovní napětí, ale také zvýšené výdaje fanoušků. Podle průzkumu BRC 13 % lidí zvýší své výdaje na potraviny a nápoje, 4 % si plánují koupit oficiální merch a 6 % nový televizor. Euro 2024 přinese britské ekonomice 2,75 miliardy liber, z toho více než 1,5 miliardy na potraviny a nápoje. Ve Francii a Turecku dokonce stoupl prodej televizorů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+