Při nákupu reklamy na Facebooku nebo Instagramu prostřednictvím zařízení iOS se účtuje další 30% poplatek, který jde přímo společnosti Apple. V USA už o tom vědí své – změna tam platí od února a podle Social Media Today ji nyní zavádějí pro všechny inzerenty ve všech regionech.
Apple si za nákupy v aplikacích účtuje 30% poplatek podle zásad App Store, které se vztahují na veškeré digitální zboží a služby prodávané prostřednictvím aplikací iOS. Jako hlavní argumenty uvádí náklady na údržbu a vývoj platformy, přístup k uživatelské základně, výdaje na podporu a servis, sdílení příjmů s vývojáři a další generování vlastních příjmů.
Apple věří, že firmy, které využívají jeho platformu a uživatelskou základnu, by měly přispívat k udržitelnosti ekosystému a jeho dalšímu růstu. Tato struktura poplatků se stala předmětem kontroverzí, což vedlo k právním námitkám a kritice ze strany různých společností a regulačních orgánů.
Reakce na sebe nenechaly čekat
Meta přizpůsobila svou webovou platformu tak, aby všechny funkce dostupné na zařízeních iOS byly přístupné i na počítačích. Tato úprava umožňuje inzerentům zvýšit počet příspěvků a vytvářet reklamy bez dalších poplatků.
Pedro Pavón, který se ve společnosti Meta věnuje monetizaci a reklamě, se na svém účtu na síti Threads k případu vyjádřil nelichotivě.
Uverejnil/-a @flasheetoZobraziť v Threads
Dokonce i Evropská unie vznesla proti společnosti Apple obvinění.
“Nový slogan společnosti Apple by měl znít “Chovej se jinak”. Dnes podnikáme další kroky, abychom zajistili, že společnost Apple bude dodržovat DMA. Máme důvod se domnívat, že pravidla AppStore, která neumožňují vývojářům aplikací volně komunikovat s vlastními uživateli, jsou v rozporu s DMA. Zahajujeme také nový případ v souvislosti s novými podmínkami společnosti Apple pro službu iOS. Aniž by byla dotčena práva společnosti Apple na obhajobu, jsme odhodláni využít jasný a účinný soubor nástrojů DMA, abychom konečně otevřeli skutečné příležitosti pro inovátory a spotřebitele,” řekl komisař pro vnitřní trh Thierry Breton.
Pokud od příštího týdne nakupujete reklamy na Facebooku a Instagramu prostřednictvím systému iOS, aktualizujte svou strategii tak, abyste místo toho používali počítače. Tato jednoduchá změna vám pomůže vyhnout se zbytečným poplatkům a zajistí efektivnější využití rozpočtu na reklamu.