3 min. doba čtení

S iOS si za reklamu na Metě připlatíte o 30 % více

Příští týden dojde k významné změně v nákupu reklamy na Facebooku a Instagramu prostřednictvím zařízení se systémem iOS. Naštěstí se těmto nákladům můžete vyhnout.

S iOS si za reklamu na Metě připlatíte o 30 % více
Zdroj: Depositphotos

Při nákupu reklamy na Facebooku nebo Instagramu prostřednictvím zařízení iOS se účtuje další 30% poplatek, který jde přímo společnosti Apple. V USA už o tom vědí své – změna tam platí od února a podle Social Media Today ji nyní zavádějí pro všechny inzerenty ve všech regionech.

Apple si za nákupy v aplikacích účtuje 30% poplatek podle zásad App Store, které se vztahují na veškeré digitální zboží a služby prodávané prostřednictvím aplikací iOS. Jako hlavní argumenty uvádí náklady na údržbu a vývoj platformy, přístup k uživatelské základně, výdaje na podporu a servis, sdílení příjmů s vývojáři a další generování vlastních příjmů.

Apple věří, že firmy, které využívají jeho platformu a uživatelskou základnu, by měly přispívat k udržitelnosti ekosystému a jeho dalšímu růstu. Tato struktura poplatků se stala předmětem kontroverzí, což vedlo k právním námitkám a kritice ze strany různých společností a regulačních orgánů.

Reakce na sebe nenechaly čekat

Meta přizpůsobila svou webovou platformu tak, aby všechny funkce dostupné na zařízeních iOS byly přístupné i na počítačích. Tato úprava umožňuje inzerentům zvýšit počet příspěvků a vytvářet reklamy bez dalších poplatků.

Pedro Pavón, který se ve společnosti Meta věnuje monetizaci a reklamě, se na svém účtu na síti Threads k případu vyjádřil nelichotivě.

 

Uverejnil/-a @flasheeto
Zobraziť v Threads

 

Dokonce i Evropská unie vznesla proti společnosti Apple obvinění.

“Nový slogan společnosti Apple by měl znít “Chovej se jinak”. Dnes podnikáme další kroky, abychom zajistili, že společnost Apple bude dodržovat DMA. Máme důvod se domnívat, že pravidla AppStore, která neumožňují vývojářům aplikací volně komunikovat s vlastními uživateli, jsou v rozporu s DMA. Zahajujeme také nový případ v souvislosti s novými podmínkami společnosti Apple pro službu iOS. Aniž by byla dotčena práva společnosti Apple na obhajobu, jsme odhodláni využít jasný a účinný soubor nástrojů DMA, abychom konečně otevřeli skutečné příležitosti pro inovátory a spotřebitele,” řekl komisař pro vnitřní trh Thierry Breton.

Pokud od příštího týdne nakupujete reklamy na Facebooku a Instagramu prostřednictvím systému iOS, aktualizujte svou strategii tak, abyste místo toho používali počítače. Tato jednoduchá změna vám pomůže vyhnout se zbytečným poplatkům a zajistí efektivnější využití rozpočtu na reklamu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+