3 min. doba čtení

S iOS si za reklamu na Metě připlatíte o 30 % více

Příští týden dojde k významné změně v nákupu reklamy na Facebooku a Instagramu prostřednictvím zařízení se systémem iOS. Naštěstí se těmto nákladům můžete vyhnout.

S iOS si za reklamu na Metě připlatíte o 30 % více
Zdroj: Depositphotos

Při nákupu reklamy na Facebooku nebo Instagramu prostřednictvím zařízení iOS se účtuje další 30% poplatek, který jde přímo společnosti Apple. V USA už o tom vědí své – změna tam platí od února a podle Social Media Today ji nyní zavádějí pro všechny inzerenty ve všech regionech.

Apple si za nákupy v aplikacích účtuje 30% poplatek podle zásad App Store, které se vztahují na veškeré digitální zboží a služby prodávané prostřednictvím aplikací iOS. Jako hlavní argumenty uvádí náklady na údržbu a vývoj platformy, přístup k uživatelské základně, výdaje na podporu a servis, sdílení příjmů s vývojáři a další generování vlastních příjmů.

Apple věří, že firmy, které využívají jeho platformu a uživatelskou základnu, by měly přispívat k udržitelnosti ekosystému a jeho dalšímu růstu. Tato struktura poplatků se stala předmětem kontroverzí, což vedlo k právním námitkám a kritice ze strany různých společností a regulačních orgánů.

Reakce na sebe nenechaly čekat

Meta přizpůsobila svou webovou platformu tak, aby všechny funkce dostupné na zařízeních iOS byly přístupné i na počítačích. Tato úprava umožňuje inzerentům zvýšit počet příspěvků a vytvářet reklamy bez dalších poplatků.

Pedro Pavón, který se ve společnosti Meta věnuje monetizaci a reklamě, se na svém účtu na síti Threads k případu vyjádřil nelichotivě.

 

Uverejnil/-a @flasheeto
Zobraziť v Threads

 

Dokonce i Evropská unie vznesla proti společnosti Apple obvinění.

“Nový slogan společnosti Apple by měl znít “Chovej se jinak”. Dnes podnikáme další kroky, abychom zajistili, že společnost Apple bude dodržovat DMA. Máme důvod se domnívat, že pravidla AppStore, která neumožňují vývojářům aplikací volně komunikovat s vlastními uživateli, jsou v rozporu s DMA. Zahajujeme také nový případ v souvislosti s novými podmínkami společnosti Apple pro službu iOS. Aniž by byla dotčena práva společnosti Apple na obhajobu, jsme odhodláni využít jasný a účinný soubor nástrojů DMA, abychom konečně otevřeli skutečné příležitosti pro inovátory a spotřebitele,” řekl komisař pro vnitřní trh Thierry Breton.

Pokud od příštího týdne nakupujete reklamy na Facebooku a Instagramu prostřednictvím systému iOS, aktualizujte svou strategii tak, abyste místo toho používali počítače. Tato jednoduchá změna vám pomůže vyhnout se zbytečným poplatkům a zajistí efektivnější využití rozpočtu na reklamu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok představuje Search Ads Campaign
3 min. doba čtení

TikTok představuje Search Ads Campaign

TikTok rozšiřuje své reklamní možnosti uvedením nové funkce Search Ads Campaign. Jejím cílem je oslovit uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu prostřednictvím výsledků vyhledávání v aplikaci TikTok. Stále více lidí používá sociální platformy k vyhledávání produktů namísto tradičních vyhledávačů. A TikTok chce inzerentům umožnit cílení na uživatele právě v momentě, kdy aktivně hledají informace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě
3 min. doba čtení

Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě

Generativní AI se stává mocným nástrojem i v reklamě. Nedávná studie TikTok Marketing Science ukazuje, že uživatelé TikToku projevují výrazně větší nadšení a obeznámenost s obsahem generovaným AI, což poskytuje cenné poznatky pro značky, které chtějí využít potenciál AI v e-commerce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků
4 min. doba čtení

Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků

Období horlivého nakupování se blíží a společnost Meta představila nové funkce pro e-commerce segment. Novými nástroji chce pomoci při zvyšování prodeje a efektivnějším oslovení zákazníků. Marketéři budou mít prostor pro zvýraznění či připomenutí slev, s Location Ads dokáží oslovit turisty a svůj prostor dostanou i kamenné provozy. Tyto inovace slibují optimalizovanější a personalizovaný přístup k […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+