3 min. doba čtení

Personalizace v e-commerce: Jak AI a Machine Learning formují budoucnost

Zpráva State of Personalisation od společností Twilio a Segment přináší aktuální informace o vztahu mezi očekáváními spotřebitelů a možnostmi podniků. Zkoumá, co spotřebitelé očekávají od značek v rámci svých digitálních interakcí, a analyzuje, zda jsou podniky vybaveny k poskytování personalizovaných zážitků.

Personalizace v e-commerce: Jak AI a Machine Learning formují budoucnost
Zdroj: Depositphotos

Jak se uvádí ve zprávě: “V letošním roce jsme se rozhodli změnit kurz, abychom pomohli rozplést hluboký dopad nových technologií, jako je umělá inteligence a strojové učení, na trh.”

Personalizace je pro růst firmy důležitější než kdy jindy. Až 89 % osob s rozhodovací pravomocí se domnívá, že personalizace bude v příštích třech letech neocenitelná pro úspěch jejich podnikání;

Vliv AI na personalizaci

Umělá inteligence zásadně mění personalizaci a marketingové strategie. Až 73 % vedoucích pracovníků firem souhlasí s tím, že zavedení umělé inteligence bude mít zásadní vliv na personalizaci. AI umožňuje zpracovávat obrovské množství dat v reálném čase, což vede k prediktivním poznatkům a personalizovanému zapojení zákazníků. Tento posun posune personalizaci na novou úroveň, protože společnosti budou schopny předvídat potřeby zákazníků a vytvářet zážitky na míru.

Zdroj: Twilio Segment

Generace Z a nová očekávání

Mladší spotřebitelé, zejména generace Z, požadují lepší digitální zážitky a větší personalizaci. Generace Z vyžaduje autenticitu, transparentnost a angažovanost. To nutí společnosti přijmout nový přístup.

85 % společností v současné době plánuje upravit nebo optimalizovat svou marketingovou strategii tak, aby vyhovovala jedinečným potřebám a preferencím spotřebitelů z generace Z.

Etické používání AI

Důležitým rozlišovacím znakem mezi lídry a opozdilci v závodě o umělou inteligenci je etika. Až 54 % společností řeší ochranu soukromí a etické aspekty umělé inteligence zavedením datové platformy s důkladnou kontrolou ochrany osobních údajů. Tím, že tyto společnosti upřednostňují ochranu soukromí, mohou budovat důvěru u zákazníků a zajistit, aby personalizace na bázi AI byla bezpečná a eticky odpovědná. Lidé totiž častěji vyjadřují obavy a znepokojení nad tím, jak je nakládáno s jejich osobními údaji.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Prediktivní analýza a budoucnost bez souborů cookie

Vzhledem k nejistotě ohledně cookies třetích stran se 55 % vedoucích pracovníků firem domnívá, že klíčem k budoucnosti personalizace bude posílení umělé inteligence a strojového učení pro prediktivní analýzu. To umožní značkám poskytovat relevantní a včasné interakce na základě údajů první strany.

Vzestup chatbotů s umělou inteligencí

Více než polovina (58 %) vedoucích pracovníků firem sází na chatboty s umělou inteligencí jako na další velkou změnu v oblasti personalizačních technologií v příštích pěti letech. Inteligentní platformy chatbotů, které dokáží řídit komplexní vztahy se zákazníky ve velkém měřítku, budou představovat další velký skok v personalizaci prostřednictvím konverzační umělé inteligence.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Denní používání AI do roku 2025

59 % vedoucích pracovníků očekává, že do roku 2025 budou jejich týmy využívat umělou inteligenci na denní bázi. Až 91 % očekává, že ji bude využívat alespoň jednou týdně. Tento posun naznačuje budoucnost, ve které bude AI nezbytnou součástí každodenních operací. AI se stane nepostradatelným partnerem, který zefektivní rozhodování a personalizuje interakce se zákazníky.

Společnosti zabývající se elektronickým obchodováním, které se dokážou přizpůsobit a využívat technologie umělé inteligence eticky, získají konkurenční výhodu a budou lépe připraveny splnit očekávání spotřebitelů v rychle se měnícím digitálním prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+