3 min. doba čtení

Preference spotřebitelů v době na míru šitých nabídek

Představte si, že vejdete do svého oblíbeného obchodu a přivítá vás nabídka, která je pro vás jako stvořená. Zní to skvěle, že? Podle nedávného průzkumu společnosti PYMNTS je to přesně to, po čem nakupující touží, ale mnohé podniky se s tím nesetkávají.

Preference spotřebitelů v době na míru šitých nabídek
Zdroj: Depositphotos

Tato studie objasňuje fascinující trend: téměř polovina spotřebitelů je připravena přejít k obchodníkům, kteří dokáží nabídnout relevantnější nabídky. A Mileniálové ještě pravděpodobněji budou tyto dokonalé personalizované nabídky vyhledávat.

Jen 44 % spotřebitelů má však pocit, že nabídky, které dostávají, se jim opravdu hodí. Je to jako dostat ponožky k narozeninám, když jste doufali v novou herní konzoli. Firmy musí zhodnotit svůj přístup a skutečně poznat své zákazníky, pokud chtějí, aby se k nim vraceli.

Nejde jen o to, co nabízíte, ale také jak to nabízíte. Mladší lidé si potrpí na digitální nabídky, jako jsou textové zprávy, aplikace a dokonce i na otravná vyskakovací okna.

Jak uvádí zpráva PYMNTS: „Spotřebitelé s větší pravděpodobností změní obchodníka, pokud je personalizovaná nabídka snadno realizovatelná, což zdůrazňuje důležitost způsobu doručení. To, co se považuje za „jednoduché“, se liší i mezi generacemi, přičemž spotřebitelé inklinují k platformám společným pro jejich generaci.“

Studie také odhalila, že rozpoznávání obličeje a personalizované nabídky jsou trendy – až třetina nakupujících uvedla, že jsou klíčová pro jejich nákupní zážitek. A při Mileniálech či lidech s vysokými příjmy je ještě pravděpodobnější, že jim záleží na personalizovaném životě.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

Tady se to však pro firmy komplikuje. Nestačí jen bezhlavě posílat nabídky – tajná ingredience spočívá v údajích. Společnosti musí analyzovat všechny informace o spotřebitelích, aby mohli vytvářet nabídky, které skutečně osloví každého zákazníka.

A ačkoli každý miluje výhodné slevy, výzkumy ukazují, že nepeněžní výhody mohou být stejně lákavé pro budování loajality. Vzpomeňte si na exkluzivní přístup k novým produktům nebo personalizované doporučení. Je to jako být členem tajného klubu. Kdo by to neměl rád?

Každému se ale líbí něco jiného. Studie ukázala, že spotřebitelé s nízkými příjmy chtějí ušetřit peníze, zejména na bezplatné dopravě. Generace Z a Mileniálové se spíše nadchnou nepeněžními nabídkami, jako například dřívější přístup k novým produktům.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

Personalizace je v dnešním světě nakupování na prvním místě. Ne vždy je však snadné ji zrealizovat. Obchodníci si musí nasadit detektivní klobouky, ponořit se do údajů a skutečně pochopit, co jejich zákazníky zajímá.

Za nabídkami, které vypadají, jako by byly vytvořeny jen pro vás, se skrývá spousta vědy a strategie. A pro podniky z toho vyplývá jasné poselství: buď se stanete osobními, nebo zůstanete pozadu!

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+