3 min. doba čtení

Další výzva ke spravedlivé hospodářské soutěži na evropském trhu

Ecommerce Europe je neziskové sdružení EU, které zastupuje společnosti prodávající zboží a služby online spotřebitelům v Evropě. Nyní spolu s dalšími národními sdruženími zveřejnilo otevřený dopis, v němž se zasazuje za rovné podmínky pro všechny podniky elektronického obchodu působící na evropském trhu.

Další výzva ke spravedlivé hospodářské soutěži na evropském trhu
Zdroj: Depositphotos

Nekalá hospodářská soutěž ze strany poskytovatelů mimo EU

Zájmové skupiny jsou znepokojeny rostoucí přítomností e-commerce poskytovatelů ze zemí mimo Evropskou unii, kteří zřejmě obcházejí předpisy EU. Tato pravidla se týkají kritických oblastí, jako je ochrana spotřebitele, bezpečnost výrobků, padělání, ochrana údajů, ochrana soukromí, environmentální normy a zdanění.

Organizace Ecommerce Europe tvrdí, že tyto postupy, které nejsou v souladu s předpisy, poskytují zahraničním subjektům nespravedlivou výhodu oproti společnostem se sídlem v EU.

Dopis zdůrazňuje potřebu lepšího prosazování stávajících předpisů s cílem zajistit spravedlivou hospodářskou soutěž.

Drahé dodržování předpisů

Společnosti se sídlem v EU čelí přísným předpisům a vysokým nákladům na jejich dodržování. Přitom pravidla se mohou v jednotlivých zemích lišit, což místním hráčům ztěžuje možnost konkurovat novým účastníkům ze zemí mimo EU. Ti přicházejí na evropský trh, aniž by dodržovali stejné normy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Důraz na jednotný trh

Luca Cassetti, generální tajemník Ecommerce Europe, konstatuje, že příliv subjektů ze zemí mimo EU poukázal na systémové chyby, které je nutné řešit.

„V uplynulých letech a dokonce i v poslední době vstoupili do Unie noví hráči v oblasti e-commerce ze zemí mimo EU, kteří vyvíjejí velký tlak na jednotný trh a na společnosti, které jsou již v EU etablovány. Vždy jsme byli a nadále budeme jednoznačně za otevřený a konkurenční trh, protože e-commerce je globálním fenoménem. Rozhodovací orgány a příslušné orgány však musí zajistit, aby tato soutěž byla spravedlivá.”

V dopise se také vyjadřují obavy o bezpečnost výrobků, které se dostávají ke spotřebitelům v EU ze zahraničních zdrojů. Údajně nesplňují požadavky a Ecommerce Europe varuje před potenciálně nebezpečnými výrobky, které se na trh mohou dostat.

Dočkáme se přísnějšího prosazování práv?

Organizace Ecommerce Europe a národní spolupodepisovatelé vyzývají k přísnějšímu dohledu nad zahraničními subjekty e-commerce a naléhají na orgány, aby na podniky mimo EU uplatňovaly stejnou úroveň kontroly a sankcí jako na podniky v Unii. Tvrdí, že problém nespočívá v samotných předpisech, ale v jejich slabém prosazování vůči subjektům se sídlem mimo EU.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+