3 min. doba čtení

Důvěra i hon za nejlepšími cenami. Jak vnímají Češi bezpečnost při nakupování módy online?

Zdá se, že mnoho Čechů se při online nakupování stará o bezpečnost, ale cena zůstává klíčovým faktorem při rozhodování. Přestože téměř polovina spotřebitelů měla negativní zkušenost s nákupem módy online, 37 % je ochotno nakoupit na neznámém e-shopu, pokud se jim líbí produkt a jeho cena. Jak tedy Češi navigují mezi důvěrou, bezpečností a lákavými nabídkami? Nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search odhaluje poznatky o chování, preferencích a obavách českých online nakupujících.

Důvěra i hon za nejlepšími cenami. Jak vnímají Češi bezpečnost při nakupování módy online?
Zdroj: Depositphotos

Navzdory obecnému pocitu bezpečí mělo 41 % uživatelů negativní zkušenost s online nakupováním. Běžné problémy zahrnují špatnou kvalitu zboží, dlouhé dodací lhůty, nedoručené objednávky nebo nedostatečnou zákaznickou podporu. Na druhou stranu stejné procento uživatelů zatím nenarazilo na žádné problémy, přičemž 39 % věří, že jejich osobní data jsou při nakupování v bezpečí.

Co činí e-shop důvěryhodným? 

Pro 56 % uživatelů jsou nejdůležitější názory a zkušenosti ostatních. 42 % Čechů preferuje u neznámých e-shopů platbu na dobírku, aby omezili rizika. 30 % uživatelů potřebuje vidět identifikační údaje firmy provozující e-shop a stejné procento ocení informace o dopravě a případných poplatcích. Mezi největší bariéry pro nákup na neznámém e-shopu pak patří gramatické chyby (49 %), podezřele nízké ceny (45 %), chybějící recenze (39 %) a chybějící identifikační údaje firmy (38 %).

Zdroj: Glami

Loajalita vs. cena: Dilema spotřebitele

Pokud jde o volbu mezi loajalitou a cenou, čeští spotřebitelé mají jasné preference. Pokud je cenový rozdíl stejného produktu na dvou e-shopech do 100 Kč, 70 % spotřebitelů dá přednost známému e-shopu. Když se však cenový rozdíl zvýší na 300 Kč, pouze 33 % zůstane věrných známému prodejci, zatímco 39 % je ochotno vyzkoušet neznámý e-shop.

Fenomén ultra rychlé módy

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Ultra rychlá móda je mezi českými spotřebiteli dobře známá, značky jako Temu a Shein zná až 80 % Čechů. Více než polovina zde již nakupovala, i přestože má stejné procento větší obavy o bezpečnost svých dat u těchto značek ve srovnání s jinými e-shopy. Zajímavé je, že 33 % má stejné obavy o svá osobní data jako u ostatních prodejců a 8 % se dokonce obává méně.

Hlavní motivací pro nákupy v těchto ultra rychlých módních obchodech není ani tak zábavný způsob nakupování, který tyto platformy nabízí, ale spíše široký sortiment a bezkonkurenční ceny. V důsledku toho 63 % Čechů necítí žádnou vinu nebo stud za tento způsob nakupování, na rozdíl od 24 %, kteří se z jakýchkoli důvodů cítí více či méně provinile.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+