3 min. doba čtení

Důvěra i hon za nejlepšími cenami. Jak vnímají Češi bezpečnost při nakupování módy online?

Zdá se, že mnoho Čechů se při online nakupování stará o bezpečnost, ale cena zůstává klíčovým faktorem při rozhodování. Přestože téměř polovina spotřebitelů měla negativní zkušenost s nákupem módy online, 37 % je ochotno nakoupit na neznámém e-shopu, pokud se jim líbí produkt a jeho cena. Jak tedy Češi navigují mezi důvěrou, bezpečností a lákavými nabídkami? Nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search odhaluje poznatky o chování, preferencích a obavách českých online nakupujících.

Důvěra i hon za nejlepšími cenami. Jak vnímají Češi bezpečnost při nakupování módy online?
Zdroj: Depositphotos

Navzdory obecnému pocitu bezpečí mělo 41 % uživatelů negativní zkušenost s online nakupováním. Běžné problémy zahrnují špatnou kvalitu zboží, dlouhé dodací lhůty, nedoručené objednávky nebo nedostatečnou zákaznickou podporu. Na druhou stranu stejné procento uživatelů zatím nenarazilo na žádné problémy, přičemž 39 % věří, že jejich osobní data jsou při nakupování v bezpečí.

Co činí e-shop důvěryhodným? 

Pro 56 % uživatelů jsou nejdůležitější názory a zkušenosti ostatních. 42 % Čechů preferuje u neznámých e-shopů platbu na dobírku, aby omezili rizika. 30 % uživatelů potřebuje vidět identifikační údaje firmy provozující e-shop a stejné procento ocení informace o dopravě a případných poplatcích. Mezi největší bariéry pro nákup na neznámém e-shopu pak patří gramatické chyby (49 %), podezřele nízké ceny (45 %), chybějící recenze (39 %) a chybějící identifikační údaje firmy (38 %).

Zdroj: Glami

Loajalita vs. cena: Dilema spotřebitele

Pokud jde o volbu mezi loajalitou a cenou, čeští spotřebitelé mají jasné preference. Pokud je cenový rozdíl stejného produktu na dvou e-shopech do 100 Kč, 70 % spotřebitelů dá přednost známému e-shopu. Když se však cenový rozdíl zvýší na 300 Kč, pouze 33 % zůstane věrných známému prodejci, zatímco 39 % je ochotno vyzkoušet neznámý e-shop.

Fenomén ultra rychlé módy

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Ultra rychlá móda je mezi českými spotřebiteli dobře známá, značky jako Temu a Shein zná až 80 % Čechů. Více než polovina zde již nakupovala, i přestože má stejné procento větší obavy o bezpečnost svých dat u těchto značek ve srovnání s jinými e-shopy. Zajímavé je, že 33 % má stejné obavy o svá osobní data jako u ostatních prodejců a 8 % se dokonce obává méně.

Hlavní motivací pro nákupy v těchto ultra rychlých módních obchodech není ani tak zábavný způsob nakupování, který tyto platformy nabízí, ale spíše široký sortiment a bezkonkurenční ceny. V důsledku toho 63 % Čechů necítí žádnou vinu nebo stud za tento způsob nakupování, na rozdíl od 24 %, kteří se z jakýchkoli důvodů cítí více či méně provinile.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge