Průzkum mezi více než 2 000 britskými spotřebiteli se zabývá současnými postoji a preferencemi spotřebitelů vůči otevřenému bankovnictví.
Pro karty se vyslovilo 22 % respondentů, v těsném závěsu za nimi bylo otevřené bankovnictví. Odhaduje se, že do pěti let se pro něj rozhodne 19 % britských spotřebitelů.
Otevřené bankovnictví je praxe, která umožňuje třetím stranám (např. fintech aplikacím) přistupovat k finančním údajům zákazníků bank prostřednictvím rozhraní API . To znamená, že zákazníci mohou bezpečně sdílet své finanční informace s jinými bankami nebo autorizovanými finančními organizacemi, jako jsou poskytovatelé platebních služeb, věřitelé a pojišťovny.
Přestože termín Open Banking ve společnosti příliš nerezonuje, průzkum zjistil, že když byla respondentům vysvětlena jeho definice, 45 % respondentů ve Velké Británii potvrdilo, že jej používají.
Při zkoumání nákupních záměrů britských spotřebitelů 42 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně využijí Open Banking pro platby v obchodech, zatímco 37 % uvedlo, že pravděpodobně budou tímto způsobem provádět platby online. Dále britští spotřebitelé, kteří Open Banking využívají především pro digitální nákupy, uvedli, že jej využívají pro online nákupy v maloobchodě (44 %), dále pro platby za komunální služby (36 %), letenky (30 %), hotely (34 %) a online předplatné (25 %).
Podle průzkumu tak Open Banking překonává ostatní platební metody, jako jsou manuální bankovní převody (13 %), kryptoměny (7 %) a Buy Now Pay Later (14 %). 42 % spotřebitelů uvedlo, že chtějí Open Banking používat pro budoucí nákupy, když zjistili, že podporuje mobilní a online platby přímo z jejich bankovního účtu.
Graf níže ukazuje spotřebitele, kteří plánují v příštích pěti letech častěji využívat otevřené bankovnictví, podle věku.