2 min. doba čtení

O 5 let bude otevřené bankovnictví populárnější než kryptoměna a BNPL

Vyplývá to z nedávného průzkumu společnosti emerchantpay, podle něhož zůstanou karty nejoblíbenější platební metodou i za pět let.

O 5 let bude otevřené bankovnictví populárnější než kryptoměna a BNPL
Zdroj: Depositphotos

Průzkum mezi více než 2 000 britskými spotřebiteli se zabývá současnými postoji a preferencemi spotřebitelů vůči otevřenému bankovnictví.

Pro karty se vyslovilo 22 % respondentů, v těsném závěsu za nimi bylo otevřené bankovnictví. Odhaduje se, že do pěti let se pro něj rozhodne 19 % britských spotřebitelů.

Otevřené bankovnictví je praxe, která umožňuje třetím stranám (např. fintech aplikacím) přistupovat k finančním údajům zákazníků bank prostřednictvím rozhraní API . To znamená, že zákazníci mohou bezpečně sdílet své finanční informace s jinými bankami nebo autorizovanými finančními organizacemi, jako jsou poskytovatelé platebních služeb, věřitelé a pojišťovny.

Zdroj: emerchantpay

Přestože termín Open Banking ve společnosti příliš nerezonuje, průzkum zjistil, že když byla respondentům vysvětlena jeho definice, 45 % respondentů ve Velké Británii potvrdilo, že jej používají.

Při zkoumání nákupních záměrů britských spotřebitelů 42 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně využijí Open Banking pro platby v obchodech, zatímco 37 % uvedlo, že pravděpodobně budou tímto způsobem provádět platby online. Dále britští spotřebitelé, kteří Open Banking využívají především pro digitální nákupy, uvedli, že jej využívají pro online nákupy v maloobchodě (44 %), dále pro platby za komunální služby (36 %), letenky (30 %), hotely (34 %) a online předplatné (25 %).

Podle průzkumu tak Open Banking překonává ostatní platební metody, jako jsou manuální bankovní převody (13 %), kryptoměny (7 %) a Buy Now Pay Later (14 %). 42 % spotřebitelů uvedlo, že chtějí Open Banking používat pro budoucí nákupy, když zjistili, že podporuje mobilní a online platby přímo z jejich bankovního účtu.

Graf níže ukazuje spotřebitele, kteří plánují v příštích pěti letech častěji využívat otevřené bankovnictví, podle věku.

Zdroj: emerchantpay

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Británie zvažuje přísnější regulace na ochranu spotřebitelů u modelu BNPL
3 min. doba čtení

Británie zvažuje přísnější regulace na ochranu spotřebitelů u modelu BNPL

Buy Now, Pay Later (BNPL) je finanční model, který umožňuje zákazníkům koupit zboží nebo služby a zaplatit za ně později, obvykle ve splátkách. Díky své jednoduchosti a flexibilitě se tento model stal velmi oblíbeným, zejména v oblasti e-commerce. Zároveň má svá úskalí. Nová britská labouristická vláda plánuje toto odvětví regulovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Klarna po dvou letech na českém trhu vstupuje na Slovensko
4 min. doba čtení

Klarna po dvou letech na českém trhu vstupuje na Slovensko

Švédský fintech Klarna, platební a nákupní služba, pokračuje ve své expanzi na další trhy v regionu střední a východní Evropy a nyní bude nabízet své služby i slovenským zákazníkům. Navazuje tak na svůj vstup na český trh, kam expandovala před téměř dvěma lety. Během této doby se Klarna dokázala stát významným hráčem na poli odložených […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+