3 min. doba čtení

Odhlásit se z používání příspěvků na Facebooku a Instagramu pro účely tréninku AI není jednoduché

Meta, mateřská společnost Instagramu a Facebooku, mění od 26. června 2024 své zásady ochrany osobních údajů. V reakci na obavy uživatelů společnost Meta od 22. května zaslala lidem v Evropě více než 2 miliardy oznámení v aplikacích a e-mailů s odkazem na formulář pro vyjádření nesouhlasu s používáním jejich údajů společností Meta za účelem trénování umělé inteligence.

Odhlásit se z používání příspěvků na Facebooku a Instagramu pro účely tréninku AI není jednoduché
Zdroj: Depositphotos

Na sociálních sítích se objevilo několik videí na toto téma, které údajně krok za krokem ukazují, jak vznést námitku proti tomu, aby společnost Meta pro tento účel používala vaše údaje. Jedno takové video na TikToku má více než 4,3 milionu zobrazení a 5 500 komentářů a bylo sdíleno více než 149 000krát. Skeptické příspěvky o funkci opt-out se sdílejí také na Redditu, X a Instagramu.

Zdroj: Snopes.com

Tato funkce byla dostupná pro uživatele v evropském regionu a ve Spojeném království, ale ne pro uživatele v USA. List New York Times uvedl, že Meta nemusela uživatele upozornit, a proto uživatelé možná ani nevěděli, že trénuje svou umělou inteligenci pomocí jejich veřejných příspěvků.

Na stránce společnosti Meta Jak Meta používá informacie pro generativní modely a funkce AI se uvádí, že uživatelé mají právo namítat proti tomu, aby se informace, které sdílely na produktech a službách společnosti Meta, používaly k vývoji a zlepšování AI ve společnosti Meta. Společnost Meta vede konzultace s hlavním regulátorem ochrany osobních údajů v EU, irskou komisí pro ochranu údajů, a zapracovala jejich zpětnou vazbu, aby zajistila, že způsob, jakým ve společnosti Meta trénují AI, je v souladu se zákony EU o ochraně osobních údajů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Společnost, která používá data uživatelů pro trénování AI, čelila rozsáhlé kritice ze strany Evropského centra pro digitální práva (noyb), neziskové organizace zaměřené na přesazování digitálních prav a zákonů o ochraně soukromí. Skupina podala stížnosti v 11 evropských zemích a požádala orgány, aby zahájily naléhavé řízení k zastavení této změny dříve, než vstoupí v platnost 26. června 2024. Proces odhlášení Meta je příliš komplikovaný a časově náročný a dokonce vyžaduje osobní důvody.

Evropský soudní dvůr již jasně uvedl, že společnost Meta nemá žádný oprávněný zájem, který by převažoval nad právem uživatelů na ochranu údajů, pokud jde o reklamu. Společnost Meta také tvrdí, že údaje uživatelů se mohou sdílet s jakoukoli třetí stranou – to znamená s kýmkoli na světě.

Meta tvrdí, že respektuje všechny námitky evropských uživatelů a že nepoužívá soukromé zprávy lidí s přáteli a rodinou k trénování svých systémů umělé inteligence. Irská komise na ochranu údajů (DPC) jí však oznámila, že nebude zpracovávat údaje uživatelů z EU/EHP pro účely nedefinovaných technik umělé inteligence. Společnost Meta je nadále přesvědčena, že její přístup je v souladu s evropskými zákony a předpisy, a je odhodlána přinést Meta AI a její modely více lidem na celém světě včetně Evropy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok představuje Search Ads Campaign
3 min. doba čtení

TikTok představuje Search Ads Campaign

TikTok rozšiřuje své reklamní možnosti uvedením nové funkce Search Ads Campaign. Jejím cílem je oslovit uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu prostřednictvím výsledků vyhledávání v aplikaci TikTok. Stále více lidí používá sociální platformy k vyhledávání produktů namísto tradičních vyhledávačů. A TikTok chce inzerentům umožnit cílení na uživatele právě v momentě, kdy aktivně hledají informace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě
3 min. doba čtení

Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě

Generativní AI se stává mocným nástrojem i v reklamě. Nedávná studie TikTok Marketing Science ukazuje, že uživatelé TikToku projevují výrazně větší nadšení a obeznámenost s obsahem generovaným AI, což poskytuje cenné poznatky pro značky, které chtějí využít potenciál AI v e-commerce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků
4 min. doba čtení

Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků

Období horlivého nakupování se blíží a společnost Meta představila nové funkce pro e-commerce segment. Novými nástroji chce pomoci při zvyšování prodeje a efektivnějším oslovení zákazníků. Marketéři budou mít prostor pro zvýraznění či připomenutí slev, s Location Ads dokáží oslovit turisty a svůj prostor dostanou i kamenné provozy. Tyto inovace slibují optimalizovanější a personalizovaný přístup k […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+