Nedávný průzkum společnosti BRC ukázal, že 13 % respondentů zvýší své výdaje za jídlo, pivo, víno a lihoviny. 9 % respondentů plánuje uspořádat setkání s přáteli a rodinou nebo se jich zúčastnit, aby sledovali zápasy. Přibližně 4 % respondentů plánují nákup oficiálního zboží a 6 % si koupí nový televizor nebo zařízení pro sledování zápasů.
Podle Krise Hamera, ředitele strategického plánování BRC, by tak britští výrobci potravin, elektroniky a úředního zboží mohli získat „hattrick“.
Samostatná studie společností VoucherCode a GlobalData se zabývala dopadem eura 2024 na ekonomiku Spojeného království. Výzkum zjistil, že 35,4 milionu lidí bude turnaj sledovat doma, v hospodách a restauracích, zatímco 30,7 milionu lidí bude sledovat alespoň jeden zápas s účastí anglického týmu.
Zpráva odhaduje, že Euro 2024 přinese britské ekonomice 2,75 miliardy liber díky zvýšeným výdajům za potraviny a nápoje, elektroniku, suvenýry, grilování a další produkty. Polovina z této částky bude vynaložena na potraviny a nápoje, přesněji 1,67 miliardy liber.
Co se týče nápojů, jednoznačným vítězem je pivo, kterého se během turnaje vypilo 82 milionů litrů. Oblíbené bude také víno a Aperol Spritz.
Turnaj zvyšuje výdaje nejen ve Spojeném království, ale i v dalších evropských zemích. Podle průzkumu GfK x NielsenIQ se letos ve Francii prodalo o 110 000 televizorů více v důsledku konání Eura UEFA a Olympijských her 2024 v Paříži. Po kvalifikaci Turecka na Euro došlo v této zemi k velkému nárůstu prodeje televizorů s velkou obrazovkou.