6 min. doba čtení

Týdenní sumář 16/2024: Demand Gen kampaně na Googlu osvěží AI, LinkedIn Premium bude i pro firmy, brandbuilding je více než performance

Na Threads přibude posílání zpráv. Jak Češi vnímají AI při nakupování módy? Velkým tech hráčům se nedaří dodržovat DSA.

Týdenní sumář 16/2024: Demand Gen kampaně na Googlu osvěží AI, LinkedIn Premium bude i pro firmy, brandbuilding je více než performance

Společnost Meta chce zlepšit uživatelský zážitek z platformy Threads. Uživatelé budou moci brzy řadit výsledky vyhledávání chronologicky, což usnadní zapojení a diskusi v reálném čase. Cílem této aktualizace je poskytnout uživatelům větší kontrolu nad konzumací obsahu a informovat je o nejnovějších konverzacích. Další testování se týká funkcí přímého zasílání zpráv. Uživatelé sice budou moci posílat zprávy prostřednictvím služby Threads, ale ty budou přesměrovány do schránky příjemce na Instagramu.

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a lépe vnímají svou ekonomickou situaci, ukázal průzkum Asociace českého elektronického obchodu APEK. Jen v prvním čtvrtletí letošního roku si čtyři z deseti nakupujících na internetu vybrali pro svůj nákup dosud nevyzkoušený e-shop. Průzkum také ukázal, že spotřebitelé obecně lépe vnímají svou ekonomickou situaci. To potvrzují i celkové měsíční výdaje za zboží nakoupené přes internet – v březnu se stejně jako v prvních dvou měsících blížily 4 000 Kč. Lze tedy očekávat, že česká e-commerce v roce 2024 opět poroste.

Google integruje generativní umělou inteligenci do své reklamní platformy. Nová funkce umožní vytvářet vizuály pro kampaně Demand Gen přímo v nastavení reklamy. Tento typ kampaní se zaměřuje na generování poptávky po produktech nebo službách. Cílem je přilákat a zaujmout potenciální zákazníky, kteří by mohli mít o nabízený produkt zájem. Tyto kampaně využívají různé vizuálně atraktivní reklamní formáty a zobrazují se na nejdůležitějších platformách společnosti Google, jako jsou YouTube, Discover a Gmail. Díky novému nástroji pro generování obrázků by mohlo být testování nových kreativních konceptů efektivnější. Google zajišťuje transparentnost tím, že nikdy nevytváří identické obrázky a všechny vizuály generované pomocí AI označuje.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Amazon plánuje spustit železniční dopravu mezi distribučními centry v Itálii a Německu. Cílem této iniciativy je výrazně snížit emise CO2. Širší strategií společnosti Amazon je více využívat železniční a námořní dopravu v Evropě.

Uvažujete o expanzi? Pokud máte e-shop a vidíte v něm přidanou hodnotu, nevyplatí se čekat. Jak by měl celý proces probíhat a čeho byste se měli vyvarovat, nám ve studiu Ecommerce Bridge prozradil Jan Aštary, CEO a Financial Advisor společnosti Dexfinity.

Ján Aštary z Dexfinity

V dnešním světě je spolupráce mezi influencery a značkami nedílnou součástí úspěšné kampaně. Aby však byla efektivní a transparentní, je nezbytné mít jasně definované podmínky. Na to však známé osobnosti veřejného života na Slovensku narazily. Kódex influencer marketingu reagoval na nedávný případ, kdy značky ukončily spolupráci s influencery na základě vyjádření podpory veřejnosti prezidentskému kandidátovi. Doporučuje značkám a tvůrcům nepodceňovat smlouvu a komunikovat transparentně, a to na obou stranách.

Analýza společnosti Nest Commerce tvrdí, že tradiční přístup zaměřený pouze na marketingový výkon ustupuje budování značky. Údaje z více než 40 projektů e-commerce ukázaly, že značky, které vedle výkonnostních kampaní realizovaly kampaně zaměřené na zvyšování povědomí nebo návštěvnosti, zaznamenaly až 31% roční nárůst návratnosti investic do reklamy. Naopak u značek, které se spoléhaly pouze na výkonnostní kampaně, došlo k 32% ročnímu poklesu návratnosti.

LinkedIn zavádí novou možnost předplatného, tentokrát zaměřenou na firmy. Cílem balíčku je zvýšit viditelnost značky na platformě. V rámci prémiového účtu se firmy mohou těšit na nové funkce, jako je vlastní tlačítko CTA, přístup k seznamu návštěvníků profilu, poutavější reference a umělá inteligence bude hodnotit obsah. Předplatné je v současné době ve fázi testování. Vybrané malé podniky zkoušejí balíčky začínající na 99 dolarech měsíčně.

Je nutné, aby e-shopy hledaly webové řešení na míru, nebo se od začátku spokojí s krabicovým produktem? GymBeam v současné době migruje svá data z Magenta a je to proces, který potrvá několik měsíců až let. Co by v minulosti udělali jinak, aby se tomu vyhnuli, kdy reálně uvažovat o řešení na míru hned od začátku a na co by se měly ostatní e-shopy z pohledu webu zaměřit, nám v Ecommerce Bridge řekl Róbert Čižmár, technický ředitel společnosti GymBeam.

Robert Čižmár z GymBeam

Až 82 % amerických internetových obchodníků působících na mezinárodních trzích se v loňském roce setkalo s kybernetickým útokem nebo únikem dat. E-shopy chtějí na jedné straně usnadnit bezproblémové transakce, ale zároveň se chtějí chránit před podvodnou činností, která výrazně roste. Mezi analyzovanými nástroji pro prevenci podvodů vyniklo dvoufaktorové ověřování (2FA), které účinně zmírňuje podvody a zároveň minimálně narušuje transakční procesy. Zejména 2FA na transakci, kdy jsou uživatelé ověřováni při každé pokladně, se ukazuje jako nejúčinnější metoda, která se může pochlubit nejnižší mírou neúspěšných plateb.

Po vstupu evropského zákona o digitálních službách v platnost se velcí technologičtí hráči snaží zvýšit transparentnost reklam, ale příliš se jim to nedaří. Zákon vyžaduje, aby platformy vedly veřejně prohledávatelné knihovny reklam. Podle aktuálních zjištění se však společnosti jako X, Meta a TikTok neposunuly dobrým směrem. Dokonce i platformy s dlouhodobě existujícími knihovnami reklam, jako je Meta, jsou kritizovány za značné mezery v údajích a funkčnosti. Při regulaci ochrany osobních údajů platformy často upřednostňují generování příjmů před právní odpovědností. A to navzdory sankcím, které může EU za nedodržení předpisů uložit.

Minulý týden jsme se viděli ve Zvolenu na Ecommerce Bridge Live a nyní bych vás rád pozval do Liptovského Mikuláše, kam přijedeme 9. května. Budou tam s námi Slavomíra Kollárová z Inspio, Dušan Vereš z agentury ui42, Jakub Sidorják z Daktely, Michaela Čerkesová z DPD a zakladatel raketové slovenské značky GymBeam Dalibor Cicman. Kromě toho si zasoutěžíte o hodnotné ceny, seznámíte se s novými lidmi při neřízeném networkingu, navážete nové kontakty a občerstvíte se. Samozřejmě se dozvíte důležité informace, které vám pomohou rozhýbat vaše podnikání nebo vás inspirují ke změně. Kapacita je omezená, proto se vstupenkami rozhodně neváhejte. Ty si můžete zakoupit již nyní nebo se registrovat na online přenos akce zcela zdarma.

Loňský rok byl pro generativní systémy umělé inteligence přelomový. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale co si o zavádění AI do světa módy myslí čeští spotřebitelé? Průzkum GLAMI Fashion (Re)search zjišťoval, jaké nové nástroje znají a která řešení jim nejvíce vyhovují. Například 14 % respondentů spoléhá na virtuální asistenty při objevování oblečení na míru, zatímco 11 % respondentů vidí přínos v online nástrojích rozšířené reality, jako jsou virtuální fitting roomy, které umožňují zákazníkům nahrát vlastní fotografie a vizualizovat si, jak by na nich konkrétní produkty vypadaly.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Červen přál online objednávkám služeb
2 min. doba čtení

Červen přál online objednávkám služeb

Nákup služeb v online prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+