2 min. doba čtení

„Nepodceňujte smlouvu s influencery,“ odkazuje Kodex Influencer Marketingu

V dnešním světě je spolupráce mezi influencery a značkami nedílnou součástí úspěšné kampaně. Aby však byla spolupráce efektivní a transparentní, je nezbytné mít jasně definované smluvní podmínky. Na to však narazily známé osobnosti veřejného života na Slovensku.

„Nepodceňujte smlouvu s influencery,“ odkazuje Kodex Influencer Marketingu
Zdroj: Depositphotos

Kodex Influencer Marketingu (KIM) vznikl s cílem “chránit a usměrňovat influencery, značky i agentury během jejich reklamních spoluprací”. Nyní reaguje na aktuální kauzu ukončení spolupráce značek s influencery na základě vyjádření veřejné podpory kandidátovi ve slovenských prezidentských volbách roku 2024.

„Základem pro funkční spolupráci influencerů se značkou by měla být smlouva, která přesně vymezí rámec a pravidla spolupráce. Standardně se ve smlouvě o spolupráci ukotvuje i mlčenlivost o informacích a procesech souvisejících s sjednáváním, uzavíráním nebo plněním smlouvy a komunikací související s jejím plněním. Podle hodnotových nastavení značky záleží, zda se rozhodne ve smlouvě o spolupráci vymezit i hranice při komunikaci společenských a politických témat,” píše se ve zprávě.

Tyto smlouvy by měly přesně vymezit rámec a pravidla spolupráce, jakož i zajistit mlčenlivost o citlivých informacích.

Kamenem úrazu je i označování spolupráce

Zároveň je důležité brát v úvahu i právní předpisy týkající se označování placených spoluprací. Bez ohledu na to, zda se jedná o politickou nebo komerční reklamu, influenceři by měli být vždy transparentní vůči svým sledovatelům.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Začátkem roku spustilo sdružení IAB Slovakia kontrolu označování reklamních spoluprací influencerů. Monitorovaly příspěvky 50 influencerů a tvůrců obsahu na Instagramu během období před Vánocemi v roce 2023. Z více než 2200 příspěvků bylo 24% označeno jako komerční.

„Transparentně označených jako reklama je 68 % z 530 identifikovaných komerčních příspěvků,“ uvádí článek.

Nejde přitom jen o místní legislativu, téma řeší i evropský Zákon o digitálních službách (DSA). Evropská komise nedávno zveřejnila zprávu o alarmující neférovosti ze strany influencerů. V rámci monitoringu se ukázalo, že až 97 % z monitorovaných tvůrců obsahu zveřejnilo komerční obsah, ale jen 20 % uvedlo, že jde o reklamu.

Vnitrostátní orgány mohou tyto osoby kontaktovat s požadavkem na dodržování platných pravidel, případně mohou přijmout další opatření k prosazování práva.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?
3 min. doba čtení

AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?

Nedávná zpráva společnosti HypeAuditor odhaluje důležité trendy jak používají nástroje AI influenceři na Instagramu. umělá inteligence začíná hrát roli nejen při tvorbě obsahu, ale také v rámci influencer marketingu. Průzkum mezi 620 influencery z USA, Velké Británie a Austrálie poskytuje přehled o jejich postojích k obsahu vytvářenému umělou inteligencí, digitálním klonům a potenciální budoucnosti influencerů […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+