2 min. doba čtení

První kilometry Amazonu ke snížení emisí vedou přes železnici

Amazon plánuje spustit železniční službu pro přepravu produktů mezi distribučními centry v Itálii a Německu. Cílem iniciativy je výrazně snížit emise CO2.

První kilometry Amazonu ke snížení emisí vedou přes železnici
Zdroj: Depositphotos

Mezi aktuální výzvy mnoha společností patří právě snížení emisí. Udržitelná doprava je jedním z pilířů snížení dopadu na životní prostředí při zachování efektivních dodavatelských řetězců, což je pro e-commerce klíčová věc.

Dohoda Amazonu s italskými státními železnicemi stanovuje dvě trasy, celkem devět vlaků týdně. Očekává se, že tato spolupráce sníží emise CO2 o 9 000 tun ročně v porovnání se silniční dopravou.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Partnerství je v souladu s cílem Evropské unie zvýšit železniční dopravu na 30 % do roku 2030. Širší strategie Amazonu je využívat železniční a námořní dopravu v Evropě – má v plánu využít více než 100 železničních a více než 300 námořních tras.

„Železniční spojení do Německa a z Německa jsou součástí našeho strategického plánu, který je v souladu s cílem Evropské unie, aby se do roku 2030 30 % zboží přepravovalo po železnici,“ přiblížila Sabrina De Filippis, generální ředitelka společnosti Mercitalia Logistics.

De Filippis dále zdůraznila závazek společnosti Mercitalia využívat moderní technologie k minimalizaci emisí při zachování vysoké kvality služeb. Patří sem iniciativy jako digitální automatické spojování nákladních vozů a digitalizace skladů.

|

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+