Mezi aktuální výzvy mnoha společností patří právě snížení emisí. Udržitelná doprava je jedním z pilířů snížení dopadu na životní prostředí při zachování efektivních dodavatelských řetězců, což je pro e-commerce klíčová věc.
Dohoda Amazonu s italskými státními železnicemi stanovuje dvě trasy, celkem devět vlaků týdně. Očekává se, že tato spolupráce sníží emise CO2 o 9 000 tun ročně v porovnání se silniční dopravou.
Partnerství je v souladu s cílem Evropské unie zvýšit železniční dopravu na 30 % do roku 2030. Širší strategie Amazonu je využívat železniční a námořní dopravu v Evropě – má v plánu využít více než 100 železničních a více než 300 námořních tras.
„Železniční spojení do Německa a z Německa jsou součástí našeho strategického plánu, který je v souladu s cílem Evropské unie, aby se do roku 2030 30 % zboží přepravovalo po železnici,“ přiblížila Sabrina De Filippis, generální ředitelka společnosti Mercitalia Logistics.
De Filippis dále zdůraznila závazek společnosti Mercitalia využívat moderní technologie k minimalizaci emisí při zachování vysoké kvality služeb. Patří sem iniciativy jako digitální automatické spojování nákladních vozů a digitalizace skladů.