2 min. doba čtení

Výkon ustupuje, králem kampaní je brand

Tradiční přístup zaměřený pouze na výkonnost marketingu ustupuje sofistikovanějšímu budování značky, poukazuje analýza společnosti Nest Commerce.

Výkon ustupuje, králem kampaní je brand
Zdroj: Depositphotos

Tzv. „Full funnel performance“ přístup zdůrazňuje budování povědomí a získávání zákazníků prostřednictvím platformy založené na videu, jako jsou Meta, TikTok a Google. Report je postaven na datech od více než 40 e-commerce značek.

Vsadit na brand sa vyplácí

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Značky, které spustily i awareness nebo traffic kampaně spolu s výkonnostními kampaněmi, zaznamenaly až 31% roční zvýšení návratnosti investic do reklamy (ROAS). Naopak značky, které spoléhají výlučně na výkonnostní kampaně, zažily 32% roční pokles ROAS.

Značky by měly na to myslet obzvlášť před intenzivní sezónou prodejů jako jsou Vánoce či Black Friday. Zvyšovat povědomí o značce ještě před očekávanými vrcholovými obdobími se může vyplatit.

Video vládne

Platformy založené na videu, jako je TikTok a Instagram Reels, hrají klíčovou roli při zakládání značky a budování povědomí, a to hlavně při cílení na mladší skupiny. TikTok se především v prvním čtvrtletí výrazně zlepšil s 37% vyšší konverzní mírou oproti předchozímu období, čímž posiluje pozici silné platformy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Například Performance Max kampaně přinášejí ve srovnání s většinou metrik lepší výsledky s 80% meziročním nárůstem míry konverze a 20% nárůstem míry prokliku.

„Vaše publikum je na neěkolika kanálech. Vaše značka by měla být také. Dny, kdy Meta měla monopol na placenou sociální aktivitu, se krátí. Publikum stále více rozděluje svůj čas a pozornost mezi více kanálů,” uvádí zpráva.

Report firmám doporučuje dávat si při tvorbě marketingových strategií pozor na důležitost budování komunity a celkový přístup k marketingu. Značky, které v minulosti omezily investice do budování své značky, mohou nyní na trhu pociťovat potíže.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů
5 min. doba čtení

Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů

Když značka vstoupí do online světa, stává se součástí nekonečného toku diskusí, trendů a memů. Některé přirozeně září, jiné se jen nejistě snaží najít své místo. Co však odlišuje ty, které dokážou zasáhnout správnou notu, od těch, které vyvolávají jen rozpaky? Podle studie Cultured je klíčem odvaha připojit se ke kultuře způsobem, který nejen pobaví, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek
2 min. doba čtení

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek

Podle rozsáhlého výzkumu společnosti Kantar, který analyzoval 20 000 značek v 540 kategoriích a na 54 trzích během deseti let, budování silných značek vyžaduje dva klíčové prvky – smysluplnost a jedinečnost. Výzkum označil diferenciaci značky za klíčový motor růstu, především při oslovování široké skupiny zákazníků.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+