Tzv. „Full funnel performance“ přístup zdůrazňuje budování povědomí a získávání zákazníků prostřednictvím platformy založené na videu, jako jsou Meta, TikTok a Google. Report je postaven na datech od více než 40 e-commerce značek.
Vsadit na brand sa vyplácí
Značky, které spustily i awareness nebo traffic kampaně spolu s výkonnostními kampaněmi, zaznamenaly až 31% roční zvýšení návratnosti investic do reklamy (ROAS). Naopak značky, které spoléhají výlučně na výkonnostní kampaně, zažily 32% roční pokles ROAS.
Značky by měly na to myslet obzvlášť před intenzivní sezónou prodejů jako jsou Vánoce či Black Friday. Zvyšovat povědomí o značce ještě před očekávanými vrcholovými obdobími se může vyplatit.
Video vládne
Platformy založené na videu, jako je TikTok a Instagram Reels, hrají klíčovou roli při zakládání značky a budování povědomí, a to hlavně při cílení na mladší skupiny. TikTok se především v prvním čtvrtletí výrazně zlepšil s 37% vyšší konverzní mírou oproti předchozímu období, čímž posiluje pozici silné platformy.
Například Performance Max kampaně přinášejí ve srovnání s většinou metrik lepší výsledky s 80% meziročním nárůstem míry konverze a 20% nárůstem míry prokliku.
„Vaše publikum je na neěkolika kanálech. Vaše značka by měla být také. Dny, kdy Meta měla monopol na placenou sociální aktivitu, se krátí. Publikum stále více rozděluje svůj čas a pozornost mezi více kanálů,” uvádí zpráva.
Report firmám doporučuje dávat si při tvorbě marketingových strategií pozor na důležitost budování komunity a celkový přístup k marketingu. Značky, které v minulosti omezily investice do budování své značky, mohou nyní na trhu pociťovat potíže.