2 min. doba čtení

Technologické firmy mají v transparentnosti reklam stále výrazné mezery

Po vstupu evropského zákona o digitálních službách (DSA) v platnost se velcí technologičtí hráči snaží zvýšit transparentnost reklam. Nevypadá to však pro ně vůbec dobře.

Technologické firmy mají v transparentnosti reklam stále výrazné mezery
Zdroj: Depositphotos

DSA vyžaduje, aby platformy udržovaly veřejně prohledávatelné knihovny reklam. Současná zjištění však naznačují, že platformy jako X, Meta a TikTok se neposunuly dobrým směrem. Vliv platforem a potřeba změny nabývá na významu, zejména v souvislosti s nadcházejícími prezidentskými volbami v USA.

Zákon o digitálních službách vstoupil v platnost v listopadu 2022 a poskytovatelé služeb, kterých se týkal, se museli jeho ustanovením přizpůsobit do začátku roku 2024. Od 17. února 2024 se pravidla DSA vztahují na všechny platformy.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Podle průzkumu společností Mozilla a CheckFirst technologičtí giganti stále aktivně nezajišťují transparentnost. Dokonce i platformy s nejdéle fungujícími reklamními knihovnami, jako je Meta, jsou kritizovány za značné mezery v datech a funkčnosti. Při regulaci ochrany osobních údajů platformy často upřednostňují generování příjmů před právní odpovědností. A to navzdory sankcím, které může EU za nedodržování předpisů uložit.

Zdroj: CheckFirst

Analýza zahrnuje řadu faktorů, včetně hloubky poskytovaných informací, dostupnosti historických dat a přesnosti reklamních úložišť. Hlavní obavy pramení z nepřesností a chybějících údajů, které podkopávají důvěryhodnost.

Navzdory snahám DSA o pokrok v zajištění transparentnosti reklamy to zatím vypadá, že společnosti mají, eufemisticky řečeno, značný prostor pro zlepšení svého přístupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+