2 min. doba čtení

Technologické firmy mají v transparentnosti reklam stále výrazné mezery

Po vstupu evropského zákona o digitálních službách (DSA) v platnost se velcí technologičtí hráči snaží zvýšit transparentnost reklam. Nevypadá to však pro ně vůbec dobře.

Technologické firmy mají v transparentnosti reklam stále výrazné mezery
Zdroj: Depositphotos

DSA vyžaduje, aby platformy udržovaly veřejně prohledávatelné knihovny reklam. Současná zjištění však naznačují, že platformy jako X, Meta a TikTok se neposunuly dobrým směrem. Vliv platforem a potřeba změny nabývá na významu, zejména v souvislosti s nadcházejícími prezidentskými volbami v USA.

Zákon o digitálních službách vstoupil v platnost v listopadu 2022 a poskytovatelé služeb, kterých se týkal, se museli jeho ustanovením přizpůsobit do začátku roku 2024. Od 17. února 2024 se pravidla DSA vztahují na všechny platformy.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Podle průzkumu společností Mozilla a CheckFirst technologičtí giganti stále aktivně nezajišťují transparentnost. Dokonce i platformy s nejdéle fungujícími reklamními knihovnami, jako je Meta, jsou kritizovány za značné mezery v datech a funkčnosti. Při regulaci ochrany osobních údajů platformy často upřednostňují generování příjmů před právní odpovědností. A to navzdory sankcím, které může EU za nedodržování předpisů uložit.

Zdroj: CheckFirst

Analýza zahrnuje řadu faktorů, včetně hloubky poskytovaných informací, dostupnosti historických dat a přesnosti reklamních úložišť. Hlavní obavy pramení z nepřesností a chybějících údajů, které podkopávají důvěryhodnost.

Navzdory snahám DSA o pokrok v zajištění transparentnosti reklamy to zatím vypadá, že společnosti mají, eufemisticky řečeno, značný prostor pro zlepšení svého přístupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+