6min. doba čtení

Týdenní sumář 13/2024: Seznam.cz upravuje reklamní politiku, na LinkedInu se rozšiřuje odesílání zpráv, Canva chce oslovit profesionální designéry

V Maďarsku vstupuje v platnost novela poštovního zákona. Český e-commerce na cestě ke stabilnějším výsledkům. Amazon podpoří malé a střední podniky v Británii.

Týdenní sumář 13/2024: Seznam.cz upravuje reklamní politiku, na LinkedInu se rozšiřuje odesílání zpráv, Canva chce oslovit profesionální designéry

Seznam.cz mění pravidla pro zobrazování reklamy. Společnost hledá způsob, jak vyvážit soukromí uživatelů a možnosti cílené reklamy. Platit se bude v obou variantách – buď daty, nebo penězi. Uživatelé si mohou vybrat, zda se jim bude zobrazovat cílená reklama na základě cookies, nebo zaplatí částku 79 Kč měsíčně. Ani v tomto případě se však reklamy nezbaví. Rozdíl bude v tom, že místo cílené reklamy se jim bude zobrazovat sdělení mimo jejich zájem.

Dne 28. března vstoupila v Maďarsku v platnost novela poštovního zákona. Maďarští zákazníci budou povinni využívat služeb Magyar Posta při nákupech online. O této novince jsme vás již informovali, ale měli jsme dvě vyjádření, ze kterých nebylo jasné, koho se nová pravidla budou týkat a co si z nich mají odnést místní e-shopy. Podrobnosti poskytla asociace APEK v právním vyjádření a na blogu o tom psala i Pošta bez hranic. Povinnost nabízet doručení prostřednictvím Magyar Posta se týká všech subjektů, které cílí na maďarský trh. Výjimkou jsou však případy, kdy obchodník doručuje zboží přímo ze zahraničí. Pokud tedy e-shop posílá zásilky do Maďarska přímo z České republiky, Magyar Posta nemůže garantovat doručení, a proto nemusí být povinně zahrnuta do nabídky dopravců daného obchodu.

Canva si získala oblibu především díky snadnému používání, poměrně rozsáhlé knihovně vizuálních prvků a možnosti týmové spolupráce. Nyní se hodlá zaměřit na profesionální designéry a získat si jejich přízeň. Oblíbená online platforma pro tvorbu vizuálů odkoupila softwarový balík Affinity. Získala tak do vlastnictví programy Affinity Designer, Photo a Publisher, které konkurují aplikacím Adobe Illustrator, Photoshop a InDesign. Aplikace Affinity zatím zůstávají od platformy Canva oddělené, ale v budoucnu lze očekávat jejich plnou integraci.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rychlé reakce na firemních profilech, na které jsou lidé zvyklí z Instagramu nebo Facebooku, budou nyní realitou i na LinkedIn. Platforma představila funkci, která má změnit způsob, jakým značky komunikují s publikem – přidala možnost posílat zprávy na profily firemních stránek. Uživatelé sítě LinkedIn se tak mohou těšit na přístupnější konverzace, které jim umožní navázat nové obchodní kontakty, najít pracovní příležitosti nebo získat podporu.

Očekává se, že e-commerce, který v posledních dvou letech zaznamenal výrazný pokles, se v letošním roce zotaví a vrátí se k udržitelnému růstu. Analýza společnosti Upgates ukazuje, že český e-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních produktů. Největší podíl na tržbách má dražší zboží z kategorií, jako je elektronika, nářadí a stavební materiál. Úspěšným e-shopům se daří pronikat i na další trhy. Každý čtvrtý e-shop v České republice již prodává v zahraničí a díky kulturní blízkosti nejčastěji expanduje na Slovensko. Postupně si získává oblibu také německý, rumunský a maďarský trh.

Report z Ecommerce Bridge LIVE v Trnave

O tom, že expanze je pro e-shopy nejen důležitá, ale i zásadní, jsme mluvili na konferenci Ecommerce Bridge LIVE. Na pódiu vystoupili zástupci společností Muziker, CREATIVE Sites, MRS Sklady, DPD a iSEXshop.sk. V článku jsme shrnuli další zajímavé postřehy z toho, co v Trnavě zaznělo. Určitě si ho nenechte ujít, pokud jste přednášky nestihli naživo nebo z livestreamu.

Lidé se potřebují učit novým věcem. Svět se vyvíjí rychleji než kdy jindy a ti, kteří zanedbávají svůj vlastní pokrok, mohou klopýtnout. Jaké jsou výhody placených online kurzů? Adam Cagala, Data Master ve společnosti ptagroup & spoluzakladatel Akademio, nám v Ecommerce Bridge řekl, zda se vyplatí a zda je lepší absolvovat celý kurz, nebo jednotlivé prvky.

Adam Cagala, Akademio

YouTube testuje novou možnost, která zjednoduší navigaci k nejzajímavějším částem videí a umožní rozšířené možnosti remixování krátkých videí YouTube. Tato novinka využívá umělou inteligenci k identifikaci nejzajímavějších částí videí. Na základě toho umožní divákům mezi nimi snadno přeskakovat. YouTube si od této funkce slibuje lepší zážitek z obsahu. Pro některé uživatele však může být tato inovace příliš zjednodušující a může omezit plné využití videí. Kromě toho YouTube přichází s dalším vylepšením. Snaží se rozšířit interakci s videoklipy YouTube Shorts tím, že umožňuje remixování již zremixovaných videoklipů. Plánuje tak rozšířit možnosti spolupráce a tvorby originálního obsahu.

Amazon Business chce prostřednictvím nového projektu podpořit malé a střední podniky ve Velké Británii. Projekt se zaměří na podniky s méně než 250 zaměstnanci a obratem nižším než 50 milionů eur. Podnikatelé z této skupiny tvoří páteř britské ekonomiky – tvoří přibližně tři pětiny zaměstnanosti a polovinu obratu soukromého sektoru. Patří mezi ně například regionální dodavatelé nebo malé rodinné podniky. Amazon se je snaží podpořit a zviditelnit před většími nadnárodními společnostmi.

Týdenní podcast UPdate

Vyhlášení ceny ShopRoku se blíží. Již 11. dubna převezmou e-shopaři a e-shopistky svá ocenění v pražském Slovanském domě. Samotnému vyhlášení však bude předcházet novinka v podobě konference E-commerce JAM Light, která přivítá tři řečníky mimo Českou republiku a představí jejich příspěvky na téma aktuálních trendů v oboru. E-commerce JAM patří mezi přední slovinské e-commerce akce v regionu. Vyznačuje se velkými značkami, skvělou návštěvností, spoustou příležitostí a inspirací. V Praze vystoupí například psychologička a zakladatelka společnosti Topicx Liraz Margalit, Chief Marketing & Digital Officer ve společnosti Active Brands David Pivk nebo Michal Buzek, ředitel BI skupiny Heureka Group.

Tomáš Záškvara ze společnosti Neoship ví, že doprava může být klíčovým prvkem mezi úspěchem a neúspěchem podniku. A ví také, že spoléhat se pouze na levná řešení není vždy to nejlepší. V našem studiu přiblížil, co může reálně ušetřit finance, jak může v tomto segmentu pomoci prostředník a zda může díky spolupráci nabídnout lepší ceny.

Tomáš Záškvara, Neoship

Ecommerce Bridge Live 2024 zavítá na své cestě po Slovensku do Zvolena. Přijďte si užít nabité přednášky do úžasného prostoru The Secret Bar. Uvidíme se 18.4.2024, tentokrát až se 7 řečníky! Jak psát pro web podle současných požadavků a možností, které nabízí umělá inteligence? Proč jsou potřeba přesná účetní data? Jak může dobré skladování zlepšit vaše podnikání? Pro koho mohou být tržiště příležitostí a pro koho hrozbou? Jaká byla cesta k silné značce, jako je GymBeam? Odpovědi na všechny tyto otázky a mnoho dalších důležitých bodů se dozvíte 18. dubna na konferenci Ecommerce Bridge LIVE ve Zvolenu. Užijte si pohodový večer s chutným rautem a tentokrát i s nevšedním překvapením, navažte nové kontakty na networkingové akci a učte se od těch nejlepších. Vstupenky a registrace na bezplatný živý přenos jsou k dispozici na webu ecommercebridge.sk.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+