2 min. doba čtení

Červen přál online objednávkám služeb

Nákup služeb v online prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Červen přál online objednávkám služeb
Zdroj: Depositphotos

Období před dovolenými k využití on-line služeb vybízí

Větší zájem o nákup služeb prostřednictvím on-line prostředí jsme v červnu očekávali. Češi si na internetu zajišťují jak ubytování či dopravu, tak i například pojištění na cesty. Dovolené jsou podle našeho názoru hlavní motivací pro aktuální nárůst,“ komentuje výstupy výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zájem o služby mezi spotřebiteli sledujeme, stejně jako další údaje, pravidelně každý měsíc od začátku roku. Zatímco například v dubnu a květnu se pohyboval počet zákazníků poskytovatelů služeb mezi 24 a 25 %, v červnu to bylo přes 28 %.“ Průměrná útrata za služby přitom byla na základě vyjádření respondentů výzkumu 5 764 Kč.

Ekonomická situace domácností je stabilizovaná, za zboží na internetu Češi ve druhém čtvrtletí utráceli víc než na začátku roku.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

APEK se podruhé v letošním roce ptal internetových zákazníků, jak vnímají svoji ekonomickou situaci. Jako velmi dobrou ji označilo 9,1 %, jako dobrou 35,8 % a jako dostatečnou 42,4 %. „Vnímání vlastní ekonomické situace je z pohledu našich zákazníků velmi podobné jako v prvním čtvrtletí. Podle mého názoru se jedná o pozitivní zprávu, kterou navíc doplňují data o nákupech zboží i služeb,“ komentuje Jan Vetyška. Alespoň jeden nákup zboží v e-shopech udělalo v červnu 85,4 % uživatelů internetu, kteří v průměru za celý měsíc utratili více než 4 300 korun. „Ve druhém čtvrtletí je počet nakupujících i průměrná útrata vyšší, než tomu bylo v prvním kvartálu. Potvrzuje to, že se české e-commerce opět daří a prodeje rostou,“ uzavřel Vetyška.

Nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňuje APEK pravidelně každý měsíc. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1074 respondentů.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+