2 min. doba čtení

Seznam.cz mění pravidla pro zobrazování reklamy. Uživatelé zaplatí daty nebo penězi

Společnost Seznam.cz hledá cestu k rovnováze mezi ochranou soukromí uživatelů a možnostmi cílené reklamy. Bude se platit v obou možnostech – ať už daty, nebo penězi.

Seznam.cz mění pravidla pro zobrazování reklamy. Uživatelé zaplatí daty nebo penězi
Zdroj: seznam.cz

Reklamy se v každém případě uživatelé nezbaví. Jde jen o to, zda se bude zobrazovat cílená reklama na základě souboru cookies, nebo na uživatele bude za částku 79 Kč měsíčně vyskakovat reklama mimo jeho zájmu.

Nabídka služeb bez cílené reklamy

Společnost dneškem zavádí nový platební model, kde se uživatelé mohou rozhodnout o tom, jak bude vypadat jejich domovská stránka. Na základě cookies totiž služba dokáže zobrazovat obsah šitý na míru – třeba zprávy z regionu. Seznam.cz zároveň deklaruje svou transparentnost ohledně uchovávání dat o uživatelích a umožňuje jim regulovat své preference ohledně zobrazeného obsahu a reklamy.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

“Nový platební model s názvem Seznam bez cílené reklamy se začne od tohoto týdne teprve testovat na několika desítkách tisíc uživatelů. V následujících týdnech pak předpokládáme jeho přirozené a postupné nasazení na všechny uživatele,” uvádí platforma ve svém vyjádření.

Předchozí uživatelské rozhodnutí o práci s daty

Seznam.cz se jako přední hráč na poli technologií a médií v Česku již dřívě snažil svým uživatelům nabídnout transparentná data o jejich chování. V roce 2022 spustil funkci Aktivita na Seznamu, která uživatelům umožňovala sledovat, jaká konkrétní data jsou uchovávána a jak jsou využívána. Uživatelé kromě přehledu o jejich vyhledávání, sledovaných videích a čtených článcích si mohli regulovat témata zájmu, která se jim zobrazují.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Placený obsah jako nový standard?

Obecný vývoj internetového trhu se podle zástupců Seznam.cz vyvíjí směrem k placenému obsahu. Nová opatření jsou podle společnosti v souladu s globálními trendy v oblasti ochrany soukromí a modely placeného obsahu.

„Řada médií dnes poskytuje svůj obsah pouze za paywallem, aby se vůbec uživila. V zahraničí je volba mezi platbou daty nebo penězi relativně běžná, stačí se podívat například do Německa, Rakouska či na globální platformy. V České republice se z vydavatelů do zpoplatnění pustil například server Reflex.cz, takže Seznam nepřichází s ničím, co by už český trh neznal,“ uzavírá Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam
4 min. doba čtení

Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam

E-mailová kampaň může být perfektní, a přesto skončí ve spamu. Až 95 % odesílatelů e-mailů je podle statistik společnosti Mailkit technicky vnímáno jako spammeři. Proč? Protože jim chybí reputace, technické nastavení a relevantní databáze. I legitimní firmy tak často končí ve spamu. Důvodem může být špatná reputace odesílatele, přeplněná databáze nebo chybějící technické nastavení. Tuto […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge