2 min. doba čtení

Seznam.cz mění pravidla pro zobrazování reklamy. Uživatelé zaplatí daty nebo penězi

Společnost Seznam.cz hledá cestu k rovnováze mezi ochranou soukromí uživatelů a možnostmi cílené reklamy. Bude se platit v obou možnostech – ať už daty, nebo penězi.

Seznam.cz mění pravidla pro zobrazování reklamy. Uživatelé zaplatí daty nebo penězi
Zdroj: seznam.cz

Reklamy se v každém případě uživatelé nezbaví. Jde jen o to, zda se bude zobrazovat cílená reklama na základě souboru cookies, nebo na uživatele bude za částku 79 Kč měsíčně vyskakovat reklama mimo jeho zájmu.

Nabídka služeb bez cílené reklamy

Společnost dneškem zavádí nový platební model, kde se uživatelé mohou rozhodnout o tom, jak bude vypadat jejich domovská stránka. Na základě cookies totiž služba dokáže zobrazovat obsah šitý na míru – třeba zprávy z regionu. Seznam.cz zároveň deklaruje svou transparentnost ohledně uchovávání dat o uživatelích a umožňuje jim regulovat své preference ohledně zobrazeného obsahu a reklamy.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

“Nový platební model s názvem Seznam bez cílené reklamy se začne od tohoto týdne teprve testovat na několika desítkách tisíc uživatelů. V následujících týdnech pak předpokládáme jeho přirozené a postupné nasazení na všechny uživatele,” uvádí platforma ve svém vyjádření.

Předchozí uživatelské rozhodnutí o práci s daty

Seznam.cz se jako přední hráč na poli technologií a médií v Česku již dřívě snažil svým uživatelům nabídnout transparentná data o jejich chování. V roce 2022 spustil funkci Aktivita na Seznamu, která uživatelům umožňovala sledovat, jaká konkrétní data jsou uchovávána a jak jsou využívána. Uživatelé kromě přehledu o jejich vyhledávání, sledovaných videích a čtených článcích si mohli regulovat témata zájmu, která se jim zobrazují.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Placený obsah jako nový standard?

Obecný vývoj internetového trhu se podle zástupců Seznam.cz vyvíjí směrem k placenému obsahu. Nová opatření jsou podle společnosti v souladu s globálními trendy v oblasti ochrany soukromí a modely placeného obsahu.

„Řada médií dnes poskytuje svůj obsah pouze za paywallem, aby se vůbec uživila. V zahraničí je volba mezi platbou daty nebo penězi relativně běžná, stačí se podívat například do Německa, Rakouska či na globální platformy. V České republice se z vydavatelů do zpoplatnění pustil například server Reflex.cz, takže Seznam nepřichází s ničím, co by už český trh neznal,“ uzavírá Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+