Máme za sebou svátek zamilovaných! V reklamách se k vyjádření lásky používají růže, srdce a další motivy. Podle průzkumu zahrnujícího 5 000 evropských spotřebitelů plánuje až 43 % lidí z generace Z nakupovat dárky pro rodinu, přátele a blízké. Tato skupina však odmítá stereotypní valentýnské výrobky. Výsledky průzkumu ukazují, že generace Z dává přednost udržitelnějším dárkům. Polovina respondentů z této skupiny vnímá Valentýna jako příliš konzumně zaměřeného, zatímco 50 % by raději vybralo skutečně jedinečný dárek z druhé ruky než nový výrobek.
V Evropě došlo v loňském roce k jednoprocentnímu poklesu počtu online nakupujících. Není to sice mnoho, ale celoevropský průzkum E-shopper Barometer 2023 ukázal zajímavou věc – spotřebitelé stále častěji vyhledávají možnosti prodeje i nákupu použitého zboží. Průzkumu se zúčastnilo více než 24 000 Evropanů ve věku od 18 do 70 let. Pro 65 % z nich je nakupování online způsobem, jak ušetřit peníze. Důležitou roli při online nakupování hrají sociální média. Až 70 % pravidelných zákazníků nakupujících online využívalo v loňském roce sociální sítě pro inspiraci a informace a 48 % nakupovalo produkty přímo prostřednictvím těchto platforem.
To, že se nákupní preference spotřebitelů jednoduše mění, potvrzuje i další zpráva. Spotřebitelé se stále více zaměřují na levné výrobky a intenzivně porovnávají ceny. Dávají přednost úsporným volbám a ekologickým řešením. Změna mezi spotřebiteli se projevuje i v tom, že nově preferují nakupování přes internet. Zajímají se o akciové stránky výrobků s kvalitními vizuálními prvky, videoprezentacemi a 360stupňovými pohledy. Zajímají se také o greenovation a udržitelné nakupování, kde hrají klíčovou roli ekologické obaly, spravedlivé pracovní postupy a etické zdroje. To potvrzuje i průzkum, kterého se zúčastnilo 2 800 lidí z USA a Velké Británie.
Sociální síť X otevírá inzerentům nové možnosti. Získávají možnost cílit na zákazníky prostřednictvím služby Creator Targeting. Tento nástroj umožňuje podnikům spojit se s konkrétními tvůrci obsahu na platformě, na které budou moci inzerenti cílit své reklamy. Cílem je získat větší kontrolu nad tím, kde a jak se jejich reklamy zobrazují. Celý tento přístup je součástí snahy proměnit X v platformu zaměřenou především na video.
Prodej přes internet má své výhody. Stačí si vybrat prodejní platformu, která odpovídá vašemu produktu, technickým znalostem a finančním možnostem. Jak prodávat online co nejsnáze? Přečtěte si 6 tipů pro výběr správné prodejní platformy na internetu, které shrnul Martin Semerád ze společnosti SimpleShop.
Instagram omezuje počet hashtagů, které mohou uživatelé přidávat do popisu svých příspěvků. Z původních 30 jich snížil na 5. Toto omezení zavedla Meta již v aplikaci Vlákna. Omezením počtu hashtagů v jednom příspěvku se snaží omezit příležitosti pro spamery, kteří se snaží zvýšit viditelnost svých příspěvků přidáním neúměrného počtu populárních hashtagů. Omezení hashtagů na Instagramu také naznačuje, že jejich význam nemusí být tak silný jako dříve. Naznačuje to i přístup společnosti LinkedIn k odstraňování hashtagů z profilu, o kterém jsme informovali minulý týden.
V letošním roce společnost Google ruší soubory cookie třetích stran a očekává se, že v oblasti online marketingu dojde k výrazné změně. Podle průzkumu společnosti Capterra se až 61 % britských marketérů obává této změny a 49 % dotázaných se cítí být připraveno. Více než polovina z nich očekává, že po ukončení používání souborů cookie třetích stran dojde ke zvýšení příjmů, a 39 % předpokládá pozitivní dopad na obchodní výsledky. Marketéři se shodují, že 45 % z nich považuje za největší výzvu předefinování marketingových strategií a další výzvy, jako je sledování správných dat a nutnost upravit rozpočty. Očekávají, že konkurence v online marketingu poroste, a proto musí společnosti přistupovat ke svým marketingovým aktivitám inovativně a agilně.
Máme ochranné známky spojené s velkými jmény. Musí to tak nutně být? O co se ochuzujete, když ji ve svém podnikání nepoužíváte? Více o ochranných známkách a celém procesu jejich registrace prozradil ve studiu Ecommerce Bridge JUDr. Ján Boldizsár, advokát a jednatel společnosti Boldiz Law Firm s.r.o.
Německý maloobchodní svaz vyzývá politiky, aby tvrdě zakročili proti levným trhům z Číny. Organizace navrhuje zpřísnění celních předpisů a zavedení digitální platformy, kde by musela být registrována každá zásilka. Podle sdružení jsou Temu a podobné platformy relativně nehlídané, což vede k nekalé konkurenci. Organizace upozorňuje zejména na problémy spojené s bezpečností elektrospotřebičů prodávaných na Temu a obchodem s padělaným zbožím. HDE nepožaduje vyloučení platformy Temu z německého trhu, ale zdůrazňuje potřebu stejných pravidel pro všechny účastníky trhu, aby se podpořila spravedlivá hospodářská soutěž ve prospěch spotřebitele.
Sociální média čelí výzvám souvisejícím s politickým obsahem a dezinformacemi. Vytvářejí proto nové strategie, které pomáhají upravovat obsah a poskytovat ověřené informace. Společnost Meta chce ve svých aplikacích méně politického obsahu. Instagram oznámil zavedení nového systému, v němž bude politický obsah ve výchozím nastavení vypnutý a bude nutné jej ručně zapnout v nastavení. Meta se také snaží identifikovat a odstranit falešné profily, které slouží ke špehování novinářů a politických aktivistů. TikTok se na nadcházející volby připravuje speciálními centry v místním jazyce.
Jak e-commerce ovlivní nové technologie? Z využití rozšířené reality mohou těžit zejména módní a kosmetické společnosti. Díky virtuálním kabinkám si zákazníci objednají zboží, které jim sedne, a sníží se tak počet vrácených zboží, což byl v poslední době skutečný problém. Kosmetické firmy mohou zvýšit online prodej tím, že uživatelům přímo ukáží odstíny dekorativní kosmetiky. Dále se hovoří o důležitosti přítomnosti v Metaverzu. Mnoho maloobchodníků se již v tomto prostoru angažuje prostřednictvím reklamy nebo prodeje digitálních verzí svých výrobků. Například z 1 000 vedoucích představitelů amerických podniků jich celých 66 % uvedlo, že jejich společnosti jsou v různých formách aktivně zapojeny do Metaverza. 80 % respondentů vidí Metaverza jako aktivní součást svého podnikání do tří let.
Vymyslet dobře fungující výzvu k akci může být pro mnoho copywriterů výzvou. Trápí vás, jaký text na tlačítko umístit? Přečtěte si 10 CTA, které zvýší vaše konverze od generálního ředitele agentury ui42 Andreje Kajana.
Pinterest zaznamenal za poslední čtvrtletí nárůst uživatelů. Platforma tak znovu získala kladná čísla, která byla zkreslena prudkým nárůstem během Covidu a následným poklesem v roce 2021. Navíc se jí podařilo navázat nové reklamní partnerství se společností Google, což může pomoci zvýšit její zisky. Společnost jí umožní hostovat reklamy, což by mělo zlepšit monetizaci a příjmy, zejména mimo USA. Odhady budoucích příjmů jsou však poměrně nízké a společnost čelí konkurenci větších tržišť, což může omezit její potenciál.
Děkujeme za skvělý zážitek ze Žiliny! Druhý ročník konference Ecommerce Bridge LIVE v Nové synagoze byl plný skvělých lidí, inspirativních řečníků a energického networkingu. Další zastávka bude 7. března v Prešově. Přijďte si poslechnout zástupce značek jako be Lenka, Infinity Standard, Shoptet, Dexfinity a berlin Brands Group. Ti, kteří se na akci dostaví, budou moci soutěžit o zajímavé ceny a zažít panelovou diskusi se všemi řečníky. Možnost navázat nové kontakty a fajn občerstvení jsou na našich akcích samozřejmě standardem. Pokud se však do Prešova nedostanete, využijte bezplatného přímého přenosu. Objednejte si vstupenky již nyní!