2min. doba čtení

Němci vyzývají k přísnějším opatřením proti čínským platformám

Německé maloobchodní sdružení (HDE) vyzývá politiky, aby tvrdě zakročili proti levným trhům z Číny, jako je Temu. HDE navrhuje zpřísnit celní předpisy a zavést digitální platformu, kde by musela být registrována každá zásilka, aby se zlepšila sledovatelnost zboží a zajistila bezpečnost spotřebitelů.

Němci vyzývají k přísnějším opatřením proti čínským platformám
Zdroj: Depositphotos

Podle HDE jsou Temu a podobné platformy relativně nechráněné, což vede k nekalé konkurenci. Organizace upozorňuje zejména na problémy související s bezpečností elektrospotřebičů prodávaných na Temu a na obchody s padělaným zbožím. HDE rovněž upozorňuje na nevyváženost při prosazování německého zákona o dodavatelském řetězci, jehož cílem je zajistit dodržování lidských práv ze strany dodavatelů.

“Ani evropští, ani němečtí zákonodárci nejsou schopni plně prosazovat své předpisy a zákony vůči čínským společnostem,” tvrdí Stephan Tromp, zástupce výkonného ředitele německého maloobchodního svazu.

HDE nepožaduje vyloučení platformy Temu z německého trhu, ale naopak, zdůrazňuje potřebu rovných podmínek pro všechny účastníky trhu, aby se podpořila spravedlivá hospodářská soutěž ve prospěch spotřebitele. Organizace rovněž vyzývá k posílení celních orgánů a navrhuje vytvoření digitální platformy, která by zabránila porušování obchodních pravidel.

Temu, mezinárodní online tržiště čínského technologického gigantu PDD Holdings, plánuje v blízké budoucnosti rozšířit svou působnost na evropské prodejce.

Článek je doplněn také prohlášením Temu:

“Temu se zavazuje dodržovat všechna platná pravidla a předpisy na trzích, na kterých působí,” uvedla společnost v dodatečné e-mailové komunikaci s redakcí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+