2 min. doba čtení

Němci vyzývají k přísnějším opatřením proti čínským platformám

Německé maloobchodní sdružení (HDE) vyzývá politiky, aby tvrdě zakročili proti levným trhům z Číny, jako je Temu. HDE navrhuje zpřísnit celní předpisy a zavést digitální platformu, kde by musela být registrována každá zásilka, aby se zlepšila sledovatelnost zboží a zajistila bezpečnost spotřebitelů.

Němci vyzývají k přísnějším opatřením proti čínským platformám
Zdroj: Depositphotos

Podle HDE jsou Temu a podobné platformy relativně nechráněné, což vede k nekalé konkurenci. Organizace upozorňuje zejména na problémy související s bezpečností elektrospotřebičů prodávaných na Temu a na obchody s padělaným zbožím. HDE rovněž upozorňuje na nevyváženost při prosazování německého zákona o dodavatelském řetězci, jehož cílem je zajistit dodržování lidských práv ze strany dodavatelů.

“Ani evropští, ani němečtí zákonodárci nejsou schopni plně prosazovat své předpisy a zákony vůči čínským společnostem,” tvrdí Stephan Tromp, zástupce výkonného ředitele německého maloobchodního svazu.

HDE nepožaduje vyloučení platformy Temu z německého trhu, ale naopak, zdůrazňuje potřebu rovných podmínek pro všechny účastníky trhu, aby se podpořila spravedlivá hospodářská soutěž ve prospěch spotřebitele. Organizace rovněž vyzývá k posílení celních orgánů a navrhuje vytvoření digitální platformy, která by zabránila porušování obchodních pravidel.

Temu, mezinárodní online tržiště čínského technologického gigantu PDD Holdings, plánuje v blízké budoucnosti rozšířit svou působnost na evropské prodejce.

Článek je doplněn také prohlášením Temu:

“Temu se zavazuje dodržovat všechna platná pravidla a předpisy na trzích, na kterých působí,” uvedla společnost v dodatečné e-mailové komunikaci s redakcí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+