3 min. doba čtení

Jak nové technologie ovlivní e-commerce?

Rozšírená realita, virtuálna realita a živé vysielanie môžu značkám pomôcť zvýšiť príťažlivosť a zlepšiť online nakupovanie. Pre budúcnosť e-commerce bude dôležité sledovať a využívať nové technológie, aby sa zlepšila zákaznícka skúsenosť a prilákali noví zákazníci.

Jak nové technologie ovlivní e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

AR, VR, živé vysílání jako nový standard

Z využití rozšířené reality mohou těžit zejména módní značky a kosmetické společnosti.  Například společnost Zalando loni spustila novou funkci doporučování velikosti na základě tělesných rozměrů zákazníků a testovala virtuální kabinky. Přimět zákazníky, aby objednávali zboží, které jim sedí, sníží počet vrácených zboží, což je v poslední době pro firmy skutečný problém.

Kosmetické společnosti mohou zvýšit online prodej tím, že uživatelům přímo zobrazí odstíny dekorativní kosmetiky. Stejně přínosné může být i živé vysílání, oblíbené zejména v době pandemií. Poskytuje prostor pro prezentaci užitečných tipů, reálného použití výrobků a hlavně jde o interakci se zákazníky.

Týdenní podcast UPdate

Používá někdo Metaverse?

Dále hovoří o důležitosti přítomnosti v Metaverzu, kde značky prodávají nejen skutečné produkty, ale také digitální zboží, jako jsou tokeny NFT. Mnoho maloobchodníků se již v tomto prostoru angažuje prostřednictvím reklamy nebo prodeje digitálních verzí svých produktů.

Zajímavá fakta o Metaverse z loňské zprávy:

  • Podle aktuálních údajů používá internet 60 % světové populace. Pokud se pouze 10 % z tohoto počtu rozhodne používat Metaverzi, znamená to, že bude mít přibližně 480 milionů členů. Pokud jejich počet vzroste na 25 %, bude se jednat až o 1,2 miliardy uživatelů.
  • Podle odhadů by hodnota metaverza mohla do roku 2030 dosáhnout až 5 bilionů dolarů.
  • Z 1 000 vedoucích představitelů amerických podniků jich 66 % uvedlo, že jejich společnosti jsou “aktivně zapojeny” do Metaverse v různých formách. 80 % respondentů vidí Metaverse jako aktivní součást svého podnikání do tří let.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
  • Móda vede ve využívání Metaverse podle segmentu s 34 % obchodů. To je dvakrát více než u spotřební elektroniky (17 %), která se umístila na druhém místě.
  • 25 % spotřebitelů a firem se domnívá, že na Metaverzu mohou strávit alespoň hodinu denně. Například hraním her, nakupováním, společenskými aktivitami, hledáním zábavy nebo samostatnou prací.
  • Co motivuje uživatele k účasti v Metaverzu? 41 % spotřebitelů uvedlo, že možnost zažít věci, které nelze zažít v reálném světě. 28 % chce uniknout ze svého fyzického prostředí. 40 % jej chce využít k efektivnější komunikaci s ostatními.

Obliba superaplikací roste

Čínské superaplikace, jako je WeChat, které spojují více funkcí do jedné, jsou příkladem toho, jak lze e-commerce integrovat se sociálními médii a platebními službami. Konverzační obchodování se začíná prosazovat i v Evropě. To znamená, že aplikace pro zasílání zpráv, rezervace nebo platby jsou stále více propojeny se sociálními médii. Do mixu se přidávají také funkce sociálních médií. Proto je tento model stále populárnější i v Evropě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+