3 min. doba čtení

Jak nové technologie ovlivní e-commerce?

Rozšírená realita, virtuálna realita a živé vysielanie môžu značkám pomôcť zvýšiť príťažlivosť a zlepšiť online nakupovanie. Pre budúcnosť e-commerce bude dôležité sledovať a využívať nové technológie, aby sa zlepšila zákaznícka skúsenosť a prilákali noví zákazníci.

Jak nové technologie ovlivní e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

AR, VR, živé vysílání jako nový standard

Z využití rozšířené reality mohou těžit zejména módní značky a kosmetické společnosti.  Například společnost Zalando loni spustila novou funkci doporučování velikosti na základě tělesných rozměrů zákazníků a testovala virtuální kabinky. Přimět zákazníky, aby objednávali zboží, které jim sedí, sníží počet vrácených zboží, což je v poslední době pro firmy skutečný problém.

Kosmetické společnosti mohou zvýšit online prodej tím, že uživatelům přímo zobrazí odstíny dekorativní kosmetiky. Stejně přínosné může být i živé vysílání, oblíbené zejména v době pandemií. Poskytuje prostor pro prezentaci užitečných tipů, reálného použití výrobků a hlavně jde o interakci se zákazníky.

Týdenní podcast UPdate

Používá někdo Metaverse?

Dále hovoří o důležitosti přítomnosti v Metaverzu, kde značky prodávají nejen skutečné produkty, ale také digitální zboží, jako jsou tokeny NFT. Mnoho maloobchodníků se již v tomto prostoru angažuje prostřednictvím reklamy nebo prodeje digitálních verzí svých produktů.

Zajímavá fakta o Metaverse z loňské zprávy:

  • Podle aktuálních údajů používá internet 60 % světové populace. Pokud se pouze 10 % z tohoto počtu rozhodne používat Metaverzi, znamená to, že bude mít přibližně 480 milionů členů. Pokud jejich počet vzroste na 25 %, bude se jednat až o 1,2 miliardy uživatelů.
  • Podle odhadů by hodnota metaverza mohla do roku 2030 dosáhnout až 5 bilionů dolarů.
  • Z 1 000 vedoucích představitelů amerických podniků jich 66 % uvedlo, že jejich společnosti jsou “aktivně zapojeny” do Metaverse v různých formách. 80 % respondentů vidí Metaverse jako aktivní součást svého podnikání do tří let.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
  • Móda vede ve využívání Metaverse podle segmentu s 34 % obchodů. To je dvakrát více než u spotřební elektroniky (17 %), která se umístila na druhém místě.
  • 25 % spotřebitelů a firem se domnívá, že na Metaverzu mohou strávit alespoň hodinu denně. Například hraním her, nakupováním, společenskými aktivitami, hledáním zábavy nebo samostatnou prací.
  • Co motivuje uživatele k účasti v Metaverzu? 41 % spotřebitelů uvedlo, že možnost zažít věci, které nelze zažít v reálném světě. 28 % chce uniknout ze svého fyzického prostředí. 40 % jej chce využít k efektivnější komunikaci s ostatními.

Obliba superaplikací roste

Čínské superaplikace, jako je WeChat, které spojují více funkcí do jedné, jsou příkladem toho, jak lze e-commerce integrovat se sociálními médii a platebními službami. Konverzační obchodování se začíná prosazovat i v Evropě. To znamená, že aplikace pro zasílání zpráv, rezervace nebo platby jsou stále více propojeny se sociálními médii. Do mixu se přidávají také funkce sociálních médií. Proto je tento model stále populárnější i v Evropě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+