
AR, VR, živé vysílání jako nový standard
Z využití rozšířené reality mohou těžit zejména módní značky a kosmetické společnosti. Například společnost Zalando loni spustila novou funkci doporučování velikosti na základě tělesných rozměrů zákazníků a testovala virtuální kabinky. Přimět zákazníky, aby objednávali zboží, které jim sedí, sníží počet vrácených zboží, což je v poslední době pro firmy skutečný problém.
Kosmetické společnosti mohou zvýšit online prodej tím, že uživatelům přímo zobrazí odstíny dekorativní kosmetiky. Stejně přínosné může být i živé vysílání, oblíbené zejména v době pandemií. Poskytuje prostor pro prezentaci užitečných tipů, reálného použití výrobků a hlavně jde o interakci se zákazníky.
Používá někdo Metaverse?
Dále hovoří o důležitosti přítomnosti v Metaverzu, kde značky prodávají nejen skutečné produkty, ale také digitální zboží, jako jsou tokeny NFT. Mnoho maloobchodníků se již v tomto prostoru angažuje prostřednictvím reklamy nebo prodeje digitálních verzí svých produktů.
Zajímavá fakta o Metaverse z loňské zprávy:
- Podle aktuálních údajů používá internet 60 % světové populace. Pokud se pouze 10 % z tohoto počtu rozhodne používat Metaverzi, znamená to, že bude mít přibližně 480 milionů členů. Pokud jejich počet vzroste na 25 %, bude se jednat až o 1,2 miliardy uživatelů.
- Podle odhadů by hodnota metaverza mohla do roku 2030 dosáhnout až 5 bilionů dolarů.
- Z 1 000 vedoucích představitelů amerických podniků jich 66 % uvedlo, že jejich společnosti jsou “aktivně zapojeny” do Metaverse v různých formách. 80 % respondentů vidí Metaverse jako aktivní součást svého podnikání do tří let.
- Móda vede ve využívání Metaverse podle segmentu s 34 % obchodů. To je dvakrát více než u spotřební elektroniky (17 %), která se umístila na druhém místě.
- 25 % spotřebitelů a firem se domnívá, že na Metaverzu mohou strávit alespoň hodinu denně. Například hraním her, nakupováním, společenskými aktivitami, hledáním zábavy nebo samostatnou prací.
- Co motivuje uživatele k účasti v Metaverzu? 41 % spotřebitelů uvedlo, že možnost zažít věci, které nelze zažít v reálném světě. 28 % chce uniknout ze svého fyzického prostředí. 40 % jej chce využít k efektivnější komunikaci s ostatními.
Obliba superaplikací roste
Čínské superaplikace, jako je WeChat, které spojují více funkcí do jedné, jsou příkladem toho, jak lze e-commerce integrovat se sociálními médii a platebními službami. Konverzační obchodování se začíná prosazovat i v Evropě. To znamená, že aplikace pro zasílání zpráv, rezervace nebo platby jsou stále více propojeny se sociálními médii. Do mixu se přidávají také funkce sociálních médií. Proto je tento model stále populárnější i v Evropě.