V letošním roce společnost Google odstraňuje soubory cookie třetích stran. Pro online marketing to znamená významnou změnu. Tématu jsme se věnovali také samostatně v článku 13 odborníků: Pohled všech na analytiku e-commerce se musí změnit. Bez souborů cookie bude online marketing úplně jiný.
Podle průzkumu společnosti Capterra se až 61 % britských marketérů obává této změny a 49 % dotázaných se cítí být připraveno. Více než polovina z nich očekává, že po ukončení používání souborů cookie třetích stran dojde ke zvýšení příjmů, a 39 % předpokládá pozitivní dopad na obchodní výsledky.
Společnosti aktivně hledají alternativní metody sběru dat, přičemž 57 % se chystá postupně zrušit soubory cookie a 51 % vyvíjí nové způsoby sběru dat. Mezi klíčové strategie patří zaměření se na údaje první strany, partnerství s důvěryhodnými organizacemi a využívání kontextových údajů.
78 % dotazovaných marketingových profesionálů investuje do softwaru CRM, aby sjednotili sběr dat první strany.
45 % marketérů se shodlo na tom, že za největší výzvu považují nové definování marketingových strategií, přičemž dalšími výzvami jsou například sledování správných dat a potřeba upravit rozpočty. Očekávají, že konkurence v online marketingu poroste, a proto musí společnosti přistupovat ke svým marketingovým aktivitám inovativně a agilně.