2 min. doba čtení

Konec cookies: 61 % marketérů se obává změny

Soubory cookie jsou klíčovým nástrojem pro sledování a přizpůsobování reklam. Jejich ztráta představuje pro inzerenty výzvu, která vyžaduje nové přístupy k marketingové strategii a způsobu získávání dat.

Konec cookies: 61 % marketérů se obává změny
Zdroj: Depositphotos

V letošním roce společnost Google odstraňuje soubory cookie třetích stran. Pro online marketing to znamená významnou změnu. Tématu jsme se věnovali také samostatně v článku 13 odborníků: Pohled všech na analytiku e-commerce se musí změnit. Bez souborů cookie bude online marketing úplně jiný.

Podle průzkumu společnosti Capterra se až 61 % britských marketérů obává této změny a 49 % dotázaných se cítí být připraveno. Více než polovina z nich očekává, že po ukončení používání souborů cookie třetích stran dojde ke zvýšení příjmů, a 39 % předpokládá pozitivní dopad na obchodní výsledky.

Zdroj: Capterra

Společnosti aktivně hledají alternativní metody sběru dat, přičemž 57 % se chystá postupně zrušit soubory cookie a 51 % vyvíjí nové způsoby sběru dat. Mezi klíčové strategie patří zaměření se na údaje první strany, partnerství s důvěryhodnými organizacemi a využívání kontextových údajů.

78 % dotazovaných marketingových profesionálů investuje do softwaru CRM, aby sjednotili sběr dat první strany.

45 % marketérů se shodlo na tom, že za největší výzvu považují nové definování marketingových strategií, přičemž dalšími výzvami jsou například sledování správných dat a potřeba upravit rozpočty. Očekávají, že konkurence v online marketingu poroste, a proto musí společnosti přistupovat ke svým marketingovým aktivitám inovativně a agilně.

Zdroj: Capterra

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání
10 min. doba čtení

Jak Google AI Overview může změnit pravidla hry vyhledávání

V digitálním světě se marketéři denně setkávají s výzvou, jak zaujmout uživatele a získat jejich pozornost. S narůstajícím množstvím obsahu na internetu a webových stránek je stále náročnější vyniknout také v online vyhledávání. Na druhé straně jsou uživatelé, kteří chtějí co nejrelevantnější výsledek na své vyhledávací dotazy co nejdříve a drtivá většina z nich se […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Přečíst článek
Big data podporují úspěch v e-commerce
4 min. doba čtení

Big data podporují úspěch v e-commerce

Big data (známá také jako velká data či veledata) jsou nyní důležitá pro společnosti, značky a podniky, které se snaží získat konkurenční výhodu. Výzkum, online transakce nebo sociální média slouží jako zdroj informací a mohou mít mnoho podob. Mohou být strukturované, polostrukturované nebo nestrukturované. Analýza a strojové učení umožňují jít více do hloubky a odhalit […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+