2 min. doba čtení

Valentýnské dárky z druhé ruky jako nový standard? Generace Z chce udržitelnější svět

Valentýn býval o velkých gestech a ohromujících dárcích. Změní se toto nastavení s novou generací romantiků Z?

Valentýnské dárky z druhé ruky jako nový standard? Generace Z chce udržitelnější svět
Zdroj: Depositphotos

Podle průzkumu společnosti Adevinta mezi 5 000 evropskými spotřebiteli plánuje 43 % příslušníků generace Z koupit dárky pro rodinu, přátele a blízké. Tato generace, které se přezdívá “noví romantici”, odmítá stereotypní valentýnské produkty. Dokonce dávají přednost jedinečným dárkům z druhé ruky.

Výsledky průzkumu ukazují, že generace Z se vyhýbá masovému konzumu a dává přednost udržitelnějším dárkům. Polovina respondentů z této generace vnímá Valentýna jako příliš konzumně zaměřeného a 50 % by raději vybralo skutečně jedinečný dárek z druhé ruky než nový výrobek.

“Je povzbudivé vidět, že nastupující generace spotřebitelů si letos k Valentýnu vybírá smysluplnější a udržitelnější dárky. Tím, že začneme měnit myšlení v souvislosti s klíčovými maloobchodními okamžiky roku, můžeme přejít od masové produkce k ohleduplnější spotřebě,” uvedl Paul Heimann, CEO Kleinanzeigen a vedoucí oddělení re-commerce ve společnosti Adevinta, která za průzkumem stojí.

Je také zajímavé, že tržiště s použitým zbožím jsou stále oblíbenějším cílem náročných spotřebitelů. Více než 40 % příslušníků generace Z si myslí, že online tržiště s použitým zbožím nabízejí větší výběr smysluplných dárků než kamenné obchody. Navíc 56 % respondentů považuje nákup valentýnských dárků z druhé ruky za šetrnější k životnímu prostředí.

Z průzkumu vyplývá, že více než každý třetí (36 %) respondent z generace Z dostal dárek, který nevyužil, téměř každý čtvrtý (23 %) valentýnský dárek vyhodil a téměř každý pátý (18 %) později prodal nechtěný valentýnský dárek na internetu.

Průzkum také odhalil, že navzdory nejlepším úmyslům někteří mladí lidé stále nakupují na poslední chvíli a sahají po tradičních valentýnských dárcích, které často nesplní očekávání obdarovaných. Právě na tento trend se snaží reagovat remerchandising, který nejenže chrání životní prostředí, ale také přispívá k vytvoření speciálních a jedinečných valentýnských dárků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů
3 min. doba čtení

Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů

Módní trendy sice do určité míry formují módní preference spotřebitelů, nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search ale ukazuje, že nákupům oblečení stále vládnou stereotypy, jak ty ohledně standardů krásy a vzhledu těla, tak ty ohledně věku. Výsledkem je, že třetina Čechů raději vynechá letní aktivitu, aby nemuseli odhalovat své tělo, a třetina Čechů starších 55 let […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+