2 min. doba čtení

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení

Nákupní preference spotřebitelů se mění. Spotřebitelé se stále více zaměřují na výrobky s nízkou cenou, intenzivně porovnávají ceny a snaží se činit ekonomická rozhodnutí.

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení
Zdroj: Depositphotos

Společnost Salsify provedla v prosinci loňského roku průzkum, kterého se zúčastnilo 2 802 účastníků, z toho 1 430 nakupujících v USA a 1 372 nakupujících ve Velké Británii. Z něj vyplývá, že autenticita se stává klíčovým faktorem nejen při nabízení slev, ale také při poskytování výjimečných zážitků z produktů a podpoře ekologických postupů.

Zpráva také zdůrazňuje, že výrobci, distributoři a prodejci značek čelí nelehkému boji o úspěch na digitálních pultech v roce 2023. Spotřebitelé dávají přednost vícekanálovému nakupování, které kombinuje nákupy online a offline.

„Kupující také chtějí zážitek, který je ‚tak akorát‘. Pro téměř polovinu z nich (49 %) to znamená dokonalou kombinaci online a kamenného obchodu. Konkrétně data spotřebitelů společnosti Salsify ukazují, že 46 % lidí z generace baby boomers, 47 % lidí z generace X, 51 % lidí z generace Z a 53 % mileniálů preferuje nakupování jak online, tak v kamenných obchodech,“ uvádí se ve zprávě společnosti.

Zdroj: Salsify

Změna mezi spotřebiteli se projevuje i v tom, že nově preferují nakupování přes internet. Zajímají se o akciové stránky produktů s kvalitními vizuálními prvky, videoprezentacemi a 360stupňovými pohledy. Zajímají se také o greenovation a udržitelné nakupování, kde hrají klíčovou roli ekologické obaly, spravedlivé pracovní postupy a etické zdroje.

„Nakupující objevují produkty a značky prostřednictvím mnoha kanálů, přičemž hlavními platformami pro objevování jsou kamenné obchody (57 %), vyhledávače (49 %) a sociální média (43 %).“

Umělá inteligence se nevyhýbá ani elektronickému obchodu. Zejména mladší generace mají o využívání umělé inteligence při nakupování větší zájem, zatímco starší generace jsou skeptické.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe