2 min. doba čtení

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení

Nákupní preference spotřebitelů se mění. Spotřebitelé se stále více zaměřují na výrobky s nízkou cenou, intenzivně porovnávají ceny a snaží se činit ekonomická rozhodnutí.

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení
Zdroj: Depositphotos

Společnost Salsify provedla v prosinci loňského roku průzkum, kterého se zúčastnilo 2 802 účastníků, z toho 1 430 nakupujících v USA a 1 372 nakupujících ve Velké Británii. Z něj vyplývá, že autenticita se stává klíčovým faktorem nejen při nabízení slev, ale také při poskytování výjimečných zážitků z produktů a podpoře ekologických postupů.

Zpráva také zdůrazňuje, že výrobci, distributoři a prodejci značek čelí nelehkému boji o úspěch na digitálních pultech v roce 2023. Spotřebitelé dávají přednost vícekanálovému nakupování, které kombinuje nákupy online a offline.

“Kupující také chtějí zážitek, který je ‘tak akorát’. Pro téměř polovinu z nich (49 %) to znamená dokonalou kombinaci online a kamenného obchodu. Konkrétně data spotřebitelů společnosti Salsify ukazují, že 46 % lidí z generace baby boomers, 47 % lidí z generace X, 51 % lidí z generace Z a 53 % mileniálů preferuje nakupování jak online, tak v kamenných obchodech,” uvádí se ve zprávě společnosti.

Zdroj: Salsify

Změna mezi spotřebiteli se projevuje i v tom, že nově preferují nakupování přes internet. Zajímají se o akciové stránky produktů s kvalitními vizuálními prvky, videoprezentacemi a 360stupňovými pohledy. Zajímají se také o greenovation a udržitelné nakupování, kde hrají klíčovou roli ekologické obaly, spravedlivé pracovní postupy a etické zdroje.

“Nakupující objevují produkty a značky prostřednictvím mnoha kanálů, přičemž hlavními platformami pro objevování jsou kamenné obchody (57 %), vyhledávače (49 %) a sociální média (43 %).”

Umělá inteligence se nevyhýbá ani elektronickému obchodu. Zejména mladší generace mají o využívání umělé inteligence při nakupování větší zájem, zatímco starší generace jsou skeptické.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+