2 min. doba čtení

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení

Nákupní preference spotřebitelů se mění. Spotřebitelé se stále více zaměřují na výrobky s nízkou cenou, intenzivně porovnávají ceny a snaží se činit ekonomická rozhodnutí.

Nové trendy v nákupním chování: Spotřebitelé preferují ekonomický výběr a ekologická řešení
Zdroj: Depositphotos

Společnost Salsify provedla v prosinci loňského roku průzkum, kterého se zúčastnilo 2 802 účastníků, z toho 1 430 nakupujících v USA a 1 372 nakupujících ve Velké Británii. Z něj vyplývá, že autenticita se stává klíčovým faktorem nejen při nabízení slev, ale také při poskytování výjimečných zážitků z produktů a podpoře ekologických postupů.

Zpráva také zdůrazňuje, že výrobci, distributoři a prodejci značek čelí nelehkému boji o úspěch na digitálních pultech v roce 2023. Spotřebitelé dávají přednost vícekanálovému nakupování, které kombinuje nákupy online a offline.

“Kupující také chtějí zážitek, který je ‘tak akorát’. Pro téměř polovinu z nich (49 %) to znamená dokonalou kombinaci online a kamenného obchodu. Konkrétně data spotřebitelů společnosti Salsify ukazují, že 46 % lidí z generace baby boomers, 47 % lidí z generace X, 51 % lidí z generace Z a 53 % mileniálů preferuje nakupování jak online, tak v kamenných obchodech,” uvádí se ve zprávě společnosti.

Zdroj: Salsify

Změna mezi spotřebiteli se projevuje i v tom, že nově preferují nakupování přes internet. Zajímají se o akciové stránky produktů s kvalitními vizuálními prvky, videoprezentacemi a 360stupňovými pohledy. Zajímají se také o greenovation a udržitelné nakupování, kde hrají klíčovou roli ekologické obaly, spravedlivé pracovní postupy a etické zdroje.

“Nakupující objevují produkty a značky prostřednictvím mnoha kanálů, přičemž hlavními platformami pro objevování jsou kamenné obchody (57 %), vyhledávače (49 %) a sociální média (43 %).”

Umělá inteligence se nevyhýbá ani elektronickému obchodu. Zejména mladší generace mají o využívání umělé inteligence při nakupování větší zájem, zatímco starší generace jsou skeptické.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Aukce unikátních .sk domén pokračují od 15. ledna
1 min. doba čtení

Aukce unikátních .sk domén pokračují od 15. ledna

Dne 15. ledna spouští společnost SK-NIC druhé kolo aukcí 1- a 2-znakových .sk domén! Domény jako a.sk, 1.sk nebo bb.sk už mají majitele po prvním kole. 0.sk, x.sk, at.sk a další však stále zůstávají ve hře pro další aukce. Podívejte se na seznam domén, ze kterých budeme vybírat v nadcházejícím kole. Nezmeškejte příležitost stát se […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Slovenská e-commerce konečně v zelených číslech. Rok 2024 vzrostl o 6 %
3 min. doba čtení

Slovenská e-commerce konečně v zelených číslech. Rok 2024 vzrostl o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvou letech korekce znovu narostly, a to o výrazných +6 %. Klíčový poslední kvartál dosáhl dokonce růstu až +7 %, což potvrdilo předvánoční dohady, že Slováci nebudou na Vánocích šetřit. Překvapivým skokanem roku jsou solární sestavy, které meziročně narostly o neuvěřitelných +1137 %. Kam směřovala slovenská e-commerce v roce 2024? […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+