Společnost Salsify provedla v prosinci loňského roku průzkum, kterého se zúčastnilo 2 802 účastníků, z toho 1 430 nakupujících v USA a 1 372 nakupujících ve Velké Británii. Z něj vyplývá, že autenticita se stává klíčovým faktorem nejen při nabízení slev, ale také při poskytování výjimečných zážitků z produktů a podpoře ekologických postupů.
Zpráva také zdůrazňuje, že výrobci, distributoři a prodejci značek čelí nelehkému boji o úspěch na digitálních pultech v roce 2023. Spotřebitelé dávají přednost vícekanálovému nakupování, které kombinuje nákupy online a offline.
“Kupující také chtějí zážitek, který je ‘tak akorát’. Pro téměř polovinu z nich (49 %) to znamená dokonalou kombinaci online a kamenného obchodu. Konkrétně data spotřebitelů společnosti Salsify ukazují, že 46 % lidí z generace baby boomers, 47 % lidí z generace X, 51 % lidí z generace Z a 53 % mileniálů preferuje nakupování jak online, tak v kamenných obchodech,” uvádí se ve zprávě společnosti.
Změna mezi spotřebiteli se projevuje i v tom, že nově preferují nakupování přes internet. Zajímají se o akciové stránky produktů s kvalitními vizuálními prvky, videoprezentacemi a 360stupňovými pohledy. Zajímají se také o greenovation a udržitelné nakupování, kde hrají klíčovou roli ekologické obaly, spravedlivé pracovní postupy a etické zdroje.
“Nakupující objevují produkty a značky prostřednictvím mnoha kanálů, přičemž hlavními platformami pro objevování jsou kamenné obchody (57 %), vyhledávače (49 %) a sociální média (43 %).”
Umělá inteligence se nevyhýbá ani elektronickému obchodu. Zejména mladší generace mají o využívání umělé inteligence při nakupování větší zájem, zatímco starší generace jsou skeptické.