
Z průzkumu E-shopper Barometer 2023 vyplývá, že 7 z 10 spotřebitelů rádo nakupuje a prodává na platformách C2C, kterým dominují obchody s použitým zbožím. Průzkumu se zúčastnilo celkem více než 24 000 Evropanů ve věku od 18 do 70 let. Pro 65 % z nich představuje nakupování online způsob, jak ušetřit peníze.

Zdroj: Geopost
Právě na platformách C2C se objevuje stále více stálých zákazníků. Až 70 % z nich na těchto platformách nakupuje nebo prodává. Výrazné jsou také regionální rozdíly ve využívání platforem pro second-hand, přičemž v čele stojí Nizozemsko se 77 %.
Spotřebitelé také ušetří za dopravu. Stále více zákazníků e-shopů se rozhoduje pro doručení mimo domov. Tuto možnost upřednostňuje až 44 % zákazníků, kteří jako výhody uvádějí blízkost, flexibilitu a nižší náklady.
Roste také počet nákupů na sociálních sítích
Sociální média hrají při online nakupování důležitou roli. V loňském roce až 70 % pravidelných zákazníků nakupujících online využívalo sociální média pro inspiraci a informace a 48 % nakupovalo produkty přímo prostřednictvím těchto platforem.
“Lze předpokládat, že sociální média budou i nadále růst jako důležitý prostor pro elektronické obchodování. Platformy sociálních médií neustále vymýšlejí nové monetizační funkce, které umožňují prodávat na platformě více,” řekl Christopher Kowalewski, vedoucí skupiny sociálních médií.

Zdroj: Geopost
Stane se nakupování v obchodech novým luxusem?
Skutečnost, že se nákupní preference spotřebitelů mění, ukazují průzkumy, ať už zaměřené na různé evropské země, nebo ty s globální perspektivou. Celkově prodej použitého zboží roste jak v prodejních číslech, tak v oblibě mezi spotřebiteli. Tohoto trendu se snaží všímat i společnosti. Například společnosti Amazon přinesl prodej použitého zboží miliardové tržby.