2 min. doba čtení

Obliba C2C platforem roste

V uplynulém roce došlo v Evropě k jednoprocentnímu poklesu počtu online nakupujících. Celoevropský průzkum ukázal, že spotřebitelé stále více vyhledávají možnost prodeje i nákupu použitého zboží.

Obliba C2C platforem roste
Zdroj: Depositphotos

Z průzkumu E-shopper Barometer 2023 vyplývá, že 7 z 10 spotřebitelů rádo nakupuje a prodává na platformách C2C, kterým dominují obchody s použitým zbožím. Průzkumu se zúčastnilo celkem více než 24 000 Evropanů ve věku od 18 do 70 let. Pro 65 % z nich představuje nakupování online způsob, jak ušetřit peníze.

Zdroj: Geopost

Právě na platformách C2C se objevuje stále více stálých zákazníků. Až 70 % z nich na těchto platformách nakupuje nebo prodává. Výrazné jsou také regionální rozdíly ve využívání platforem pro second-hand, přičemž v čele stojí Nizozemsko se 77 %.

Spotřebitelé také ušetří za dopravu. Stále více zákazníků e-shopů se rozhoduje pro doručení mimo domov. Tuto možnost upřednostňuje až 44 % zákazníků, kteří jako výhody uvádějí blízkost, flexibilitu a nižší náklady.

Roste také počet nákupů na sociálních sítích

Sociální média hrají při online nakupování důležitou roli. V loňském roce až 70 % pravidelných zákazníků nakupujících online využívalo sociální média pro inspiraci a informace a 48 % nakupovalo produkty přímo prostřednictvím těchto platforem.

“Lze předpokládat, že sociální média budou i nadále růst jako důležitý prostor pro elektronické obchodování. Platformy sociálních médií neustále vymýšlejí nové monetizační funkce, které umožňují prodávat na platformě více,” řekl Christopher Kowalewski, vedoucí skupiny sociálních médií.

Zdroj: Geopost

Stane se nakupování v obchodech novým luxusem?

Skutečnost, že se nákupní preference spotřebitelů mění, ukazují průzkumy, ať už zaměřené na různé evropské země, nebo ty s globální perspektivou. Celkově prodej použitého zboží roste jak v prodejních číslech, tak v oblibě mezi spotřebiteli. Tohoto trendu se snaží všímat i společnosti. Například společnosti Amazon přinesl prodej použitého zboží miliardové tržby.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+