5 min. doba čtení

Týdenní sumář 49: Zhodnocení Black Friday, second hand prodej vyšvihl Amazon, vylepšená reklama na Redditu

Společnost Meta uzavírá rok novými funkcemi umělé inteligence. Vyšla ročenka MARKETING & DIGITAL AGENCIES 2023. Spotřebitelský barometr pro německý trh ukázal pozitivní zprávy.

Týdenní sumář 49: Zhodnocení Black Friday, second hand prodej vyšvihl Amazon, vylepšená reklama na Redditu

Přehled novinek:

Přestože se již nacházíme v předvánočním období, pojďme se ještě jednou ohlédnout za nedávným Černým pátkem.

Konec listopadu zaplnil nákupní košíky v e-shopech díky slevové akci Black Friday. Technologická společnost Luigi’s Box se podívala na 3 500 e-shopů ve svém portfoliu a přináší zajímavé poznatky o měnícím se nákupním chování.

Podle údajů společnosti se objem vyhledávání v e-shopech zvýšil o 10 až 30 %. Nejvíce zákazníků se zajímalo o zdravotnické prostředky a léky. Tento segment zaznamenal 121,6% nárůst vyhledávání, následovaly knihy s 93 % a v těsném závěsu hračky a další dětské zboží s 92,5 %.

Black Friday a Cyber Monday jsou dva klíčové dny pro americké e-commerce. V letošním roce vzrostl objem nákupů na internetu v USA o téměř 8 % na 38 miliard dolarů. Podle Národní maloobchodní federace (NRF) navštívilo obchody a webové stránky maloobchodníků rekordních 200,4 milionu nakupujících. To je způsobeno především třemi faktory:

  1. Lidé hledají produkty na internetu, kde mohou lépe porovnat ceny.
  2. Zákazníci pociťují nárůst cen a hledají propagační akce, které jim pomohou ušetřit.
  3. K nárůstu prodeje přispěla i skutečnost, že v některých částech USA nastalo chladnější počasí. Po teplém podzimu zákazníci nakupovali zimní oblečení a vybavení.
Týdenní podcast UPdate

Jak ovlivnily vysoké ceny vánoční nákupy Čechů? Z průzkumu Klarny vyplývá, že lidé plánují využít odložené platby nebo prodat zboží z druhé ruky. Téměř třetina respondentů uvedla, že letos plánuje utratit za dárky maximálně 10 000 Kč.

Slovenské e-shopy na platformě Shoptet jen během listopadu vyřídily přes půl milionu objednávek. Slováci zároveň utrácejí rekordní částky. Obrat 5 600 slovenských e-shopů z databáze Shoptet dosáhl jen v listopadu více než 46 milionů eur.

Největší český veletrh e-commerce a online podnikání Czech On-line Expo mění vlastníka. Koupila jej společnost SmartEmailing, která zároveň ujišťuje, že veletrh si i nadále zachová svou objektivitu a nezávislost. I nadále bude nezávislou akcí pro všechny, včetně jejich konkurentů. První ročník pod novou hlavičkou se uskuteční již koncem února v Praze.

Znáte náš formát Mudrovačka? Na začátku každého měsíce Michal a Štefan shrnou zajímavé novinky z oblasti e-commerce a marketingu a přidají svůj pohled na věc. Nejinak tomu bylo i tentokrát a záznam najdete na YouTube a všech podcastových platformách.

|

Meta uzavírá rok novými funkcemi umělé inteligence. Nástroj Imagine umožňuje převádět text na obrázek přímo v aplikaci a zpřístupnili ho všem uživatelům na adrese imagine.meta.com.

Funkce Reimagine umožňuje upravovat obrázky pomocí umělé inteligence a vytvářet nové varianty.

Společnost Meta rozšiřuje přístup ke svým chatbotům s umělou inteligencí o možnosti vyhledávání v reálném čase prostřednictvím služby Bing a integraci dlouhodobé paměti do konverzací. Mezi další inovace patří generativní odpovědi, návrhy textů pro seznamovací profily na Facebooku a nástroje pro skupiny. Mezi vylepšení patří navrhované odpovědi v soukromých zprávách, vlastní možnosti úprav textu a další drobná vylepšení.

Reklama na Redditu se rozrostla o dva nové prvky. V diskusním fóru byly aktualizovány konverzační reklamy, které přinášejí nové způsoby interakce s uživateli v komentářích pod příspěvky s přímou propagací produktů, včetně nového kolotočového zobrazení. 

Snap oznámil, že si můžete koupit předplatné na Amazonu Snapchat+ jako dárek. V současné době si prémiové účty platí více než pět milionů uživatelů. Za měsíční předplatné získají uživatelé přístup k vlastním ikonám, odznakům v aplikaci, možnostem přizpůsobení barev nebo připínání nejlepších přátel.

Snapchat se navíc posouvá vpřed virtuálním způsobem. Ve spolupráci se společností e.l.f. Cosmetics plánuje přidat první líčení pro Bitmoji, které uživatelům umožní ozdobit své postavičky nejnovější rtěnkou značky e.l.f..

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Amazon nedávno otevřel dočasný obchod s použitým zbožím v Londýně. Jedná se o první fyzický obchod svého druhu ve Velké Británii a zákazníkům nabízí více než 4 000 vrácených, repasovaných, renovovaných, repasovaných nebo rozbalených položek. Zákazníci mohou ušetřit až 50 % ve srovnání s doporučenými maloobchodními cenami. Nyní poprvé na svých evropských internetových stránkách zveřejnila údaje o rostoucím prodeji použitých výrobků. Prodej použitého zboží generuje společnosti Amazon tržby v hodnotě miliard dolarů. Kamenný obchod bude otevřen pouze do 12. 12. 2023, ale online koncept zůstane zachován.

Německá společnost HDE vydala spotřebitelský barometr, kde přináší pozitivní zprávy pro německý trh. Po poklesu v předchozím měsíci se spotřebitelská nálada na konci roku výrazně zlepšila. Lidé chtějí více utrácet, ale oživení trhu je ohroženo rozpočtovou krizí.

Exkluzivní ročenka MARKETINGOVÉ A DIGITÁLNÍ AGENTURY 2023 právě vychází. Dozvíte se z ní, že digitální marketingové agentury v zemi v roce 2022 vzrostly o 8 % a tento růst však bude pokračovat. Díváme se také do roku 2024 – budeme muset respektovat trendy, jako je nástup umělé inteligence, význam krátkých videí nebo digitálních zvukových formátů. Využijte odkaz ke stažení zdarma

Rychlovky z Bridge NOW:

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+