2 min. doba čtení

Spotřebitelská nálada v Německu roste, lidé chtějí utrácet více

Spotřebitelský barometr přináší pozitivní zprávy pro německý trh. Aktuální hodnota barometru HDE představuje nejvyšší úroveň od listopadu 2021. Přetrvává však nejistota ohledně rozpočtu spolkové vlády.

Spotřebitelská nálada v Německu roste, lidé chtějí utrácet více
Zdroj: Depositphotos

Spotřebitelská nálada v Německu se v prosinci výrazně zvýšila. Oživení spotřeby však ohrožuje rozpočtová krize. HDE Handelsverband Deutschland zveřejnil spotřebitelský barometr, kde přináší pozitivní zprávy pro německý trh.

Navzdory poklesu v minulém měsíci se spotřebitelská nálada v Německu na konci roku výrazně zlepšila. To signalizuje pozitivní obrat ve spotřebitelských preferencích a postojích. Tento nárůst zvyšuje sklon k nákupu – spotřebitelé mají větší důvěru v ekonomiku a jsou ochotni investovat do výrobků a služeb. Sklon k úsporám klesá, spotřebitelé jsou méně opatrní při udržování svých financí na uzdě a jsou otevřenější k utrácení, což může mít v blízké budoucnosti pozitivní dopad na hospodářský růst.

I když jsou lidé více nakloněni nakupování, stále existují nebezpečí, která mohou ovlivnit jejich rozhodnutí. Vládní rozpočtová krize může způsobit další problémy, zejména pokud budou zrušeny nebo omezeny různé projekty a financování. To by mohlo mít špatné důsledky pro peníze, které mají spotřebitelé k dispozici. HDE upozorňuje, že je příliš brzy na to, aby bylo možné říci, zda pozitivní zlepšení vnímání nakupování signalizuje dobrý obrat, nebo zda nejistoty zůstanou nevyřešeny.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na export?
4 min. doba čtení

Jak na export?

V dnešní složité době je růst stále obtížnější. Zejména na trzích, kde společnost působí již léta a kde je všechno nízko visící ovoce obhájeno jak ve vnitřní struktuře, tak v (online) marketingu. Řešením může být například export. Je důležité si uvědomit, že export nemůže být cílem, je to strategie k dosažení obchodních cílů, tedy nejčastěji […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+