Spotřebitelská nálada v Německu se v prosinci výrazně zvýšila. Oživení spotřeby však ohrožuje rozpočtová krize. HDE Handelsverband Deutschland zveřejnil spotřebitelský barometr, kde přináší pozitivní zprávy pro německý trh.
Navzdory poklesu v minulém měsíci se spotřebitelská nálada v Německu na konci roku výrazně zlepšila. To signalizuje pozitivní obrat ve spotřebitelských preferencích a postojích. Tento nárůst zvyšuje sklon k nákupu – spotřebitelé mají větší důvěru v ekonomiku a jsou ochotni investovat do výrobků a služeb. Sklon k úsporám klesá, spotřebitelé jsou méně opatrní při udržování svých financí na uzdě a jsou otevřenější k utrácení, což může mít v blízké budoucnosti pozitivní dopad na hospodářský růst.
I když jsou lidé více nakloněni nakupování, stále existují nebezpečí, která mohou ovlivnit jejich rozhodnutí. Vládní rozpočtová krize může způsobit další problémy, zejména pokud budou zrušeny nebo omezeny různé projekty a financování. To by mohlo mít špatné důsledky pro peníze, které mají spotřebitelé k dispozici. HDE upozorňuje, že je příliš brzy na to, aby bylo možné říci, zda pozitivní zlepšení vnímání nakupování signalizuje dobrý obrat, nebo zda nejistoty zůstanou nevyřešeny.