2 min. doba čtení

Prodej výrobků z druhé ruky přinesl společnosti Amazon miliardové tržby

Společnost Amazon nedávno otevřela dočasný obchod s použitým zbožím v Londýně. Nyní poprvé na svých evropských internetových stránkách zveřejnila údaje o rostoucím prodeji tovaru z druhé ruky.

Prodej výrobků z druhé ruky přinesl společnosti Amazon miliardové tržby
Zdroj: Amazon

Ušetřené peníze a šetrnější přístup k životnímu prostředí jsou pro obchod s použitým zbožím přínosem. Amazon díky tomu dosáhl miliardových tržeb. Od ledna do září letošního roku vzrostl prodej použitého zboží Amazonu ve Velké Británii o více než 15 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Manažer společnosti Amazon pro Velkou Británii John Boumphrey dodal, že jen ve Velké Británii se v roce 2022 prodalo více než 4 miliony zlevněných použitých nebo repasovaných výrobků.

“Společnost Amazon se zavázala dát výrobkům druhou šanci – jak tím, že pomáhá zákazníkům nakupovat již použité výrobky, tak prostřednictvím programů recyklace, výměny a oprav výrobků, čímž přispívá k oběhovému hospodářství,” vysvětluje Boumphrey.

Projekt Dočasná druhá šance

Na konci listopadu otevřela společnost Amazon v Londýně obchod Second Chance Store. Jedná se o první fyzický obchod svého druhu ve Velké Británii, který zákazníkům nabízí více než 4 000 vrácených, repasovaných, použitých nebo rozbalených položek. Zákazníci mohou ušetřit až 50 % ve srovnání s doporučenými maloobchodními cenami. Kromě plnější peněženky se mohou těšit i na zodpovědnější a ekologičtější přístup k nakupování.

Součástí obchodu je také opravna, kterou provozuje dlouholetý partner společnosti Amazon, firma GXO ServiceTech. Zákazníci se mohou zúčastnit bezplatných seminářů od odborníků přímo v prodejně a naučit se, jak opravit rozbité notebooky a domácí techniku prostřednictvím živých ukázek.

Obchod je však otevřen pouze dočasně – své brány uzavře 12. prosince 2023.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+