2 min. doba čtení

Prodej výrobků z druhé ruky přinesl společnosti Amazon miliardové tržby

Společnost Amazon nedávno otevřela dočasný obchod s použitým zbožím v Londýně. Nyní poprvé na svých evropských internetových stránkách zveřejnila údaje o rostoucím prodeji tovaru z druhé ruky.

Prodej výrobků z druhé ruky přinesl společnosti Amazon miliardové tržby
Zdroj: Amazon

Ušetřené peníze a šetrnější přístup k životnímu prostředí jsou pro obchod s použitým zbožím přínosem. Amazon díky tomu dosáhl miliardových tržeb. Od ledna do září letošního roku vzrostl prodej použitého zboží Amazonu ve Velké Británii o více než 15 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Manažer společnosti Amazon pro Velkou Británii John Boumphrey dodal, že jen ve Velké Británii se v roce 2022 prodalo více než 4 miliony zlevněných použitých nebo repasovaných výrobků.

„Společnost Amazon se zavázala dát výrobkům druhou šanci – jak tím, že pomáhá zákazníkům nakupovat již použité výrobky, tak prostřednictvím programů recyklace, výměny a oprav výrobků, čímž přispívá k oběhovému hospodářství,“ vysvětluje Boumphrey.

Projekt Dočasná druhá šance

Na konci listopadu otevřela společnost Amazon v Londýně obchod Second Chance Store. Jedná se o první fyzický obchod svého druhu ve Velké Británii, který zákazníkům nabízí více než 4 000 vrácených, repasovaných, použitých nebo rozbalených položek. Zákazníci mohou ušetřit až 50 % ve srovnání s doporučenými maloobchodními cenami. Kromě plnější peněženky se mohou těšit i na zodpovědnější a ekologičtější přístup k nakupování.

Součástí obchodu je také opravna, kterou provozuje dlouholetý partner společnosti Amazon, firma GXO ServiceTech. Zákazníci se mohou zúčastnit bezplatných seminářů od odborníků přímo v prodejně a naučit se, jak opravit rozbité notebooky a domácí techniku prostřednictvím živých ukázek.

Obchod je však otevřen pouze dočasně – své brány uzavře 12. prosince 2023.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe