2 min. doba čtení

Černý pátek byl v USA úspěšný. Zda budou i Vánoce, je nejisté

Black Friday a Cyber Monday jsou dva klíčové dny maloobchodní sezóny v USA. Obě akce jsou pro maloobchodníky důležité, protože přitahují obrovské množství nakupujících, podporují výrazné slevy a zvyšují vánoční výdaje.

Černý pátek byl v USA úspěšný. Zda budou i Vánoce, je nejisté
Zdroj: Depositphotos

Ve srovnání s jinými zeměmi jsou Black Friday a Cyber Monday v USA výjimečné svým rozsahem, intenzitou a šíří slevových nabídek. Američané tyto dny vnímají nejen jako období výrazných výprodejů, ale také jako tradiční způsob zahájení sváteční nákupní sezóny. Maloobchodníci v USA často nabízejí výrazné slevy, které jsou pro nakupující velkým lákadlem.

Dobré prodejní výsledky ovlivňují různé faktory. Letošní nákupní chování v USA lze shrnout do tří bodů. Vyvolávají však také otázky, zda ochota spotřebitelů utrácet peníze přetrvá po celou důležitou maloobchodní sezónu, nebo zda dojde k výraznějšímu poklesu mezi Černým pátkem a posledním předvánočním obdobím.

Nákupy online vzrostly

Podle údajů společnosti Adobe Analytics se o víkendu Black Friday zvýšil objem online nákupů o téměř 8 % na 38 miliard dolarů. Podle National Retail Federation (NRF) navštívilo obchody a webové stránky prodejců rekordních 200,4 milionu nakupujících.

Akcie společností Ulta Beauty a Foot Locker například vzrostly poté, co vykázaly lepší než očekávané zisky a silný začátek svátečních výdajů za tenisky, make-up a další produkty.

Týdenní podcast UPdate

“Některé velké maloobchodní prodejny, které přilákaly zákazníky v Den díkůvzdání, jsou nyní zavřené. Uzavření Walmartu, Targetu, Best Buy a dalších maloobchodních prodejen na Den díkůvzdání je jedním z dědictví pandemie.” píše Melissa Repko na CNBC.

Kromě toho hraje velkou roli také snadné porovnávání cen na internetu.

Slevy motivují nakupující

Vyšší náklady vyplývající z předchozího zvýšení cen signalizují tlak na spotřebitele, kteří čelí inflaci. Proto výrazné slevy během Black Friday, zejména v oblasti elektroniky, hraček, oblečení a nábytku, motivují k vysoké účasti zákazníků na nákupech. 

“Po více než roce placení vyšších cen téměř za všechno, včetně mléka, benzínu a bydlení, se ukázalo, že jedním z nejlepších motivů pro americké zákazníky je přesvědčivé snížení cen.” zprávy CNBC.

Počasí zamíchalo karty v nákupním chování

Chladnější počasí v některých částech USA vedlo ke zvýšení prodeje. Po teplém podzimu nakupovali zákazníci zimní oblečení a vybavení. Zima také podporuje nakupování tím, že vytváří sváteční atmosféru a pomáhá směřovat nákupy k sezónnímu zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+