2min. doba čtení

Černý pátek byl v USA úspěšný. Zda budou i Vánoce, je nejisté

Black Friday a Cyber Monday jsou dva klíčové dny maloobchodní sezóny v USA. Obě akce jsou pro maloobchodníky důležité, protože přitahují obrovské množství nakupujících, podporují výrazné slevy a zvyšují vánoční výdaje.

Černý pátek byl v USA úspěšný. Zda budou i Vánoce, je nejisté
Zdroj: Depositphotos

Ve srovnání s jinými zeměmi jsou Black Friday a Cyber Monday v USA výjimečné svým rozsahem, intenzitou a šíří slevových nabídek. Američané tyto dny vnímají nejen jako období výrazných výprodejů, ale také jako tradiční způsob zahájení sváteční nákupní sezóny. Maloobchodníci v USA často nabízejí výrazné slevy, které jsou pro nakupující velkým lákadlem.

Dobré prodejní výsledky ovlivňují různé faktory. Letošní nákupní chování v USA lze shrnout do tří bodů. Vyvolávají však také otázky, zda ochota spotřebitelů utrácet peníze přetrvá po celou důležitou maloobchodní sezónu, nebo zda dojde k výraznějšímu poklesu mezi Černým pátkem a posledním předvánočním obdobím.

Nákupy online vzrostly

Podle údajů společnosti Adobe Analytics se o víkendu Black Friday zvýšil objem online nákupů o téměř 8 % na 38 miliard dolarů. Podle National Retail Federation (NRF) navštívilo obchody a webové stránky prodejců rekordních 200,4 milionu nakupujících.

Akcie společností Ulta Beauty a Foot Locker například vzrostly poté, co vykázaly lepší než očekávané zisky a silný začátek svátečních výdajů za tenisky, make-up a další produkty.

Týdenní podcast UPdate

“Některé velké maloobchodní prodejny, které přilákaly zákazníky v Den díkůvzdání, jsou nyní zavřené. Uzavření Walmartu, Targetu, Best Buy a dalších maloobchodních prodejen na Den díkůvzdání je jedním z dědictví pandemie.” píše Melissa Repko na CNBC.

Kromě toho hraje velkou roli také snadné porovnávání cen na internetu.

Slevy motivují nakupující

Vyšší náklady vyplývající z předchozího zvýšení cen signalizují tlak na spotřebitele, kteří čelí inflaci. Proto výrazné slevy během Black Friday, zejména v oblasti elektroniky, hraček, oblečení a nábytku, motivují k vysoké účasti zákazníků na nákupech. 

“Po více než roce placení vyšších cen téměř za všechno, včetně mléka, benzínu a bydlení, se ukázalo, že jedním z nejlepších motivů pro americké zákazníky je přesvědčivé snížení cen.” zprávy CNBC.

Počasí zamíchalo karty v nákupním chování

Chladnější počasí v některých částech USA vedlo ke zvýšení prodeje. Po teplém podzimu nakupovali zákazníci zimní oblečení a vybavení. Zima také podporuje nakupování tím, že vytváří sváteční atmosféru a pomáhá směřovat nákupy k sezónnímu zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+