
Hlasová technologie se stává oblíbeným nástrojem v e-commerce. Podle studie společnosti PYMNTS Intelligence využívá hlasové nakupování alespoň jednou týdně 17,9 % lidí. Nejvíce je zastoupena Gen Z (30,4 %) a Mileniálové (27,6 %). Starší generace využívají technologie méně, např. Baby Boomers pouze v 6,8 % případů. Tento trend mění marketingové strategie a uživatelskou zkušenost a společnosti, které si osvojí hlasové technologie, mohou získat konkurenční výhodu.
Google mění svou strategii ochrany osobních údajů a nakonec soubory cookie nezruší, což však neznamená nevybíravé sledování údajů. Původně plánované zrušení souborů cookie bylo odloženo a nahrazeno modelem Privacy Sandbox. Tato iniciativa má pomoci zachovat životaschopnost internetu založeného na reklamě a zároveň poskytnout uživatelům více možností správy jejich soukromí. Pro e-commerce to znamená nové, o něco složitější prostředí, ale hlavně příležitost budovat důvěru zákazníků prostřednictvím transparentního využívání údajů.
Současně Google provedl další dvě změny, které ovlivní e-commerce. K 25. srpnu 2025 ukončuje službu Google URL Shortener. Odkazy goo.gl již nebudou podporovány, od 23. srpna letošního roku se při prokliknutí z takového odkazu začne zobrazovat varování upozorňující na blížící se ukončení. Pokud odkaz neupravíte, odkazy budou zobrazovat chybu 404, když služba přestane fungovat. Tato odkladná lhůta má pomoci společnostem upravit dotčené odkazy, takže zbystřete, pokud je náhodou někde také používáte. Druhým, neméně důležitým bodem je, že Google přestane indexovat nereagující stránky. Tato změna platí od začátku tohoto měsíce, takže všechny weby, které nejsou optimalizovány pro mobilní prohlížení, pocítí ztrátu viditelnosti ve vyhledávačích. Google již nebude procházet a indexovat weby pouze pomocí mobilního Googlebota. Optimalizace pro mobilní zařízení je klíčová již dlouhou dobu, ale nyní nabírá na obrátkách.
V Česku dosáhlo nakupování přes internet rekordních čísel, když v červnu nakupovalo služby více než 28 % uživatelů internetu. Největší poptávka byla po ubytování, dopravě a cestovním pojištění před dovolenou. Průměrná útrata za služby činila 5 764 Kč. Ekonomická situace domácností je stabilní, což potvrzují zvýšené výdaje za zboží na internetu. V červnu 85,4 % uživatelů internetu nakoupilo alespoň jedno zboží s průměrnou útratou vyšší než 4 300 Kč. To znamená, že se českému e-commerce daří a tržby rostou.
Hejtři jsou nedílnou součástí online prostředí. Nemusíte se však po každém negativním příspěvku nervově zhroutit, využijte je ve svůj prospěch! Mohou vás totiž upozornit na chyby, které byste jinak přehlédli. Jejich zpětná vazba je často užitečná a můžete ji považovat za bezplatný audit. Zkuste naslouchat i haterům konkurence. Negativní komentáře na cizí adresu vám také poskytnou cenné informace o tom, co můžete zlepšit. Současně se u nás objevují i rebelové bez příčiny. Píší nesmysly, jsou neužiteční a jejich komentáře je často třeba ignorovat nebo mazat. Každopádně, ať už pod vaše příspěvky píše kdokoli, dobrý community management je klíčový. Reagujte lidsky a osobně, buďte připraveni na negativní hodnocení a trolling používejte s rozvahou. Nenávist je hlasitější než chvála, ale nenechte ji zkreslit váš pohled na byznys.
O vlivu umělé inteligence na copywriting jsme si ve studiu Ecommerce Bridge povídali s Danielem Výchou, CEO Coolwriters. Přestože sám prošel různými fázemi, nevnímá již AI jako hrozbu, ale jako nástroj. Daniel se také podělil o to, jak psát skvělé copy bez zasvěcených informací a zdůraznil důležitost kvalitního zadání od klientů. Vysvětlil také strategii obsahu pro malé e-shopy a využití umělé inteligence v popisech kategorií. Zmínil, že copywriteři se musí naučit psát i přes převahu AI a diskutoval také o řízení procesů a získávání talentů pro konkrétní segmenty.
Skvělá zpráva! Reddit představil vlastní verzi Lead Gen Ads, která vám umožní získávat potenciální zákazníky přímo prostřednictvím kampaní na Redditu. Tyto reklamy jsou optimalizované pro mobilní zařízení a disponují funkcemi, jako je automatické vyplňování e-mailových polí, což zvyšuje míru konverze. Beta testování ukázalo slibné výsledky, přičemž sledovaná firma zaznamenala 30% snížení nákladů na lead a 25% nárůst leadů. Výhodou je, že reklamy jsou cíleny na konkrétní komunity, což ze své podstaty zvyšuje relevanci a zájem. Integrace se Zapierem umožňuje automatické odesílání potenciálních zákazníků do CRM systémů. To nejlepší nakonec: Kampaně Lead Gen jsou dostupné globálně, můžete je spustit z České republiky a Slovenska.
Dvě třetiny spotřebitelů dávají přednost lidskému zákaznickému servisu před umělou inteligencí. Dokonce více než polovina dotázaných by zvážila přechod ke konkurenci, pokud by narazila na společnost, která v zákaznickém servisu používá umělou inteligenci. Spotřebitelé se obávají, že AI nahradí pracovní místa a bude poskytovat nepravdivé informace. Co si z toho vzít? I když je používání automatizované komunikace lákavé, společnosti musí najít rovnováhu mezi technickým rozvojem a potřebami zákazníků. Umělá inteligence by měla služby vylepšovat, nikoliv komplikovat, takže umožnění bezproblémového spojení s lidskou podporou při řešení problémů je cesta, kterou doporučujeme zvážit ve vaší strategii péče o zákazníky.
Nedávná studie společnosti Pattern, které se zúčastnilo 200 vedoucích pracovníků v oblasti e-commerce, ukázala jejich hlavní strategické priority. Více než třetina marketingu se zaměřuje na zapojení influencerů za účelem zvýšení prodeje a zviditelnění značky. Lídři nadále investují do designu, interaktivních videí a relevantního obsahu se zaměřením na globální trh. Prioritami jsou zvýšení míry konverze, zajištění návštěvnosti a expanze mimo hlavní trhy. Spolupráce s akcelerátory elektronického obchodu pomáhá překonat překážky rozvoje. Lídři se také zaměřují na zlepšování webových nabídek, marketingových kampaní, zvládání logistiky a kontrolu neoprávněných prodejců. Vidíte se v tom také?
Podle studie společnosti GWI se sociální obchodování v Evropě rozvíjí pomalu, ale stabilně, přičemž pouze 26 % evropských uživatelů se zapojuje do sociálních nákupů. Přesto se očekává, že tržby vzrostou z 26,7 miliardy dolarů v roce 2023 na 48,3 miliardy dolarů v roce 2028. V tržbách ze sociálního obchodování vede Velká Británie, následuje Německo a Francie. Očekává se, že Španělsko předstihne Spojené království v počtu uživatelů do roku 2027. Z hlediska platforem dominují TikTok, Facebook, Instagram a YouTube. Nejlepším obdobím pro obchodování na sociálních sítích je období prázdnin, jaro a začátek léta. Chcete-li být úspěšní, musíte používat různé reklamní formáty, rychle upoutat pozornost a optimalizovat obsah pro mobilní zařízení. Doporučujeme zaměřit se na data a přizpůsobovat strategie podle výkonu. Jak jistě víte, obchodování na sociálních sítích nabízí skvělé příležitosti k růstu vašeho podnikání v oblasti elektronického obchodování.
Instagram představil průvodce živým vysíláním na své platformě. Kdybychom měli v rychlosti shrnout hlavní body, odnesli bychom si následující: Plánování živého vysílání s předstihem umožňuje efektivní přípravu obsahu. Upozornění na Instagramu zvyšují sledovanost a podporují interakci. Po zveřejnění můžete video uložit, stáhnout nebo sdílet jako Reel a obsah tak recyklovat. Výhodou živého vysílání je interakce v reálném čase, autentické spojení s vaším publikem a zesílení obsahu. Instagram doporučuje naplánovat obsah, propagovat vysílání, komunikovat s diváky a být autentický. Živá vysílání jsou trendem a jsou velmi populární na asijském trhu, Evropa se pomalu probouzí a sami jsme zvědaví, kde to zasáhne.
Firmy si uvědomují, že péče o zaměstnance je klíčem k jejich spokojenosti a výkonnosti. Studie společnosti MetLife ukazuje, že kultura zaměřená na pohodu zaměstnanců zvyšuje jejich spokojenost a loajalitu. Společnosti by měly investovat do profesního rozvoje, podpory rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, wellness programů a vytvářet příznivou firemní kulturu. K větší spokojenosti mohou přispět také týmové obědy a flexibilní benefity.
Britská veřejnoprávní televize ITV si otevřela účet na eBay, kde prodává rekvizity ze svých hvězdných pořadů. Iniciativa s názvem ITV ReLoved vznikla ve spolupráci s eBay a projektem PropUp. Prodejem rekvizit ITV podporuje udržitelnost a charitativní účely. Fanoušci si mohou koupit ikonické kousky a snížit množství odpadu, přičemž výtěžek jde na charitu. ITV plánuje nabídku postupně rozšiřovat o další zajímavé předměty. Tomu říkáme inspirace!