3 min. doba čtení

Důraz na péči o zaměstnance je pro firmy klíčová

V tomto rychle se měnícím světě si firmy uvědomují požadavky zaměstnanců na pracovní pohodu. Podle nedávné studie společnosti MetLife je pečující kultura rozhodující pro zvýšení celkového štěstí a spokojenosti zaměstnanců v práci. Skutečná starost o zaměstnance v kanceláři i mimo ni spočívá na bedrech personalistů.

Důraz na péči o zaměstnance je pro firmy klíčová
Zdroj: Depositphotos

Analýza odhalila významnou souvislost mezi získáváním, rozvojem a udržením talentů a celkovým zdravím, které zahrnuje fyzické, duševní, sociální a finanční zdraví. Společnosti, které jednají s cílem zlepšit pohodu zaměstnanců, by měly očekávat vyšší spokojenost s prací, loajalitu, angažovanost a výkonnost. Tyto údaje mohou pomoci personálním týmům navrhnout iniciativy, které zahrnují všechny aspekty pohody zaměstnanců.

Pro správné prokázání péče by se společnosti měly zaměřit na klíčové prvky péče o zaměstnance:

  1. Profesní rozvoj a školení
  2. Práce na míru
  3. Podpůrná firemní kultura
  4. Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, flexibilita
  5. Wellness programy a benefity

Řešením těchto otázek mohou personalisté vytvořit podmínky, díky nimž se zaměstnanci budou cítit úspěšnější, cennější a jako důležitá součást společnosti.

Zdroj: MetLife

Podle průzkumu jde péče o zaměstnance nad rámec minimální mzdy a bezpečnostních opatření. Znamená to ocenit úsilí zaměstnanců a jejich rozmanité lidské potřeby. Přitom společnosti nemusí být bezchybné; zaměstnanci si nejvíce cení důslednosti v úsilí.

Aby se zvýšila celková pohoda zaměstnanců, měli by personalisté přemýšlet o zařazení formálních (např. flexibilní benefity) i neformálních aktivit (občasné týmové obědy). Tento přístup může přinést další pozitivní výsledky pro zaměstnance i větší spokojenost s prací.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Studie rovněž zdůrazňuje potřebu přizpůsobit přístupy různým požadavkům na pracovní sílu. Pracovníci v oblasti lidských zdrojů musí vytvářet flexibilní programy, které osloví různé pracovní síly v rámci jedné společnosti, protože pracoviště jsou stále rozmanitější z hlediska věku, rasy a rodinné situace.

Ačkoli současné statistiky ukazují mírný nárůst celkové spokojenosti s prací a loajality zaměstnanců, oba ukazatele jsou stále historicky nízké. To poukazuje na to, jak moc je třeba, aby společnosti stále považovaly iniciativy v oblasti péče o zaměstnance za svou prioritu. Podniky, které učiní péči o zaměstnance jednou z hlavních priorit, mohou pomoci obnovit celkové zdraví svých zaměstnanců a také pomoci řešit alarmující trendy, včetně nižší úrovně spokojenosti u mladších generací.

A konečně, efektivní řízení talentů vyžaduje v první řadě kulturu péče. Zařazení péče mezi hlavní priority pomáhá podnikům vytvářet pracovní prostředí, které je přínosné jak pro zaměstnance, tak pro podnik, a tím podporuje dlouhodobý úspěch a spokojenost všech.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak mohou lidské zdroje podporovat růst e-commerce
2 min. doba čtení

Jak mohou lidské zdroje podporovat růst e-commerce

Úspěch v online prostoru závisí nejen na dobrých webových stránkách a kvalitním zboží. Každý skvělý e-shop je výsledkem dobře promazaného stroje s různými dovednostmi, od technicky zdatných vývojářů po rychlé doručovatele. A v srdci tohoto ach-systému je chytrý tým lidských zdrojů, který organizuje důležité lidské složky.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak napsat pracovní inzerát, který zachytí ty nejlepší uchazeče
5 min. doba čtení

Jak napsat pracovní inzerát, který zachytí ty nejlepší uchazeče

Zaujmout uchazeče o práci není nic snadného – a tím spíše takové, kteří se perfektně hodí na nabízenou pozici i do vaší firmy. Správně napsaný inzerát vám přitom může celý proces značně usnadnit, zefektivnit, a ještě přilákat ty nejlepší nové kolegy, se kterými si budete ihned rozumět. Jak jej vytvořit a na co si dát […]

Zdeno Konečný Zdeno Konečný
Riaditeľ marketingovej agentúry Krejta
Přečíst článek
Jak vést pracovní pohovor?
7 min. doba čtení

Jak vést pracovní pohovor?

Většinou posloucháme, jak se připravit na pohovor jako uchazeč. Avšak nikdo neřeší to, že i pro samotného náboráře to není lehká práce. Samozřejmě, časem a s více zkušenostmi se z toho stane hračka, ale začátky bývají těžké. Správný náborář by měl umět vést pohovor a zároveň zajistit, aby se uchazeči cítili pohodlně. Všemu předchází důležitá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+