Stúdie společnosti PYMNTS Intelligence Jak se svět digitalizuje nabízí zajímavou analýzu akceptace hlasem aktivovaného nakupování mezi více generacemi. Podle studie, které se zúčastnilo více než 67 000 spotřebitelů z 11 zemí (představujících více než polovinu světového HDP), 17,9 % celkové populace využívá hlasové technologie alespoň jednou týdně na nákupy.
Generační rozdělení však vykresluje složitější obraz – není překvapivé, že v čele této transformace stojí mladší spotřebitelé. Nejčastěji využívá hlasové nakupování Generace Z se zastoupením až ve 30,4 %. Oblíbenost hlasového nakupování u této technicky zdatné skupiny nově určuje marketingové přístupy v e-commerce.
S 27,6% týdenní mírou používání za nimi nezaostávají ani Mileniálové. Vytrvale zařazují tuto možnost do svých hektických rozvrhů, což pro e-commerce může znamenat šanci využít tento expandující trh.
Starší generace má tendence využívat voice commerce mnohem méně. Kategorie Baby boomers této možnosti využívá pouze v 6,8 % případů, Generace X má 14,9 % týdenní míru využívání.
Rozdíly používání mezi generacemi naznačují, že marketingové strategie je vhodné přizpůsobit tak, aby vyhovovaly více věkovým skupinám.
Rostoucí zájem o nakupování hlasem mění uživatelskou zkušenost, nejen co se jednoduchosti týká. Pokroky v oblasti kontextového povědomí a zpracování přirozeného jazyka pozvedly schopnost hlasu ze základního ovládání úkolů na intuitivnější zážitek podobný tomu lidskému.
S rozvojem hlasové technologie je zřejmé, že plány v e-commerce se musí změnit tak, aby odpovídaly preferencím spotřebitelů, zejména mladších generací, které jsou hnací silou tohoto trendu. Společnosti, které efektivně využívají hlasem aktivované nakupování, budou mít pravděpodobně konkurenční výhodu v takovém rychle se vyvíjejícím prostředí.