2 min. doba čtení

Hlasové nakupování v e-commerce se rozšiřuje

Hlasové technologie (voice technology, voice commerce) se stávají stále populárnějším nástrojem pro spotřebitele i firmy. Nedávná studie ukázala, že značná část globálních zákazníků využívá tento inovativní přístup k online nákupu.

Hlasové nakupování v e-commerce se rozšiřuje
Zdroj: Depositphotos

Stúdie společnosti PYMNTS Intelligence Jak se svět digitalizuje nabízí zajímavou analýzu akceptace hlasem aktivovaného nakupování mezi více generacemi. Podle studie, které se zúčastnilo více než 67 000 spotřebitelů z 11 zemí (představujících více než polovinu světového HDP), 17,9 % celkové populace využívá hlasové technologie alespoň jednou týdně na nákupy.

Generační rozdělení však vykresluje složitější obraz – není překvapivé, že v čele této transformace stojí mladší spotřebitelé. Nejčastěji využívá hlasové nakupování Generace Z se zastoupením až ve 30,4 %. Oblíbenost hlasového nakupování u této technicky zdatné skupiny nově určuje marketingové přístupy v e-commerce.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

S 27,6% týdenní mírou používání za nimi nezaostávají ani Mileniálové. Vytrvale zařazují tuto možnost do svých hektických rozvrhů, což pro e-commerce může znamenat šanci využít tento expandující trh.

Starší generace má tendence využívat voice commerce mnohem méně. Kategorie Baby boomers této možnosti využívá pouze v 6,8 % případů, Generace X má 14,9 % týdenní míru využívání.

Rozdíly používání mezi generacemi naznačují, že marketingové strategie je vhodné přizpůsobit tak, aby vyhovovaly více věkovým skupinám.

Rostoucí zájem o nakupování hlasem mění uživatelskou zkušenost, nejen co se jednoduchosti týká. Pokroky v oblasti kontextového povědomí a zpracování přirozeného jazyka pozvedly schopnost hlasu ze základního ovládání úkolů na intuitivnější zážitek podobný tomu lidskému.

S rozvojem hlasové technologie je zřejmé, že plány v e-commerce se musí změnit tak, aby odpovídaly preferencím spotřebitelů, zejména mladších generací, které jsou hnací silou tohoto trendu. Společnosti, které efektivně využívají hlasem aktivované nakupování, budou mít pravděpodobně konkurenční výhodu v takovém rychle se vyvíjejícím prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+