2 min. doba čtení

Hlasové nakupování v e-commerce se rozšiřuje

Hlasové technologie (voice technology, voice commerce) se stávají stále populárnějším nástrojem pro spotřebitele i firmy. Nedávná studie ukázala, že značná část globálních zákazníků využívá tento inovativní přístup k online nákupu.

Hlasové nakupování v e-commerce se rozšiřuje
Zdroj: Depositphotos

Stúdie společnosti PYMNTS Intelligence Jak se svět digitalizuje nabízí zajímavou analýzu akceptace hlasem aktivovaného nakupování mezi více generacemi. Podle studie, které se zúčastnilo více než 67 000 spotřebitelů z 11 zemí (představujících více než polovinu světového HDP), 17,9 % celkové populace využívá hlasové technologie alespoň jednou týdně na nákupy.

Generační rozdělení však vykresluje složitější obraz – není překvapivé, že v čele této transformace stojí mladší spotřebitelé. Nejčastěji využívá hlasové nakupování Generace Z se zastoupením až ve 30,4 %. Oblíbenost hlasového nakupování u této technicky zdatné skupiny nově určuje marketingové přístupy v e-commerce.

Zdroj: PYMNTS Intelligence

S 27,6% týdenní mírou používání za nimi nezaostávají ani Mileniálové. Vytrvale zařazují tuto možnost do svých hektických rozvrhů, což pro e-commerce může znamenat šanci využít tento expandující trh.

Starší generace má tendence využívat voice commerce mnohem méně. Kategorie Baby boomers této možnosti využívá pouze v 6,8 % případů, Generace X má 14,9 % týdenní míru využívání.

Rozdíly používání mezi generacemi naznačují, že marketingové strategie je vhodné přizpůsobit tak, aby vyhovovaly více věkovým skupinám.

Rostoucí zájem o nakupování hlasem mění uživatelskou zkušenost, nejen co se jednoduchosti týká. Pokroky v oblasti kontextového povědomí a zpracování přirozeného jazyka pozvedly schopnost hlasu ze základního ovládání úkolů na intuitivnější zážitek podobný tomu lidskému.

S rozvojem hlasové technologie je zřejmé, že plány v e-commerce se musí změnit tak, aby odpovídaly preferencím spotřebitelů, zejména mladších generací, které jsou hnací silou tohoto trendu. Společnosti, které efektivně využívají hlasem aktivované nakupování, budou mít pravděpodobně konkurenční výhodu v takovém rychle se vyvíjejícím prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+