2 min. doba čtení

Většina zákazníků upřednostňuje lidský zákaznický servis před umělou inteligencí

Podle nedávného průzkumu by přibližně dvě třetiny spotřebitelů preferovaly, aby se umělá inteligence nezapojovala do jejich interakcí se zákazníky.

Většina zákazníků upřednostňuje lidský zákaznický servis před umělou inteligencí
Zdroj: Depositphotos

Podle průzkumu by více než polovina respondentů zvážila přechod ke konkurenci poté, co by se dozvěděla, že společnost hodlá při obsluze zákazníků využívat umělou inteligenci.

Tento rozsáhlý průzkum byl proveden na konci roku 2023 a zúčastnily se ho tisíce spotřebitelů. Poukázal na zajímavý rozpor – na jedné straně stojí obavy spotřebitelů z využívání automatizace a umělé inteligence při poskytování služeb a na straně druhé nadšení vedoucích pracovníků zákaznických služeb pro zavádění nových technologií.

Keith McIntosh, Senior Principal, Research, v praxi Customer Service & Support společnosti Gartner, ve studii uvedl: “I když je na vedoucí pracovníky zákaznických služeb vyvíjen značný tlak, aby začlenili AI, nemohou si dovolit přehlížet obavy zákazníků, zejména pokud by to mohlo vést k jejich úbytku.”

Zákazníci chtějí řešit problémy s lidmi

Spotřebitelé nejsou nadšeni představou, že by měli problém se v případě potřeby spojit s lidským zástupcem zákaznické podpory. Následují obavy, že umělá inteligence nahradí pracovní místa a bude poskytovat nepravdivé informace.

“Po zdlouhavých samoobslužných možnostech jsou zákazníci připraveni na interakci s lidmi,” McIntosh řekl. “Mnozí se obávají, že umělá inteligence bude sloužit jako další bariéra oddělující je od živých lidí. Vedoucí pracovníci v oblasti služeb musí ukázat, že umělá inteligence může služby zlepšit, nikoliv zkomplikovat.”

Podle průzkumu musí společnosti poskytující služby zajistit, aby jejich dovednosti v oblasti automatizace a umělé inteligence doplňovaly nejlepší standardy v oblasti designu služeb, pokud si chtějí vybudovat důvěru klientů v umělou inteligenci. To zahrnuje otevřenou komunikaci o tom, kdy a jak mohou spotřebitelé v případě zájmu komunikovat s lidským zástupcem.

Chatboti s umělou inteligencí by například měli otevřeně hovořit o svých omezeních a v případě potřeby plynule přesouvat dialogy na lidské agenty, aby byl zachován kontext zapojení.

Bylo by užitečné, kdyby si společnosti byly vědomy omezení chatbotů s umělou inteligencí a dokázaly zajistit plynulé propojení s lidskými agenty při zachování kontextu zapojení. Nalezení rovnováhy a souladu mezi technickým vývojem a skutečnými problémy spotřebitelů je pro společnosti zkrátka nezbytné.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google do AI investuje 75 miliard dolarů
2 min. doba čtení

Google do AI investuje 75 miliard dolarů

Podle prohlášení generálního ředitele Sundara Pichaie při zveřejnění finančních výsledků Alphabetu za čtvrté čtvrtletí 2024 plánuje společnost v roce 2025 investovat přibližně 75 miliard dolarů. Ve srovnání s 32,3 miliardami dolarů investovanými v roce 2023 jde o výrazný nárůst, který poukazuje na stupňující se souboj technologických gigantů o prvenství v oblasti umělé inteligence.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia
2 min. doba čtení

METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia

V dnešním dynamickém online prostředí jsou kvalitní a přehledná data základem úspěšných podnikatelských rozhodnutí. Pro mnoho majitelů e-shopů, marketérů či analytiků však může být práce s daty z různých zdrojů náročná a obtížně čitelná. Právě tady přichází na scénu METRIXANA, řešení, které přináší snadný způsob, jak propojit, zpracovat a vizualizovat marketingová data.

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+