Přehled novinek
Maďarská agentura Publicis Groupe si objednala regionální průzkum včetně Česka a Slovenska, aby zjistila, jak se mění nákupní zvyky lidí v souvislosti s rostoucí inflací. Z výsledků průzkumu vyplývá, že nejcitlivější na změnu cen jsou Maďaři. Chování Slováků a Poláků více méně kopíruje nákupní chování maďarských zákazníků. Spotřebitelé se nejčastěji vzdávají výdajů na restaurace a zábavu či alkohol. Naopak nejstabilnější nakupující jsou Češi, kteří navzdory inflaci nadále utrácejí.
Uber čeká náročné období. Podle dokumentů, které zveřejnil britský deník The Guardian, měl Uber při své celosvětové expanzi porušovat zákony. Tato společnost údajně používala násilí vůči řidičům a tajně lobbovala u politiků. Noviny odhalily 124 000 uniklých dokumentů, tzv. Uber files. Jedná se především o elektronickou komunikaci z let 2013-17. Mezi uniklými dokumenty je i výměna zpráv mezi zakladatelem Travisem Kalanickem a současným francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem. Macron měl ještě jako ministr hospodářství tajně pomáhat Uberu.
Zamýšlíte se při tvorbě contentu na svých sociálních sítích nad tím, jaké hashtagy používáte? Děláte to intuitivně nebo se řídíte manuálem? Martina Gáherová vám prozradí, proč je nejlepší kombinace obou způsobů a proč jsou vlastně hashtagy hotovou online alchymií. Přečtěte si na webu ecommercebridge.cz článek – Proč jsou #hashtagy dobrý sluha, ale špatný pán? Dozvíte se tipy pro jejich efektivní využívání.
Drtivá většina firem se obává potenciální recese. Poukazuje na to nejnovější zpráva International Business Barometer od společnosti Sapio Research. Podle konkrétních čísel až 95 % firem čelí obavám z hospodářské krize. Nejvíce firem pochází z USA a nejméně z Německa. Téměř polovina společností chce snížit v nadcházejícím roce své výdaje na reklamu a marketing a jen zhruba třetina firem vidí recesi jako příležitost. Podle Sapio Research se mnohé společnosti z minulosti nepoučily a iracionálně budou snižovat rozpočty na prodej a marketing. Sapio Research dodává, že takto uvažující firmy budou mít problém udržet si stávající zákazníky a získat nové při obnovení hospodářského růstu.
Společnost DHL eCommerce Solutions před týdnem oznámila investice ve výši 560 milionů eur do rozvoje e-commerce operací ve Spojeném království. Finanční prostředky poskytnou její britské pobočce potřebnou infrastrukturu a mají ji dostat do čela udržitelné a digitální logistiky. Téměř polovina investice bude směřovat do zcela nového logistického centra jižně od letiště Coventry. Nové centrum dokáže zpracovat 500 tisíc zásilek denně a očekává se, že přinese více než 600 nových pracovních míst. DHL eCommerce solutions zároveň investuje více než 220 milionů eur do vytvoření 10 zcela nových sběrných a doručovacích skladů, které svou strategickou polohou pomohou obsloužit zákazníky v co nejkratším čase.
Glami kupuje platformu Stileo. Českému vyhledávači módy tak ke stávajícím 40 milionům návštěvníkům přibude dalších 7 milionů v rámci italského trhu. Celkově tyto vyhledávače generují svým online partnerům více než 500 tisíc objednávek měsíčně a jejich novým společným cílem je dosáhnout každý měsíc 1 milionu objednávek.
Senior marketing manager Lukáš Valek se s námi podělil o 5 tipů, jak zvýšit zisk, resp. proč je důležité dívat se na zisk a ne obrat? Máte přehled o marži vašich produktů, znáte svoji konkurenci a svého typického zákazníka? Přečtěte si na webu inspirativní tipy od Lukáše Valeka, který vysvětluje mimo jiné základní rozdíly mezi obratem a ziskem.
Netflix po výrazném odlivu svých předplatitelů přichází s vizí nového příjmu. Proto nabídne levnější předplatné, ale s reklamami. Netflix si pro spolupráci vybral Microsoft, který bude zodpovědný za návrh a správu platformy pro inzerenty. Oznámení o partnerství přichází krátce před zprávou o hospodářských výsledcích společnosti Netflix za druhý kvartál. Společnost varovala investory, že by v tomto období mohla přijít až o dva miliony předplatitelů, a to i přes návrat populárních seriálů, jako například Stranger Things, které lámou rekordy sledovanosti.
Z novinek z e-commerce je to všechno. Aktuality z ebyznysu posíláme denně newsletterem, proto pokud chcete být vždy informováni o tom, co je nového, přihlaste se k jeho odběru.